Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Finansal Yönetime Giriş |
|
|
2) |
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
|
Notlar ve Kitap
|
|
3) |
Finansal Piyasalar ve Kurumlar
|
Ders Notları ve Kitap
|
|
4) |
Finansal Piyasa Araçları
|
Ders Notları ve Kitap
|
|
5) |
Finansal Tablolar ve Analiz
|
|
|
6) |
Finansal Planlama Yöntemleri
|
|
|
7) |
Paranın Zaman Değeri
|
|
|
8) |
Ara sınav
|
|
|
9) |
Tahvil ve Bono İhracı, Halka Arz
|
|
|
10) |
Risk, Getiri ve Sermaye Bütçelemesi
|
|
|
11) |
Borç ve Kar Payı Politikaları |
|
|
12) |
Uluslararası Finansal Yönetim |
|
|
13) |
Finansal Yönetimde Güncel Konular
|
|
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bu alandaki temel fonksiyonları ve yaklaşımları açıklar |
|
1) |
Uluslararası ticaret ve lojistik konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar |
|
1) |
İş etüdü, problem çözme, liderlik, takım çalışması, bağımsız karar verme ve sorumluluk alabilme yetkinliklerini geliştirir |
|
1) |
Alanında karşılaştığı problemleri, analitik bir yaklaşımla, ele alarak çözümler |
|
1) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında sahip olduğu bilgi ve becerileri vizyoner bir yaklaşımla değerlendirir |
|
2) |
Bu alandaki farklı süreçleri sistematik bir bakış açısı ile değerlendirir |
|
2) |
Konusundaki farklı alanlarda yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır |
|
2) |
Bireysel ve takım çalışmalarında problem çözme ve bilimsel karar verme yeteneklerini geliştirir |
|
2) |
Bilgiyi; eleştirel ve çözüm getirici bir yaklaşımla değerlendirerek kültürel farkındalık kazanmak için kullanır |
|
2) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki farklı konularda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir |
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar |
|
3) |
Alanındaki değişimleri vizyoner ve etik bir anlayışla kalite ve kültürel değerler ile ilişkilendirir |
|
3) |
Farklı koşullar için uygun olabilecek iş stratejileri geliştirir |
|
4) |
İş ve teknoloji dünyasındaki gelişmelere uyum sağlayabilmenin gerekliliğini kavrar |
|
4) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki beklentileri, sahip olduğu yetkinlikleriyle karşılar |
|
5) |
Bulunduğu iş ortamında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
2 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
46 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
2 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
48 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |