Dersin Amacı: |
Yaşam Boyu Öğrenme ( Lifelong Learning) dersinin amacı, öğrencileri hayatları boyunca sürekli olarak öğrenmeye teşvik etmek ve iş yaşamlarına hazırlamaktır. Bu ders, öğrencilerin kişisel ve profesyonel becerilerini geliştirmelerine, kendilerine güvenli veya motivasyonlu bir çalışma ortamı sağlamalarına, kariyerlerinde veya hayatlarında başarılı olmalarına yardımcı olmak için tasarlandı. Hayat Boyu Öğrenme dersinin amacı, öğrencilerin hayat boyu öğrenme felsefesini benimsemeleri, sürekli öğrenmenin faydalarını ve öğrenme için gereken araçları anlamalarıdır.
Yaşam Boyu Öğrenme insanın hayatı boyunca süren bir öğrenme sürecidir. Bu yaklaşım, öğrenmenin önemini kabul eder ve insanların bilgilerini ve becerilerini güncel ve rekabetçi kalmaları için sürekli olarak geliştirmelerini teşvik eder.Yaşam Boyu Öğrenme eğitiminin öğrenme çıktıları, insanların hayat boyu öğrenme kültürünü desteklemek, motivasyonlu ve sürekli öğrenmeye hazır hale getirmek ve yeni bilgi ve zorluklarla uyum sağlamalarına yardımcı olmak içindir. |
Dersin İçeriği: |
Yaşam Boyu Öğrenme dersinin içeriği, sürekli öğrenmeyi teşvik etme ve kişisel gelişimi destekleme amacıyla geniş bir konu ve beceri yelpazesini kapsar.
Yaşam Boyu Öğrenme'ye Giriş: Yaşam boyu öğrenme kavramının genel bir tanıtımı, önemi ve kişisel ve mesleki büyüme için sunduğu faydalar.
Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme: Eleştirel düşünme, analiz ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi, zorluklarla başa çıkmak ve bilinçli kararlar vermek için.
Öz Farkındalık ve Kişisel Gelişim: Kişinin güçlü yönlerini, zayıflıklarını, değerlerini ve hedeflerini keşfederek öz farkındalığı ve kişisel gelişimi artırma.
Etkili İletişim: Yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim becerilerinin geliştirilmesi, aktif dinleme ve kişilerarası iletişim becerileri.
Araştırma Becerileri: Araştırma yöntemlerine giriş, bilgi okuryazarlığı ve çeşitli bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirme ve kullanma becerisi.
Uyum Sağlama ve Dayanıklılık: Değişime uyum sağlama, zorluklarla başa çıkma ve engeller karşısında dayanıklılık geliştirme becerileri.
Sürekli Öğrenme Stratejileri: Etkili çalışma alışkanlıkları, zaman yönetimi, hedef belirleme ve çeşitli kaynaklardan öğrenme gibi yaşam boyu öğrenme için teknikler ve araçlar.
Teknoloji ve Dijital Okuryazarlık: Dijital araçları, çevrimiçi kaynakları keşfetme ve öğrenme, iletişim ve bilgi yönetimi için dijital okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi.
Küresel Farkındalık ve Kültürel Yeterlilik: Farklı kültürlerin, küresel konuların anlaşılması ve kültürel duyarlılık ile kapsayıcılığın geliştirilmesi.
İşbirliği ve Takım Çalışması: Etkili bir şekilde ekiplerde çalışmayı öğrenme, işbirliğini teşvik etme ve kolektif problem çözme ve karar verme süreçlerine katkıda bulunma. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Creating a Learning Culture and Making Lifelong Learning a Habit |
|
|
1) |
Learning Sytles, Formal Learning, Non-formal Learning and Informal Learning |
|
|
2) |
Activities Carried Out by NGOs and Society Organizations and Social Awareness |
|
|
3) |
Ecology, Earthquake, Geophysics and Politics in a Lifelong Learning Perspective |
|
|
4) |
Disaster Awareness and Social Preparedness |
|
|
5) |
Digital Transformation Strategy in CEO Informatics, Entrepreneurship and Leadership |
|
|
6) |
Preparations before the Human Resources interview, management of the interview process and the points to be considered, short and long career goals, SWOT analysis and CV preparation |
|
|
7) |
CV Development Methods, Effective Resume Preparation and Correct Use of Social Platforms, Career Development Practices and Research. |
|
|
8) |
Midterm |
|
|
9) |
What Motivates Lifelong Learners |
|
|
10) |
Improved Knowledge, Enhanced Skills, Career Advencement, Personal Growth and Increased Confidence |
|
|
11) |
Identify-and-Hire Lifelong Learners |
Harward Businesss Review Digital Artical by Marc Zao-Sanders
|
|
12) |
Get Smarterter Skills Hierarchy and Learning Styles |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimi alanına dair kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Lojistik stratejilerini tanımlar. |
|
|
1.2 Satın alma ve tedarik yönetimi ile tedarikçi ilişkileri yönetimi konularını açıklar. |
|
|
1.3 Taşımacılık türlerini ve taşımacılık ekonomisi konularını açıklar. |
|
|
1.4 Stok yönetimi süreçlerini sıralar. |
|
|
1.5 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler. |
|
|
1.6 Taşımacılık alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Taşımacılık yönetiminde planlama ve operasyon yönetimini uygular. |
|
|
1.8 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini değerlendirir. |
|
|
2.1 Tedarik zinciri stratejilerini açıklar. |
|
|
2.2 Tedarik zinciri yönetiminde işbirliği çerçevesinde tüm lojistik faaliyetleri ilişkilendirir. |
|
|
2.3 Tedarik zincirinde ağ tasarımı, planlama ve modelleme konularını uygular. |
|
|
2.4 Tedarik zincirinde risk yönetimi ve sigorta konularını yorumlar. |
|
3) |
İşletme yönetimi ve ticaretin gerektirdiği temel fonksiyonları değerlendirir. |
|
|
3.1 İşletmelerde stratejik yönetim ve organizasyon konularını tanımlar. |
|
|
3.2 Üretim ve hizmet alanlarında faaliyet gösteren işletmelerin ulusal ve uluslararası pazarlardaki pazarlama faaliyetlerini açıklar. |
|
|
3.3 İşletme yönetiminde finansal ve maliyet muhasebesi konularını değerlendirir. |
|
|
3.4 Mikro ve makro düzeyde ekonomi alanındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.5 Uluslararası ticaret süreçlerini sıralar. |
|
|
3.6 Gümrük işlemleri ilgili süreçleri açıklar. |
|
|
3.7 Temel hukuk ve ticaret hukuku ile ilgili bilgileri hatırlar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|