Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Liman ve terminalin genel tanımını yapar ve ikisi arasındaki temel farklılıkları açıklar.
|
2) Limanların altyapı ve üstyapıları ile hinterland kavramını tanımlar
|
3) Limanlarda elleçlenen yükleri ve bu yükler için kullanılan elleçleme ekipmanlarını ayırt eder.
|
4) Limanlarda konteynerlere uygulanan işlemleri hatırlar.
|
5) Konteyner çeşitlerini ve yüke göre kullanılan konteynerleri sıralar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Türkiye’deki limanları bölgesel bazda ayırt eder ve özelliklerini elleçledikleri yük cinslerine göre ayırt eder.
|
2) Gemi ile taşınan yüklerin hangi terminallerde nasıl elleçlendiklerini yorumlar.
|
3) Limanları kapasite kullanımı açısından değerlendirir ve liman verimliliğini arttırmak için uygulanacak stratejileri yorumlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Liman ve Terminal tanımlamaları; liman ve terminal arasındaki farkların değerlendirilmesi |
Ders notları, makale ve süreli yayınlar, web tabanlı eğitim
|
|
2) |
Verdikleri hizmetler açısından limanların evrimi; limanların temel özellikleri; altyapı ve üstyapıları, liman hinterlandı kavramı. |
Ders notları, makale ve süreli yayınlar, web tabanlı eğitim
|
|
3) |
Gemi ile taşınan yüklerin, liman ve terminal bazlı olarak değerlendirilmesi. (konteynerler, dökme yükler, sıvı yükler, proje kargolar vb.) |
Ders notları, makale ve süreli yayınlar, web tabanlı eğitim
|
|
4) |
Limanlardaki konteyner elleçleme ekipmanları (Gantry Crane, MHC, SSG, RS Forklift vb) |
Ders notları, makale ve süreli yayınlar, web tabanlı eğitim
|
|
5) |
Limanlarda ve gemilerde kullanılan konteyner bağlama ekipmanları (Twistlock, Lashing Bar, Stacking Cone vb.) |
Ders notları, makale ve süreli yayınlar, web tabanlı eğitim
|
|
6) |
Yük türlerine göre özelleşmiş liman ekipmanlarının tanıtımı (Boru donanımları, dökme yükler için crane ve sapan kullanımları vb.) |
Ders notları, sunumlar, ulusal ve uluslararası makaleler.
|
|
7) |
Genel Tekrar |
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Limanlarda konteynerlere uygulanan işlemler; muayene, tam tespit, iç dolum – iç boşaltma, konteyner temizliği (iç yıkama – dış yıkana) vb.. |
Ders notları, makale ve süreli yayınlar, web tabanlı eğitim
|
|
10) |
Dünyadan örnek liman incelemeleri ve bu limanların kapasite kullanımı açısından değerlendirilmesi |
Ders notları, makale ve süreli yayınlar, web tabanlı eğitim
|
|
11) |
Türkiye’de liman verimliliğinin arttırılması için uygulanacak stratejilerin bölgesel bazda değerlendirilmesi |
Ders notları, makale ve süreli yayınlar, web tabanlı eğitim
|
|
12) |
Türkiye’de Yeşil Liman Uygulamaları ve Dünya’dan Örnekler |
Ders notları, makale ve süreli yayınlar, web tabanlı eğitim
|
|
13) |
Terminal verimliliği unsurları - saha , rıhtım, ekipman, performans ve verimlilik. |
Ders notları, makale ve süreli yayınlar, web tabanlı eğitim
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
15) |
FINAL SINAVI |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme yönetimi ve ticaretin gerektirdiği temel fonksiyonları değerlendirebilir. |
|
2) |
Lojistik yönetimi alanına dair kuramsal bilgileri açıklayabilir. |
|
3) |
Tedarik zinciri sürecini tüm yönleriyle değerlendirebilir. |
|
4) |
Satın alma ve tedarikçi ilişkileri yönetimi konularını açıklayabilir. |
|
5) |
Ulusal ve uluslararası mevzuat düzenlemelerini takip edebilir. |
|
6) |
Taşımacılık süreçleri, depo iş süreçleri, stok yönetimi, sipariş yönetimi, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme gibi lojistik faaliyetlerini yürütebilecek bilgiye sahip olur. |
|
7) |
Yönetim bilgi sistemlerinde lojistik operasyonlarını planlayabilir. |
|
8) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
9) |
Proje yönetiminin aşamalarını iş hayatında karşılaşabileceği problemleri çözmek için uygulayabilir. |
|
10) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir. |
|
11) |
Dijitalleşme süreçlerinin lojistik operasyonlarında gerçekleşen gelişmelerini takip edebilir. |
|
12) |
Alana dair kuramsal bilgisini takım çalışmasıyla projelendirebilir ve topluluk önünde sunabilir. |
|
13) |
Alana dair kuramsal bilgisini analitik yöntemlerle değerlendirip yorumlayabilir. |
|
14) |
Kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık sahibidir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
10 |
10 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
38 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
88 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |