Dersin Amacı: |
Dönemin sonunda dersi alan öğrencilerin temel reklam terimlerini kavramaları, reklam mecralarını ve bu mecraların özelliklerini tanımlamaları, reklam filmlerini eleştirel gözle analiz edilebilmeleri, basit reklam metinleri yazabilmeleri ve bir reklam kampanyası tasarlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Derste reklamcılıktaki temel kavramlar, reklamın tarafları, süreci, hedef kitleye sunumu, reklam metin ve görsellerinin çözümlenmesi, reklamın nasıl analiz edilebileceği, reklam veren ve ajans ilişkileri, reklam kampanyaları, yeni reklam mecralarını reklam hukuku, reklamda kullanılan duygusal çekicilikler ve yeni reklam mecraları konuları işlenmektedir.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Reklamı ve iletişimle olan ilişkisini tüm yönleriyle tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Reklamcılık alanı ile ilgili gelişmeleri uyarlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla İlişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin kuramsal ve kavramsal bilgileri uygular.
|
2) İş dünyası ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin
kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış |
|
|
2) |
Reklamcılığın tarihi ve gelişimi |
ppt sunum
|
|
3) |
Reklam ve reklamcılık temel kavram ve kuramlar. |
ppt sunum
|
|
4) |
Reklam endüstrisi ve gelişimi |
ppt sunum
|
|
5) |
Reklamcılık dünyasına giriş: Reklam sektörü, ve reklamın tarafları |
ppt sunum
|
|
6) |
Reklam kampanya süreci ve stratejileri |
ppt sunum
|
|
7) |
Bütünleşik pazarlama iletişimi açısından reklamın değerlendirilmesi. |
ppt sunum
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Reklam analiz yöntemleri |
ppt sunum
|
|
10) |
İronik Reklamcılık |
ppt sunum
|
|
11) |
Reklam uygulamalarında duygusal çekicilik kullanımı |
ppt sunum
|
|
12) |
Reklamın etkileri: Ekonomik etkileri, fiyatlara olan etkileri, savurganlık etkisi, etik etkileri |
ppt sunum
|
|
13) |
Örnek reklam çözümlemeleri |
ppt sunum
|
|
13) |
Örnek vaka çalışmaları |
ppt sunum
|
|
14) |
Proje/ödev sunumları |
|
|
15) |
FİNAL SINAVI |
|
|
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Reklamcılık ders notları sunumları, internet araştırmaları ve akademik çalışmalar.
|
Diğer Kaynaklar: |
Müge Elden (2009) Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları
Müge Elden, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel (2005) Şimdi Reklamlar, İstanbul: İletişim Yayınları.
Füsun Kocabaş, Müge Elden (2001) Reklamcılık, İstanbul: İletişim Yayınları.
Nesrin Tan Akbulut, Elif Eda Balkaş (2006) Adım Adım Reklam Üretimi, İstanbul: Beta Yayınları.
Müge Elden (2003) Reklam Yazarlığı, İstanbul: İletişim Yayınları.
Max Sutherland, Alice K. Sylvester (2003) Reklam ve Tüketici Zihni, İstanbul: Mediacat Yayınları.
Banu Dağtaş (2003) Reklamı Okumak, Ankara: Ütopya Yayınevi.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
5 |
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
5 |
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
4 |
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
4 |
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
4 |
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
5 |
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
4 |
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
|
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
3 |
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
3 |
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
5 |
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
5 |
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
4 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
4 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
5 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
1 |
10 |
10 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
20 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
114 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
9 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
123 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |