Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İşletme kavramı, özellik ve üretim faktörlerini açıklar
|
2) İşletmelerin içinde yer aldığı çevrenin dış ve iç unsurlarını, bunların işletmeye olan etkilerini yorumlar, işletme çeşitlerini açıklar.
|
3) İşletmelerin kuruluş karar sürecini, fizibilite çalışmalarının nasıl yapılacağının ayırdına varır, kuruluş yerinin seçimini ve seçimi etkileyen faktörleri bilir.
|
4) İşletme büyüklüğünü etkileyen faktörleri ve kapasite kavram ve çeşitlerini tarif eder.
|
5) Yönetim kavramını, fonksiyonlarını, güncel yönetim yaklaşımlarını açıklar.
|
6) İşletmelerin ve yönetimin tarihsel sürecini bugünü açıklayabilecek şekilde anlatır
|
7) İnsan kaynakları yönetimi sürecini ve fonksiyonlarını yerine getirecek bilgiye sahip olur.
|
8) Çağdaş yönetim yaklaşımlarını ve işletmeye sağladığı faydaları bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İşletmenin nasıl var olduğunu ve dış çevre ile ilişkilerini bilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İşletmenin genel işleyişini ve yönetim kademelerini bilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
işletme kavramı, işletme ile ilgili temel kavramlar, işletme etiği ve işletme sorumluluğu kavramları hakkında genel bilgilendirmeler yapılarak sistem kavramı hakkında derinlemesine bilgi verilir.
|
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
2) |
Üretim faktörleri açıklanır, işletmenin amaçları ve özellikleri, mal ve hizmet işletmeleri arasındaki ayrım hakkında konuşulur, işletme çevresi, makro ve mikro çevre faktörleri ele alınır.
|
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
3) |
İşletme türleri hakkında bilgi verilir. özel sektör ve kamu kuruluşları arasındaki ayrım hakkında bilgilendirmeler yapılarak, tek kişi işletmesi, kollektif, komandit vb. işletme türlerine değinilir.
|
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
4) |
İşletmelerin kuruluşu, kuruluş karar süreci, kuruluş yeri seçimi, işletmelerin büyüklüğü, kapasite, başabaş noktası noktaları hakkında bilgilendirme yapılarak, fizibilite çalışmaları ve bunların uygulanması hakkında bilgiler verilir.
|
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
5) |
“Yönetim” düşüncesinin tarihsel gelişimi, yönetimin özellikleri, işletmenin fonksiyonları konuları ele alınarak klasik, neoklasik ve modern yönetim yaklaşımları ve bu dönemde ortaya çıkan kuramlar hakkında bilgiler verilir. |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
6) |
Yönetim kademeleri, yönetici kavramı, lider, yöneticilerin özellikleri. alt, orta ve üst düzey yöneticilerin kimler olduğu ve yetki-sorumluluk çizgileri. yönetim süreçleri hakkında bilgi verilir.
|
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
7) |
ARA SINAV |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
8) |
Yönetim-İşletme yönetiminde modern kavramlar ve bunların günümüz modern dünyasında ele alınış şekilleri personel seçimi kavramında ele alınır.
|
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
9) |
İnsan kaynakları yönetimi , ücret politikaları, işe alım, kıdem ve terfi gibi süreçlerin nasıl işlediği hakkında bilgi sahibi olur |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
10) |
İK departmanının yaptığı işler ile görev ve yetki tanımlamaları, liyakat sistemleri hakkında konuşulur. |
|
|
11) |
Muhasebe-Finans departmanı hakkında bilgi verilerek işletme içerinde konumlandırılması yapılır. muhasebenin temel ilkeleri, temel muhasebe defterleri hakkında bilgiler verilir. |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
12) |
Pazarlama konusu, geleneksel ve modern düzlemde ele alınarak pazarlamanın tarihsel gelişimi hakkında bilgiler verilir. günümüz pazarında güç işletmenin mi yoksa tüketicinin mi elindedir, pazarlama çalışmaları nasıl yapılır/yapılmalıdır sorularına cevap aranır. |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
13) |
Genel Konu Tekrarı ve Sınava Hazırlık |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
14) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Herhangi bir zorunlu kaynak olmamakla birlikte, yardımcı kaynaklar ve ders sunumları esastır.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Canan Çetin - Temel İşletmeciliğe Giriş
• Hasan Tutar – Meslek Yüksekokulları için İşletme Yönetimi
• İsmet Mucuk – Temel İşletmecilik Bilgileri
Genel İşletme, Rıdvan Karalar ve Diğerleri,Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 2006
Genel İşletmecilik Bilgileri, Halil Can ve Diğerleri, Ankara : Siyasal,2005
Girişimcinin El Kitabı, Rıchard Luecke, İş Bankası Yay.,2008
International Management, Richard Mead, Tim G. Andrews, John Wiley, 2009
Introduction to Business, Betty J. Brown, John E. Clow ,McGraw-Hills: 2008
İnsan Kaynakları Yönetimi,Tuğray Kaynak ve Diğerleri, İstanbul: Dönence Basım Yayın, 2000.
İnsan Kaynakları Yönetimi,Zeyyat Sabuncuoğlu, Bursa: Ezgi, 2000.
İşletme Yöneticiliği, Tamer Koçel, İstanbul : Beta, 2003
İşletmede İnsan Davranışı, Keith Davis, İstanbul: 1977
Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2005.
Pazarlama Dehası, Peter Fisk, Marka Yayınları, İstanbul, Eylül 2006
Pazarlama İlkeleri, Prof. Dr. Mehmet Karafakioğlu, Literatür Yayınları, İstanbul:2006
Pazarlama İlkeleri,İsmet Mucuk, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2006.
Pazarlama, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008
Principles of Management, Ellen A. Benowitz, Hungry Minds, 2001
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
E-Ticarete yönelik temel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
|
1.1 E-Ticaret ve e-ticaretle ilgili temel kavramları tanımlar. |
|
|
1.2 E-ticaretin işleyişine hakim olur. |
|
2) |
Pazarlamaya yönelik temel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
5 |
|
2.1 Pazarlama uygulamaları hakkında genel bilgiye sahip olur. |
|
|
2.2 pazarlama unsurları hakkında bilgiye sahip olur. |
5 |
|
2.3 pazarlamanın temel stratejisini anlar. |
5 |
|
2.4 mobil pazarlama uygulamalarını bilir. |
|
|
2.5 Mobil ticaret hakkında bilgiye sahip olur. |
3 |
|
2.6 mobil pazarlama kampanyası tasarlayabilir. |
|
|
2.7 Uluslararası pazarlamanın önemli detaylarına hakim olur. |
|
|
2.8 dijital reklam uygulamaları ve stratejilerini bilir. |
|
|
2.9 dijital reklam örneği tasarlayabilir. |
|
|
2.10 Sosyal medya pazarlaması ve reklamcılığı hakkında bilgiye sahip olur. |
3 |
3) |
Web tasarımının temellerini öğrenir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.6 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|