Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ●Ürün ve hizmetler için, hedef kitle, ürün kategorisi ve müşteri ihtiyaçlarını tanımlar
|
2) ● Kurumlar içi ve kurumlar arası yazılı iletişimin temel terminolojisini açıklar
|
3) ● Ürün ve hizmetlere yönelik basın bültenleri tasarlar
|
4) ● Ürün ve hizmet tanıtımlarında kullanılmak üzere reklam ve promosyon metinleri tasarlar
|
5) ● Proje kavramını açıklar, proje ön yazısı hazırlar
|
6) ● Yeni nesil dijital yayıncılık platformlarını değerlendirir
|
7) ● Yeni nesil dijital yayıncılık platformlarına uyumlu içerik geliştirir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders içeriği bilgilendirme. Yaratıcılık nedir? Yaratıcı yazım türlerine genel bakış |
|
|
2) |
Fikrin bulunması, farklı yazım türleri için yazım öncesi stratejilerin geliştirilmesi |
|
|
3) |
- Yaratıcı Özet (Brief) yazım teknikleri ve örnek uygulamaların incelenmesi
● Her öğrenci dönem boyunca farklı metin yazarlığı teknikleriyle içerik geliştirmek üzere bir ürün veya hizmet fikri belirleyecektir, ürün ve hizmet fikirlerinin tanıtım metinlerini en geç üçüncü hafta içerisinde yazılı ve sözlü olarak sunmalıdır.
Ürün ve hizmet taslak tanıtıcı metinlerinin ön değerlendirmesi
(değerlendirmeye katkısı: % 10
|
|
|
4) |
Reklam ve promosyon metni yazım teknikleri, örnek uygulamaların incelenmesi |
|
|
5) |
Basın bülteni yazım teknikleri ve örnek uygulamaların incelenmesi |
|
|
6) |
Konuk Konuşmacı |
|
|
7) |
Yarı Dönem proje dosyası teslimi ve sunumları
(değerlendirmeye katkısı: % 30)
|
|
|
8) |
Vize haftası |
|
|
9) |
Yaratıcı yazarlıkta dilin etkin kullanımı, hatalı Türkçe kullanımı örnekleri ve redaksiyon uygulaması
● Her öğrenci kendisine verilen ve redaksiyon ihtiyaçları bulunan metni, dilin etkin kullanımı ve imla kuralları bakımından inceleyerek, düzeltilmiş metni en geç on birinci hafta içerisinde teslim etmelidir.
(değerlendirmeye katkısı: % 10)
|
|
|
10) |
Proje nedir? Yaratıcı yazarlığın proje yazımındaki yeri ve önemi |
|
|
11) |
Proje yazım süreçlerinin ve proje yazımında kullanılan yöntemlerin incelenmesi |
|
|
12) |
Öykülemenin bileşenlerinin (ortam, izlek, kurgu, karakterler, diyalog) kullanımıyla dijital platformlar için kısa içerik üretimi |
|
|
13) |
Yeni nesil yaratıcı yazım araçlarına ve kendi kendine yayın (self-publishing) platformlarına genel bakış |
|
|
14) |
Final proje dosya teslimi ve sunumları
(değerlendirmeye katkısı: % 50)
|
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• Pat Francis, 2009, Inspiring Writing in Art and Design, Intellect Books
|
Diğer Kaynaklar: |
● Luke Sullivan, 2000, Satan Reklam Yaratmak, MediaCat Yayıncılık
● Chip Health, Dan Health, 2007, İşte Bu Fikir Tutar, Optimist Yayınları
● Joe Vitale, 2017, Kelimelerle İkna Etmenin Yolları, MediaCat Yayıncılık
● Necmiye Alpay, 2007, Türkçe Sorunları Kılavuzu, Metis Yayınları
● Stephen King, 2000, Yazma Sanatı, Altın Kitaplar Yayınevi
● Ursula K. Le Guin, 2015, Dümeni Yaratıcılığa Kırmak, Hep Kitap
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu beşeri ve toplumsal bilimler alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri eşgüdümlü olarak kullanır. |
5 |
|
1.1 İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini kullanır. |
5 |
|
1.2 Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelere buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel üretim ve algılama biçimlerini yorumlar. |
5 |
|
1.3 Çağdaş sanat pratiklerini tartışır. |
|
|
1.4 İletişim ve tasarım alanında kavram geliştirir. |
|
2) |
İletişim, tasarım, sanat, toplum ve birey arasındaki ilişkinin yapısı ile yönünü saptayabilir. |
5 |
|
2.1 Tasarımsal düşünme metodlarını kullanır. |
5 |
|
2.2 Görsel iletişim sorunlarına yaratıcı çözüm türetir. |
2 |
|
2.3 Tasarımda görme ve şekillendirmeye ilişkin yeni formlar ve biçimler geliştirir. |
5 |
|
2.4 Birbirinden farklı endüstriyel ve sanatsal üretim tekniklerini bir araya getirir. |
5 |
3) |
İletişim tasarımı alanında proje döngüsünü tasarlar. |
5 |
|
3.1 Çoklu-ortamda bütüncül iletişim ve tasarım için strateji geliştirebilir. |
5 |
|
3.2 Yaratıcı fikirlerini çoklu-ortam uygulamalarına uyarlayabilir. |
5 |
|
3.3 Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel tasarım ve içerik çalışmaları uygulayabilir. |
5 |
|
3.4 Proje sürecinde sanatın ve tasarımın görsel dilini estetik duyarlılıkla tasarımlarına uyarlar. |
5 |
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
5 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
42 |
588 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
1 |
1 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
589 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
593 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |