ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI PsikolojiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

PSİKOLOJİ LİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Lisans Derecesi


4


240


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Lisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 6. Düzey
  • QF-EHEA: 1. Düzey
  • Yönelim: Akademik
  • Sınıflandırma (ISCED 2013):031 Temel Öğrenme Alanı:31
  • Kategori: Ana Yeterlilik

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (PÖÇ)

Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program öğrenme çıktılarına Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)

(Program Öğrenme Çıktıları, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre aşağıda verilmektedir.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
1) Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme.
2) Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme.
3) Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgiyi kullanarak psikolojik süreçleri disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz edebilme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
4) Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme.
5) Güncel psikoloji araştırmalarını ve ilişkili bilim alanlarındaki gelişmeleri disiplinler arası bir bakış açısıyla takip ederek, yeni kuramsal ve uygulamalı bilgilere ulaşabilme.
7) Psikolojik bilgiyi yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarıyla farklı gruplara aktarabilme.
8) Bilişim ve iletişim teknolojilerini psikolojik araştırma, veri analizi ve sunum süreçlerinde etkin biçimde kullanabilme.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
6) İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik ve sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin eleştirel değerlendirme yapabilme.
9) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde aktif rol alarak üstlendiği görev ve sorumlulukları bireysel ve ekip düzeyinde yerine getirme, teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırma, mesleki deneyim kazanma ve sergilediği tutum ve davranışlarla topluma örnek olabilme.
10) Psikoloji uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunları önlemek için bireysel ve ekip halinde çalışmalar geliştirme, uygulamalardaki aksaklıkları azaltma, mesleki süreçlerin iyileştirilmesine katkı sağlama ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme.
11) Alanındaki gelişmeleri ve güncel araştırmaları takip ederek bilgi ve becerilerini sürekli geliştirebilme ve edindiği bilgileri aktarabilme.
12) Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme.
13) Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme.
14) Psikoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yabancı dil ile bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak sürdürebilme, yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
15) Alanındaki gelişmeleri dikkate alarak yenilikçi yaklaşımlara uyum sağlayabilme ve değişim süreçlerinde esnek davranabilme.
(Program Öğrenme Çıktıları aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
1) Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme.
2) Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme.
3) Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgiyi kullanarak psikolojik süreçleri disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz edebilme.
4) Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme.
5) Güncel psikoloji araştırmalarını ve ilişkili bilim alanlarındaki gelişmeleri disiplinler arası bir bakış açısıyla takip ederek, yeni kuramsal ve uygulamalı bilgilere ulaşabilme.
6) İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik ve sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin eleştirel değerlendirme yapabilme.
7) Psikolojik bilgiyi yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarıyla farklı gruplara aktarabilme.
8) Bilişim ve iletişim teknolojilerini psikolojik araştırma, veri analizi ve sunum süreçlerinde etkin biçimde kullanabilme.
9) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde aktif rol alarak üstlendiği görev ve sorumlulukları bireysel ve ekip düzeyinde yerine getirme, teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırma, mesleki deneyim kazanma ve sergilediği tutum ve davranışlarla topluma örnek olabilme.
10) Psikoloji uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunları önlemek için bireysel ve ekip halinde çalışmalar geliştirme, uygulamalardaki aksaklıkları azaltma, mesleki süreçlerin iyileştirilmesine katkı sağlama ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme.
11) Alanındaki gelişmeleri ve güncel araştırmaları takip ederek bilgi ve becerilerini sürekli geliştirebilme ve edindiği bilgileri aktarabilme.
12) Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme.
13) Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme.
14) Psikoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yabancı dil ile bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak sürdürebilme, yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
15) Alanındaki gelişmeleri dikkate alarak yenilikçi yaklaşımlara uyum sağlayabilme ve değişim süreçlerinde esnek davranabilme.