Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler mesleki etik ve farklı meslekler için geliştirilmiş etik çerçeveler konusunda bilgi sahibi olurlar.
|
2) Öğrenciler etik davranış ilkelerini ve etik dışı davranmanın sonuçlarını bilirler.
|
3) Öğrenciler bir mesleki alanda uzman olmanın anlamını kavrar, mesleki yozlaşmanın nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilirler.
|
4) Sorumluluk ve kurumsal sosyal sorumluluk hakkında kapsamlı bilgi sahibi olurlar. Kurumsal sosyal sorumluluğun sadece hayırseverlik kampanyaları değil bir yönetim modeli olduğunu kavrarlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler büyük işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk modellerini ve kampanyalarını inceler, bunların benzerlerini tasarlayabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Etik ve Ahlak Kavramlarının Tanımları
Etik-Birey, Etik-Toplum İlişkisi |
Ders notları okunacak.
İoanna Kuçuradı'nin Etik, Ahlak ve Etikler adlı kitabı önerilir.
|
|
2) |
Etik Düzeyleri ve Etik Sistemleri
Etik Kuralları ve Etik Davranış İlkeleri |
|
|
3) |
Meslek Etiği
Meslek Etiğinin Tarihçesi
Türk Kültüründe Meslek Etiği ve Ahilik |
|
|
4) |
Ekonomik Sistemler ve Ahlak
Kapitalizm ve Etik
Sosyalizm ve Etik |
|
|
5) |
Yozlaşma ve Mesleki Yozlaşma
Mesleki Yozlaşma ve Etik Dışı Davranışlar |
|
|
6) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
|
|
7) |
İşletme Etiği ve Sosyal Sorumluluk |
|
|
8) |
İnsan Hakları ve Etik
|
|
|
9) |
Ekoloji ve Etik: Çevre Etiği |
|
|
10) |
Medya ve İletişim Etiği |
|
|
11) |
Tıp Etiği |
|
|
12) |
Hukuk Etiği |
|
|
13) |
Siyaset Etiği |
|
|
14) |
Basın Etiği |
|
|
15) |
İş Etiği |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir. |
|
1) |
Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir. |
|
1) |
Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir. |
|
1) |
Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
2) |
Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir. |
|
2) |
Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar. |
|
2) |
Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir. |
|
2) |
Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
3) |
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur. |
|
3) |
Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar. |
|
3) |
Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
4) |
Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
|
5) |
Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Web tasarımının temellerini tanımlar. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir. |
|
6) |
Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
|
6) |
Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
7) |
İşletim sistemlerini kurar ve yönetir. |
|
8) |
Veri tabanı uygulamaları geliştirir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
9) |
Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir. |
|
10) |
Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir. |
|