Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Arayüz tasarım ve etkileşim sürecinin ögelerini tanımlar
Kullanıcı deneyim tasarımı alanının temel terminolojisini açıklar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fikirden tasarıma giden süreci metodolojik olarak tasarlar, yönetir ve kendi projesinde uygular
Alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgiyi değerlendirir
İletişim Tasarımı alanındaki mevcut yaklaşımlarla kendi özgün yaklaşımlarını sentezler
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Evrensel etik değerleri projelerinde uygular
Zamanını proje sorumlulukları çerçevesinde yönetir
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri |
|
|
2) |
Dijital iletişimin kısa tarihi, İnternet’in ortaya çıkışı, Web 1.0, web 2.0, web 3.0, Multimedia, Interaction, Etkileşimli sanatlar |
|
|
3) |
Flowchart nedir ve neden kullanılır? Flowchart örnekleri, Flowchart oluşturma (sınıfiçi etkinlik) |
|
|
4) |
Figma yazılımının arabirimi |
|
|
5) |
Proje üretiminde ekip çalışması |
|
|
6) |
Figma ile arayüz tasarımı |
|
|
7) |
Figma ile Mobil aplikasyon tasarımı |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Figma ile üretilen projelerin etkileşim tasarımı |
|
|
10) |
Adobe XD yazılımının arabirimi |
|
|
11) |
Adobe XD ile arayüz tasarımı |
|
|
12) |
Adobe XD ile mobil aplikasyon tasarımı |
|
|
13) |
Adobe xd ve Figma ile yapılan tasarımların çıktı alınması, Adobe XD ve Figma ile hızlı arayüz (wireframe) tasarımı |
|
|
14) |
Var olan bir tasarımı analiz edip yeniden tasarlama |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Digital Media and Society First Edition, Simon Lindgren, 2017
Introduction to Digital Media 1st Edition, Alessandro Delfanti & Adam Arvidsson, 2019
The Spatial Web: How web 3.0 will connect humans, machines and AI to transform the world, Gabriel René & Dan Mapes, 2019
|
Diğer Kaynaklar: |
https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines/
https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:14915:-3:ed-1:v1:en
HTML and CSS: Design and Build Websites, Jon Duckett, 2011
Responsive Web Design with HTML5 and CSS: Develop future-proof responsive websites using the latest HTML5 and CSS techniques, 3rd Edition, Ben Frain, 2020
Programming Interactivity, Joshua Noble, 2009
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu beşeri ve toplumsal bilimler alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri eşgüdümlü olarak kullanır. |
5 |
|
1.1 İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini kullanır. |
5 |
|
1.2 Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelere buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel üretim ve algılama biçimlerini yorumlar. |
5 |
|
1.3 Çağdaş sanat pratiklerini tartışır. |
2 |
|
1.4 İletişim ve tasarım alanında kavram geliştirir. |
2 |
2) |
İletişim, tasarım, sanat, toplum ve birey arasındaki ilişkinin yapısı ile yönünü saptayabilir. |
5 |
|
2.1 Tasarımsal düşünme metodlarını kullanır. |
5 |
|
2.2 Görsel iletişim sorunlarına yaratıcı çözüm türetir. |
5 |
|
2.3 Tasarımda görme ve şekillendirmeye ilişkin yeni formlar ve biçimler geliştirir. |
5 |
|
2.4 Birbirinden farklı endüstriyel ve sanatsal üretim tekniklerini bir araya getirir. |
5 |
3) |
İletişim tasarımı alanında proje döngüsünü tasarlar. |
5 |
|
3.1 Çoklu-ortamda bütüncül iletişim ve tasarım için strateji geliştirebilir. |
5 |
|
3.2 Yaratıcı fikirlerini çoklu-ortam uygulamalarına uyarlayabilir. |
5 |
|
3.3 Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel tasarım ve içerik çalışmaları uygulayabilir. |
5 |
|
3.4 Proje sürecinde sanatın ve tasarımın görsel dilini estetik duyarlılıkla tasarımlarına uyarlar. |
5 |
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
1 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
2 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
3 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
3 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
2 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
6 |
1 |
6 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
10 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
14 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
24 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |