Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişimi tüm yönleriyle kavramak.
|
2) Halkla İlişkiler ile ilgili kuramsal ve kavramsal tanımlara hakim olmak.
|
3) Halkla İlişkilerin temel konuları, ilkeleri ve yöntemlerini açıklayabilmek.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla İlişkiler projeleri ve sunumları hazırlamak
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekip çalışmasında uyumlu olmak ancak gerektiğinde sorumluluk alıp gruptan bağımsız çalışabilmek.
|
2) İş yaşamında halkla ilişkiler ile ilgili becerileri etkin kullanabilmek.
|
3) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip etmek.
|
4) Yaşamboyu öğrenmeyi ilke edinmek.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları ders içeriğinin öğrencilere aktarılması. Stratejik Halkla İlişkiler kavramı nedir? |
Yok
|
|
2) |
Stratejik İletişim Yönetimi nedir? Stratejik İletişim Planı nasıl oluşturulur? Örnek iletişim planlarının incelenmesi. |
Yok
|
|
3) |
Dönem projesi için marka ve konu belirlenmesi. Stratejik İletişim Planı: Halkla İlişkiler ve Planlama. Halkla İlişkiler süreci örnek kampanyaların incelenmesi. |
Yok
|
|
4) |
Stratejik Halkla İlişkiler Planlaması: Mesaj, Hedef Kitle, İletişim Araçları. Uygulama.
|
Yok
|
|
5) |
Kampanya bütçesi oluşturma. Uygulama. |
Yok
|
|
6) |
Dönem projesi ara çalışma ve değerlendirmesi. Kampanya türü olarak kurumsal iletişim. Örnek olay incelemeleri. |
Yok
|
|
7) |
Vize Sınavı |
Yok
|
|
8) |
Film / Söyleşi |
Yok
|
|
9) |
Güncel pazarlama yaklaşımları I |
Yok
|
|
10) |
Güncel pazarlama yaklaşımları II |
Yok
|
|
11) |
Dijital halkla ilişkiler |
Yok
|
|
12) |
Dönem projesi ara çalışma ve değerlendirmesi. Kampanya türü olarak etkinlik yönetimi. Örnek olay incelemeleri. |
Yok
|
|
13) |
Dönem projelerinin sunumu ve değerlendirmesi. |
Yok
|
|
14) |
Halkla İlişkiler Yazarlığı. Uygulama. |
Yok
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● Çiğdem Karakaya Şatır, Fulya Erendağ Sümer, Zuhal Gök Demir, Stratejik Halkla İlişkiler ve Uygulamaları, Nobel Basım.
● Saadet Uğurlu (Editör), Günümüzde ve Gelecekte Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Beta Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
● Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları.
● Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler: Kavram Strateji ve Uygulamaları, Detay Yayıncılık.
● Aybike Pelenk Özel, Nuray Yılmaz Sert. Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları, Derin Yayınları.
● Sevil Uzuoğlu Bayçu, Strateji ve Uygulama Boyutuyla Halkla İlişkiler Yazarlığı, Nobel Bilimsel Eserler.
● Alison Theaker. Halkla İlişkilerin Elkitabı, MediaCat.
● Alaeddin Asna, Kuram ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayınları.
● Salim Kadıbeşegil, Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı, MediaCat.
● Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler ve Medya, MediaCat.
● Arzu Çekirge Paksoy, Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Rota Yayınları.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
15 |
30 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
58 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
60 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
138 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |