Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dijital mecralar ve kullanılan alanlar üzerinde etkisiniz analitik bilgileri ve örnekleri. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan sunum.
|
|
2) |
Dijital mecraların birbirleri ile olan ilişkileri ve trafik sağlayıcı etkileri. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan sunum.
|
|
3) |
Bir kampaya sürecinin dijital mecralarda yayılımı ve görsel çalışmalarının farklılıkları. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan sunum.
|
|
4) |
Sosyal medyada kampanya süreci ve etkileşim yöntemleri. Görsel biçimlendirmeleri. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan sunum.
|
|
5) |
Web sitelerinde marka, ürün yada hizmetler üzerine görsel hazırlama ve görsellerin kullanım yöntemleri. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan sunum.
|
|
6) |
Sosyal medyalarda paylaşılan görsellerin web site trafiğine etkisi ve etkiyi arttırıcı tasarımsal yöntemler. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan sunum.
|
|
7) |
Dijital kampanya örnekleri ve tasarım açısından değerlendirilmesi. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan sunum.
|
|
8) |
Ara Sınav |
Ders esnasında yapılan incelemelerin analiz ve uygulaması.
|
|
9) |
Sosyal medya kanalları için photoshop programı kullanılarak özel gün kampanyası oluşturma ve görsel tasarımlarının yapılması. |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi
|
|
10) |
Sosyal medya kanalları için photoshop programı kullanılarak özel gün kampanyası oluşturma ve görsel tasarımlarının yapılması. |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi
|
|
11) |
Sosyal medya kanalları için photoshop programı kullanılarak özel gün kampanyası oluşturma ve görsel tasarımlarının yapılması. |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi
|
|
12) |
Dijital mecraların tamamında yayınlanabilir düzeyde kampanya oluşturma ve görsel tasarımlarının yapılması. |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi
|
|
13) |
Dijital mecraların tamamında yayınlanabilir düzeyde kampanya oluşturma ve görsel tasarımlarının yapılması. |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi
|
|
14) |
Dijital mecraların tamamında yayınlanabilir düzeyde kampanya oluşturma ve görsel tasarımlarının yapılması. |
Öğrenci çalışmalarının incelenmesi
|
|
15) |
Final Sınavı - Proje Teslim |
Öğrencilerin dönem içerisinde oluşturdukları kampanya görsel çalışmalarının sunumu ve teslimi.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir. |
5 |
|
1.1 Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir. |
5 |
|
1.2 Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir. |
4 |
|
1.3 İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir. |
2 |
|
1.4 Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir. |
1 |
|
2.1 Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır. |
1 |
|
2.2 Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar. |
3 |
|
2.3 Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar. |
3 |
|
2.4 Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
3 |
|
2.5 Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
|
|
2.6 Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır. |
|
|
3.4 Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
4.1 Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
4.7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
6 |
18 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
3 |
3 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
49 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
17 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
66 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |