DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70411METOZ-MUH0032 | Uluslararası Denetim Standartları | 1 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Personel HAMİ AYDIN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Personel HAMİ AYDIN |
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Dünya çapında yaşanan muhasebe skandalları ve vergi kayıpları ulusal ve uluslararası çevrede denetimin önem kazanmasına ve böylece dünya çapında geçerli olacak denetim standartlarının oluşturulması ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bilindiği üzere, ilk kez 01.01.2013 ve sonrasında başlayacak hesap dönemlerinin denetiminde uygulanmak üzere Kamu Gözetim Kurumu (KGK) tarafından uluslararası standartlarla uyumlu Türkiye Denetim Standartları (TDS) yayımlanmıştır. Yayımlanan TDS’lerin yürürlük tarihlerinin birbirlerinden farklılık arz etmesi, zaman içerisinde TDS külliyatına yeni standartların katılması ve uluslararası standartlarda meydana gelen değişiklikler dolayısıyla TDS’lerde de güncellemeler yapılmıştır. Söz konusu güncellemeler nedeniyle ilgili yıllarda yapılacak denetimlerde oluşabilecek olası karışıklıkları önlemek amacıyla her hesap döneminin denetiminde uygulanacak TDS setleri oluşturulmuştur. Bu dersin amacı, öğrenciler tarafından denetçi ve denetimin rolünün anlaşılmasını sağlamak olup, belirtilen TS setleri hakkında genel bilgilendirme yapılmasıdır. Uluslararası denetim standartları kapsamında denetçilerin statüsü, fonksiyon ve görevleri ile etik kuralların öğretilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilere uluslararası denetim standartları kapsamında ileri denetim süreci ve raporlanması bilgisi verilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu derste Türkiye'de de uygulanmakta olan Uluslararası Denetim Standartları kapsamında denetimin planlanması, gerçekleştirilmesi ve raporlanmasına ilişkin esaslar irdelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Denetim Standartlarının Ulusal ve Uluslararası Çerçevesi, Bağımsız Denetimde Kalite Kontrol, Etik Kurallar, Bağımsız Denetçilerin Hileye İlişkin Sorumlulukları, İç Kontrol Sisteminin Değerlemesi, Denetimin Planlanması, Denetimde Risk Değerleme ve Önemlilik, Denetim Kanıtları, İç Denetim, İlişkili Taraflar |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Ulusal ve uluslararası denetim mevzuatına hâkim olma 2.1) Denetim sürecini kavrayabilme. |
||
2) Uluslararası denetim standartları hakkında yorum yapabilme. |
||
3) Uluslararası denetim standartlarına göre denetimin planlanmasını, yürütülmesini ve sonuçlandırılmasını kavrayabilme ve denetim ile denetçide bulunması gereken özellikleri anlayabilme |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Uluslararası denetim standartlarına uygun denetim raporları oluşturabilme |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Uluslararası Denetim Standartlarına Giriş: Kavramsal Çerçeve, Kurumsal Risk Yönetimi, İç Kontrol ve İç Denetim BAĞIMSIZ DENETÇİLER İÇİN ETİK KURALLAR | ||
2) | KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI (KYS1 – KYS2) | ||
3) | BAĞIMSIZ DENETİM STANDARTLARI- GENEL İLKE VE SORUMLULUKLAR (BDS:200-265) | ||
4) | BAĞIMSIZ DENETİM STANDARTLARI- RiSK DEĞERLENDİRMESİ VE RİSK OLARAK DEĞERLENDİRİLEN HUSUSLARA VERİLECEK KARŞILIKLAR (BDS:300-450) | ||
5) | BAĞIMSIZ DENETİM STANDARTLARI-BAĞIMSIZ DENETİM KANITLARI (BDS:500-580) | ||
6) | BAĞIMSIZ DENETİM STANDARTLARI -BAŞKALARININ ÇALIŞMALARININ KULLANILMASI (BDS:600-620) | ||
7) | BAĞIMSIZ DENETİM STANDARTLARI -BAĞIMSIZ DENETİMİN SONUÇLARI VE RAPORLAMA (BDS:700-720) | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Öğrenci Sunumu1: | ||
10) | Öğrenci Sunumu2: | ||
11) | Öğrenci Sunumu3: | ||
12) | Öğrenci Sunumu4: | ||
13) | Öğrenci Sunumu5: | ||
14) | Öğrenci Sunumu6: | ||
15) | Öğrenci Sunumu7-8: |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ |
---|
DÖÇ1 |
DÖÇ2 |
DÖÇ3 |
DÖÇ4 |
DÖÇ5 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | DÖÇ4 | DÖÇ5 | ||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Sunum | 1 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 1 | % 5.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 7 | 3 | 21 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 161 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 165 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 6 |