Dersin Amacı: |
Bu ders, insan ve bilgisayar etkileşiminin temel kavramlarını, kullanıcı ara yüz prensiplerini, iş ve kullanıcı analizini, ara yüz tasarım yöntemlerini, kullanıcı ara yüz değerlendirmesini ve kullanışlılık testlerini kapsar. Ayrıca öğrencilerin insan bilgisayar etkileşimi tekniklerinin kişi ve kurumların gerçek hayat tasarım ve kullanılabilirlik sorunlarını çözmesini nasıl sağladığı konusunda bilgi sahibi olmasını ve bu tür sorunların çözüm yöntemleri konusunda becerilere sahip olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders kapsamında İnsan Bilgisayar Etkileşimi kavramına (İbe) Giriş, Teoriler Yaklaşımlar , İnsan Bilgisayar Etkileşiminde Psikoloji kavramı, Kullanılabilirlik ve kullanılabilirlik için Uzman ve Sezgisel Testler, Kullanıcı Testleri, Bilişsel Modelleme, İnsan Bilgisayar Etkileşimi Tasarım Prensipleri Erişilebilirlik, Organizasyon-Tasarım ve Tasarımcı konuları işlenecektir.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İnsan Bilgisayar Etkileşimine (İbe) Giriş |
|
|
2) |
Teoriler Yaklaşımlar Arayüz |
|
|
3) |
Teoriler Yaklaşımlar Arayüz |
|
|
4) |
İnsan Bilgisayar Etkileşiminde Psikoloji |
|
|
5) |
İnsan Bilgisayar Etkileşiminde Psikoloji |
|
|
6) |
Kullanılabilirlik |
|
|
7) |
Uzman ve Sezgisel Testler |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Kullanıcı Testi-Proje 1.Ara İzleme |
|
|
10) |
Bilişsel Modelleme-CogTool Aracı |
|
|
11) |
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Tasarım Prensipleri |
|
|
12) |
Erişilebilirlik |
|
|
13) |
Organizasyon-Tasarım ve Tasarımcı |
|
|
14) |
Proje Sunumları |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. B. Shneiderman, C. Plaisant, Designing the User Interface: Strategies for Effective Human -Computer Interaction, Fifth Edition, Addison-Wesley, 2010, ISBN: 978-0321601483
2. J. Johnson, GUI Bloopers 2.0: Common User Interface Design Don'ts and Dos, Morgan Kaufmann Publishers - Academic Pres., 2007, ISBN: 978-0123706430
3. Patrick J. Lynch, Sarah Horton & Louis Rosenfeld, Web Style Guide 2., Publication Date: March 2002, ISBN-10: 0300088981, ISBN-13: 978-0300088984 http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0300088981/webstyleguidecom
Kürşat Çağıltay -Ders Notları
|
Diğer Kaynaklar: |
1. B. Shneiderman, C. Plaisant, Designing the User Interface: Strategies for Effective Human -Computer Interaction, Fifth Edition, Addison-Wesley, 2010, ISBN: 978-0321601483
2. J. Johnson, GUI Bloopers 2.0: Common User Interface Design Don'ts and Dos, Morgan Kaufmann Publishers - Academic Pres., 2007, ISBN: 978-0123706430
3. Patrick J. Lynch, Sarah Horton & Louis Rosenfeld, Web Style Guide 2., Publication Date: March 2002, ISBN-10: 0300088981, ISBN-13: 978-0300088984 http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0300088981/webstyleguidecom
Kürşat Çağıltay Ders Notları
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
2) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
3) |
Yazılım mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
4) |
Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|
5) |
Bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
6) |
Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
8) |
Sürekli gelişen yazılım mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
9) |
Türkçe sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar ve B2 düzeyinde Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliğine sahiptir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
0 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
0 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
7 |