Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Outcomes Elementary dersi sonunda öğrenciler, günlük yaşamda karşılaşabilecekleri temel durumlarda etkili bir şekilde iletişim kurabilecek düzeye gelirler. Kendi tanıtımlarını yapabilir, başkalarını tanıtabilir, kişisel bilgiler hakkında sorular sorup cevaplayabilir, günlük rutinlerini anlatabilir, tercihlerini ifade edebilir ve yakın çevreleri hakkında basit cümlelerle konuşabilirler. Temel dilbilgisi kurallarını anlayarak uygun bağlamlarda kullanabilecek, temel kelime bilgisiyle hem sözlü hem de yazılı iletişim kurma becerisi kazanacaklardır. Ayrıca etkileşim temelli görevlerle dinleme ve konuşma konularında güven geliştirirken, anlamlı ve erişilebilir metinlerle okuma ve yazma becerilerini de güçlendireceklerdir.
|
2) learners focus on describing places such as cities, towns, and neighborhoods. They learn how to talk about buildings, services, and activities in different locations. The unit also includes functional language for asking for and giving directions, and students become familiar with signs and notices they might encounter in real life, like those in shops or on public transport.
|
3) kişilerin fiziksel özelliklerini ve kişiliklerini tanımlamayı öğrenirler. Aile bireyleri ve ilişkiler hakkında konuşmak için uygun kelimeleri ve yapıları kullanabilirler. Sıfatlar ve karşılaştırma yapıları (comparatives) tanıtılır; böylece öğrenciler kişiler arasındaki benzerlikleri ve farkları ifade edebilirler. Ünite sonunda bir kişiyi kısa bir paragrafla tanımlayabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrencilerin kendileri ve etrafındaki olayları günlük bir dil ile anlatabilmesi
|
2) Öğrencilerin başlıca geniş zaman, şimdiki zaman, geçmiş zaman ve gelecek zaman gibi temel kuralları kullanarak kendini ve çevresini yazarak anlatması
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Outcomes Elementary dersi sonunda öğrenciler, günlük yaşamda karşılaşabilecekleri temel durumlarda etkili bir şekilde iletişim kurabilecek düzeye gelirler. Kendi tanıtımlarını yapabilir, başkalarını tanıtabilir, kişisel bilgiler hakkında sorular sorup cevaplayabilir, günlük rutinlerini anlatabilir, tercihlerini ifade edebilir ve yakın çevreleri hakkında basit cümlelerle konuşabilirler. Temel dilbilgisi kurallarını anlayarak uygun bağlamlarda kullanabilecek, temel kelime bilgisiyle hem sözlü hem de yazılı iletişim kurma becerisi kazanacaklardır. Ayrıca etkileşim temelli görevlerle dinleme ve konuşma konularında güven geliştirirken, anlamlı ve erişilebilir metinlerle okuma ve yazma becerilerini de güçlendireceklerdir.
|
2) Öğrencilerin basit düzeyde anlatılanları dinleyip cevap verebilmeleri
|
3) Students will describe everyday objects and personal belongings. They will use adjectives to talk about color, size, and shape. Additionally, students will practice asking about and identifying items, using prepositions of place (e.g., on, under, next to) to describe where things are.
|
4) Bu ünitede öğrenciler, aile üyeleri ve ilişkiler hakkında konuşurlar. Ailelerini tanımlayabilir, kimlerle yaşadıklarını anlatabilir ve aile içindeki ilişkileri açıklayabilirler. Ayrıca, sahiplik yapıları (örneğin, “my mother’s,” “their father’s”) kullanarak yazılar yazabilirler.
|
5) Öğrenciler, fiyat sorma ve verme, alışveriş tercihlerinden bahsetme ve reklamlar ve satış broşürlerini anlama konusunda pratik yaparlar. Giysi, ayakkabı ve aksesuarlar hakkında konuşabilir, mağaza işaretlerini ve indirimleri anlayabilirler.
|
6) Bu ünitede öğrenciler, sağlık ve iyi olma haliyle ilgili kelimeleri öğrenirler. Yaygın hastalıkları tanımlayabilir, sağlık tavsiyesi verebilir ve semptomlar ve tedaviler hakkında konuşabilirler. Ayrıca, bir doktora veya eczaneye gitmek için gerekli ifadeleri öğrenirler.
|
7) Öğrenciler, hava durumu, mevsimler ve iklim hakkında konuşmayı öğrenirler. Farklı hava koşullarını ve hava durumu tahminlerini tanımlayabilir, hava durumu hakkında bilgi alabilir ve verebilirler.
|
8) Öğrenciler, tatil yerleri, kültürel etkinlikler ve resmi tatiller hakkında konuşurlar. Seyahat planları yapabilir, geçmiş tatiller hakkında konuşabilir ve tatil geleneklerini tartışabilirler. Geçmiş zaman (past simple) kullanarak tatil aktivitelerini anlatabilirler.
|
9) Son ünitede öğrenciler, doğum günleri, düğünler ve özel tatiller gibi kutlamaları konuşurlar. Davetiyeler verme, planlar yapma ve etkinlikler hakkında konuşmayı öğrenirler. Hediye verme, dekorasyonlar ve kutlamalara dair etkinliklerden bahsedebilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Keşifçiler Tartışması
Keşifçiler hakkında yapılan tartışma.
Keşif, Geçmiş ve Günümüz
Keşif üzerine yapılan tartışma, geçmişteki ve bugünkü keşifler.
Keşif ile İlgili Kelime Bilgisi
Keşif ile ilgili kelimeler ve terimler. |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
2) |
The use of If Clauses / 2. Conditional
Free Materials |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
3) |
Present Progressive and Yes -No QuestionsTense
Vocabulary of some verbs : look for, look at, wait for, lose, win, carry , cook, listen to, fix, play, rain, babysit, get a haircut, do laundry |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
4) |
Present Progressive and Wh-Questions
Vocabulary of transportation: ride a bike, take the subway/metro, take a train, fly
Debate / Havayolu çalışma koşulları |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
5) |
• Describing homes
• A place to live"
• Roleplay a conversation about a friend’s new home
• Talk about social and economic changes
• Roleplay a conversation between a student and a
host
Developing conversations: Explaining how big a
place is |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
6) |
• Describing homes
• A place to live"
• Roleplay a conversation about a friend’s new home
• Talk about social and economic changes
• Roleplay a conversation between a student and a
host
Developing conversations: Explaining how big a
place is |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
7) |
MIDTERM WEEK |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
8) |
MIDTERM WEEK |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
9) |
• Invite people to a cultural event
• Describe nights out
• Research and plan a class outing
Developing conversations: Explaining where
places are |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
10) |
• Invite people to a cultural event
• Describe nights out
• Research and plan a class outing
Developing conversations: Explaining where
places are |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
11) |
• Invite people to a cultural event
• Describe nights out
• Research and plan a class outing
Developing conversations: Explaining where
places are |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
12) |
• Share stories about encounters with animals
• Tell each other about different challenges
• Discuss how the profits from natural resources
might best be used
Develop |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
13) |
• Share stories about encounters with animals
• Tell each other about different challenges
• Discuss how the profits from natural resources
might best be used
Develop |
OUTCOMES ELEMENTARY
|
|
14) |
FREE MATERIALS |
FREE MATERIALS
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Planlı ve disiplinli çalışabilme, zaman yönetimi, problem çözme ve proaktif düşünme ve davranma becerisine sahip olarak, takım çalışması empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olarak farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışabilme ve onları yönetebilme. |
|
1) |
Yolcu taşımacılığı yapan hava araçlarında gerekli emniyet ve güvenlik önlemlerini uygulayarak yolcu konforunu sağlayabilme. Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dahil temel ve kuramsal konularla ilgili bilgileri açıklayarak uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgileri tanımlayabilme. |
|
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinerek , görev sorumluluk olarak görev ve sorumluluklara ekip çalışma beceresine sahip olabilme . |
|
3) |
Havaalanındaki yer hizmetleri operasyonları hakkında genel bilgilere sahip olabilme. Check - in boarding işlemlerine yapabilme . |
|
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurabilme. Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme , havacılık alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip edebilme . |
|
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanabilme, bireysel veya ekip üyesi olarak girişimcilik becerisi gösterebilme . |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek, yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirebilme ve yolcu hizmetleri süreçlerini baştan sona anlayabilme ve havalimanında ve uçak içinde uygulayabilme . |
|
7) |
Yolcu ilişkileri ve iletişim alanlarlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanıma sahip olabilme. |
|
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik edebilme. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarabilme. |
|
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilirken, meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanabilme. |
|
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılarak ve bunları destekleyebilme. |
|
13) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygulayabilme. |
|
14) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahipken; kültürel farklılıklara saygılı olabilme. |
|
15) |
Sivil havacılık alanında ulusal ve uluslararası otoriteler ve regulasyonlar hakkında bilgi sahibi olabilme . |
|