DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60313METOS-PSK0176 | Klinik Psikolojide Güncel Konular | 0 | Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Seçmeli Ders V |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SETENAY KOÇ |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu derste “Çocukluk Çağı Travmaları ve Klinikteki Görünümleri” alt başlığı ile çocuk ihmal ve istismarı, psikolojinin çeşitli bağlamlarındaki ele alınışlarına dair bilgilerin öğrenciye kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında ele alınacak başlıca konular arasında çocukluk çağı travmalarına (çocuk ihmal ve istismarına) bakışın tarihçesi, çocuk ihmal ve istismarını açıklayan çeşitli modeller, ihmal ve istismar türleri, tanımları, etkileri, yetişkin yaşamına yansımaları, farklı psikoterapi kuramlarında ele alınışı, nörobiyolojik etkileri bulunmaktadır. Çocukluk çağı travmalarını, araştırma sonuçları, kuramsal temeller ve klinik uygulamalar entegre edilmiş şekilde ele alınacaktır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocukluk çağı travmalarına dair temel kavramları kavramak |
||
2) Çocukluk çağı travmalarına dair bilimsel anlayışın tarihsel süreç içerisindeki gelişimine dair fikir sahibi olmak |
||
3) Çocukluk çağı travmalarının bireyin yetişkin yaşamındaki etkilerine dair fikir sahibi olmak |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocukluk çağı travmalarının psikolojinin çeşitli uygulama alanlarındaki görünümlerine dair fikir sahibi olmak |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme |
Ders Notları / Kitaplar: | - Satan, A., Ermağan Çağlar, E. ve Türk Kurtça, T. (2021). Çocuk istismarını anlamak. Nobel Yayıncılık. - Levine, P. A. ve Kline, M. (2021). Bir çocuğun gözünden travma. Butik Yayıncılık. - Perry, B. D. ve Szalavitz, M. (2019). Köpek gibi büyütülmüş çocuk. Koridor Yayıncılık. - Herman, J. (2016). Travma ve iyileşme. Literatür Yayınevi. - Miller, A. (2000). Yetenekli çocuğun dramı. Arion Yayınevi. - Westover, T. (2021). Talebe. Domingo Yayınevi. - Rowling, J. K. (2013). Boş koltuk. Doğan Kitap. |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme | |
2) | Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme | |
3) | İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme | |
4) | Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme | |
5) | Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme | |
6) | Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme | |
7) | Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme | |
8) | Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme | |
9) | Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme | |
10) | Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme | |
11) | Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 1 | % 10.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |