ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI E-Ticaret ve PazarlamaSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50413TATOZ-ISL3021 İşletme Yönetimi 1 Güz 2 0 2 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURAK NEDİM AKTAŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:





Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, işletmelerin hedeflerini ve paydaşların işletme üzerindeki etkilerini tanımlamayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, işletme ve işletmecilik kavramları, işletmelerin sınıflandırılması, işletme çevresi, işletmenin amaç ve sorumlulukları, işletmenin kuruluş yeri ve seçimi, kuruluş aşamaları ve işletme kapasitesi ile temel işletme fonksiyonları ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Ayrıca bu ders öğrencilere, ileride işlenecek derslere yönelik bir altyapı sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere, işletme kavramını, işletmenin çevresel koşullarını, nasıl kurulup nasıl yönetileceğini, mal ya da hizmetlerini nasıl pazarlayacağını, çalışanlarının nasıl yönetileceğini, muhasebe-finans ve üretim fonksiyonlarının nasıl yerine getirileceğini öğretir.

Derse Özgü Kurallar

yok

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İşletme kavramı, özellik ve üretim faktörlerini açıklar
  2) İşletmelerin içinde yer aldığı çevrenin dış ve iç unsurlarını, bunların işletmeye olan etkilerini yorumlar, işletme çeşitlerini açıklar.
  3) İşletmelerin kuruluş karar sürecini, fizibilite çalışmalarının nasıl yapılacağının ayırdına varır, kuruluş yerinin seçimini ve seçimi etkileyen faktörleri bilir.
  4) İşletme büyüklüğünü etkileyen faktörleri ve kapasite kavram ve çeşitlerini tarif eder.
  5) Yönetim kavramını, fonksiyonlarını, güncel yönetim yaklaşımlarını açıklar.
  6) İşletmelerin ve yönetimin tarihsel sürecini bugünü açıklayabilecek şekilde anlatır
  7) İnsan kaynakları yönetimi sürecini ve fonksiyonlarını yerine getirecek bilgiye sahip olur.
  8) Çağdaş yönetim yaklaşımlarını ve işletmeye sağladığı faydaları bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) İşletmenin nasıl var olduğunu ve dış çevre ile ilişkilerini bilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) İşletmenin genel işleyişini ve yönetim kademelerini bilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) işletme kavramı, işletme ile ilgili temel kavramlar, işletme etiği ve işletme sorumluluğu kavramları hakkında genel bilgilendirmeler yapılarak sistem kavramı hakkında derinlemesine bilgi verilir. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
2) Üretim faktörleri açıklanır, işletmenin amaçları ve özellikleri, mal ve hizmet işletmeleri arasındaki ayrım hakkında konuşulur, işletme çevresi, makro ve mikro çevre faktörleri ele alınır. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
3) İşletme türleri hakkında bilgi verilir. özel sektör ve kamu kuruluşları arasındaki ayrım hakkında bilgilendirmeler yapılarak, tek kişi işletmesi, kollektif, komandit vb. işletme türlerine değinilir. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
4) İşletmelerin kuruluşu, kuruluş karar süreci, kuruluş yeri seçimi, işletmelerin büyüklüğü, kapasite, başabaş noktası noktaları hakkında bilgilendirme yapılarak, fizibilite çalışmaları ve bunların uygulanması hakkında bilgiler verilir. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
5) “Yönetim” düşüncesinin tarihsel gelişimi, yönetimin özellikleri, işletmenin fonksiyonları konuları ele alınarak klasik, neoklasik ve modern yönetim yaklaşımları ve bu dönemde ortaya çıkan kuramlar hakkında bilgiler verilir. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
6) Yönetim kademeleri, yönetici kavramı, lider, yöneticilerin özellikleri. alt, orta ve üst düzey yöneticilerin kimler olduğu ve yetki-sorumluluk çizgileri. yönetim süreçleri hakkında bilgi verilir. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
7) ARA SINAV Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
8) Yönetim-İşletme yönetiminde modern kavramlar ve bunların günümüz modern dünyasında ele alınış şekilleri personel seçimi kavramında ele alınır. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
9) İnsan kaynakları yönetimi , ücret politikaları, işe alım, kıdem ve terfi gibi süreçlerin nasıl işlediği hakkında bilgi sahibi olur Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
10) İK departmanının yaptığı işler ile görev ve yetki tanımlamaları, liyakat sistemleri hakkında konuşulur.
11) Muhasebe-Finans departmanı hakkında bilgi verilerek işletme içerinde konumlandırılması yapılır. muhasebenin temel ilkeleri, temel muhasebe defterleri hakkında bilgiler verilir. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
12) Pazarlama konusu, geleneksel ve modern düzlemde ele alınarak pazarlamanın tarihsel gelişimi hakkında bilgiler verilir. günümüz pazarında güç işletmenin mi yoksa tüketicinin mi elindedir, pazarlama çalışmaları nasıl yapılır/yapılmalıdır sorularına cevap aranır. Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
13) Genel Konu Tekrarı ve Sınava Hazırlık Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
14) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Herhangi bir zorunlu kaynak olmamakla birlikte, yardımcı kaynaklar ve ders sunumları esastır.
Diğer Kaynaklar: • Canan Çetin - Temel İşletmeciliğe Giriş
• Hasan Tutar – Meslek Yüksekokulları için İşletme Yönetimi 
• İsmet Mucuk – Temel İşletmecilik Bilgileri
Genel İşletme, Rıdvan Karalar ve Diğerleri,Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 2006
Genel İşletmecilik Bilgileri, Halil Can ve Diğerleri, Ankara : Siyasal,2005
Girişimcinin El Kitabı, Rıchard Luecke, İş Bankası Yay.,2008
International Management, Richard Mead, Tim G. Andrews, John Wiley, 2009
Introduction to Business, Betty J. Brown, John E. Clow ,McGraw-Hills: 2008
İnsan Kaynakları Yönetimi,Tuğray Kaynak ve Diğerleri, İstanbul: Dönence Basım Yayın, 2000.
İnsan Kaynakları Yönetimi,Zeyyat Sabuncuoğlu, Bursa: Ezgi, 2000.
İşletme Yöneticiliği, Tamer Koçel, İstanbul : Beta, 2003
İşletmede İnsan Davranışı, Keith Davis, İstanbul: 1977
Modern İşletmecilik, İsmet Mucuk, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2005.
Pazarlama Dehası, Peter Fisk, Marka Yayınları, İstanbul, Eylül 2006
Pazarlama İlkeleri, Prof. Dr. Mehmet Karafakioğlu, Literatür Yayınları, İstanbul:2006
Pazarlama İlkeleri,İsmet Mucuk, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 2006.
Pazarlama, Prof. Dr. Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008
Principles of Management, Ellen A. Benowitz, Hungry Minds, 2001

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7
DÖÇ1
DÖÇ1
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7
DÖÇ8

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) E-Ticarete yönelik temel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2) Pazarlamaya yönelik temel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
3) Web tasarımının temellerini öğrenir.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ1 DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7 DÖÇ8
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 56
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 8 16
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 32
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 88
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3