Dersin Amacı: |
Dönemin sonunda dersi alan öğrencilerin temel reklam terimlerini kavramaları, reklam mecralarını ve bu mecraların özelliklerini tanımlamaları, reklam filmlerini eleştirel gözle analiz edilebilmeleri, basit reklam metinleri yazabilmeleri ve bir reklam kampanyası tasarlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Derste reklamcılıktaki temel kavramlar, reklamın tarafları, süreci, hedef kitleye sunumu, reklam metin ve görsellerinin çözümlenmesi, reklamın nasıl analiz edilebileceği, reklam veren ve ajans ilişkileri, reklam kampanyaları, yeni reklam mecralarını reklam hukuku, reklamda kullanılan duygusal çekicilikler ve yeni reklam mecraları konuları işlenmektedir.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Reklamı ve iletişimle olan ilişkisini tüm yönleriyle tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Reklamcılık alanı ile ilgili gelişmeleri uyarlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla İlişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin kuramsal ve kavramsal bilgileri uygular.
|
2) İş dünyası ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin
kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış |
|
|
2) |
Reklamcılığın tarihi ve gelişimi |
ppt sunum
|
|
3) |
Reklam ve reklamcılık temel kavram ve kuramlar. |
ppt sunum
|
|
4) |
Reklam endüstrisi ve gelişimi |
ppt sunum
|
|
5) |
Reklamcılık dünyasına giriş: Reklam sektörü, ve reklamın tarafları |
ppt sunum
|
|
6) |
Reklam kampanya süreci ve stratejileri |
ppt sunum
|
|
7) |
Bütünleşik pazarlama iletişimi açısından reklamın değerlendirilmesi. |
ppt sunum
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Reklam analiz yöntemleri |
ppt sunum
|
|
10) |
İronik Reklamcılık |
ppt sunum
|
|
11) |
Reklam uygulamalarında duygusal çekicilik kullanımı |
ppt sunum
|
|
12) |
Reklamın etkileri: Ekonomik etkileri, fiyatlara olan etkileri, savurganlık etkisi, etik etkileri |
ppt sunum
|
|
13) |
Örnek reklam çözümlemeleri |
ppt sunum
|
|
13) |
Örnek vaka çalışmaları |
ppt sunum
|
|
14) |
Proje/ödev sunumları |
|
|
15) |
FİNAL SINAVI |
|
|
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Reklamcılık ders notları sunumları, internet araştırmaları ve akademik çalışmalar.
|
Diğer Kaynaklar: |
Müge Elden (2009) Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları
Müge Elden, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel (2005) Şimdi Reklamlar, İstanbul: İletişim Yayınları.
Füsun Kocabaş, Müge Elden (2001) Reklamcılık, İstanbul: İletişim Yayınları.
Nesrin Tan Akbulut, Elif Eda Balkaş (2006) Adım Adım Reklam Üretimi, İstanbul: Beta Yayınları.
Müge Elden (2003) Reklam Yazarlığı, İstanbul: İletişim Yayınları.
Max Sutherland, Alice K. Sylvester (2003) Reklam ve Tüketici Zihni, İstanbul: Mediacat Yayınları.
Banu Dağtaş (2003) Reklamı Okumak, Ankara: Ütopya Yayınevi.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
1 |
10 |
10 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
20 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
114 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
9 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
123 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |