Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ilkel, köleci, feodal, kapitalist ve sosyalist toplumların doğayı nasıl toplumsallaştırdığı konusunda kapsamlı bilgi sahibi olurlar.
|
2) Öğrenciler, günümüzde yaşanan iklim krizi, ozon tabakasının delinmesi, hava su toprak kirliliği, biyolojik çeşitliliğin yok olması gibi sorunların modern kapitalist toplumla ilişkisini kurarlar. Sürekli üretim ve tüketime ve ekonomik büyümeye odaklanmış ileri sanayi toplumlarını, sanayi devriminden başlayarak analiz edebilirler.
|
3) Çevre etiği konusunda geliştirilmiş teorik yaklaşımları tanır ve tartışırlar. Bu yaklaşımların toplumları dönüştürme potansiyelini kavrarlar.
|
4) Küresel ısınmanın sebeplerini ve sonuçlarını bilir, sürdürülebilir bir yaşam için yapılması gerekenleri kavrarlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bir birey olarak kendi karbon ayak izlerini hesaplayabilirler. Tüketim alışkanlıkları ve doğaya verilen zarar konusunda ailelerini, işletmeleri, toplumu sorgulayabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekolojik hareketin siyasallaşması, yeşil partilerin yükselişi konusunda bilgi sahibi olurlar. Sivil toplum kuruluşları, vatandaş inisiyatifleri, yeşil partiler ile devletlerin çevre politikalarını karşılaştırabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ekoloji-çevre, ekolojik hareket-çevrecilik tanımları |
|
|
2) |
Ekoloji ve etik |
|
|
3) |
Ekoloji, toplum ve siyaset: Yeni toplumsal hareketler |
|
|
4) |
Ekoloji, toplum ve siyaset: Siyasette Ekoloji Hareketi |
|
|
5) |
Türkiye’de Çevre Politikaları: Türkiye’de Çevreciliğin Tarihi ve Siyasal Gelişimi |
|
|
6) |
Türkiye’de Çevre Politikaları: Türkiye’de Siyasi Partilerin Çevre Politikaları |
|
|
7) |
Derin Ekoloji-Sığ Ekoloji |
|
|
8) |
İlkel ve köleci toplumlarda doğanın toplumsallaşması |
|
|
9) |
Feodal, kapitalist ve sosyalist toplumlarda doğanın toplumsallaşması |
|
|
10) |
Modern toplumun temelleri |
|
|
11) |
Sanayi devrimi ve ileri sanayi toplumlarında üretim-tüketim |
|
|
12) |
Küresel iklim krizinin nedenleri ve sonuçları |
|
|
13) |
Sürdürülebilir yaşam |
|
|
14) |
Toplumsal ekoloji |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
|
1.1 Üriner sistem ve sorunları hakkında geniş bilgi sahibi olur |
|
|
1.2 Hasta ve Hastalıklar Bilgisi kavramlarını öğrenir |
|
|
1.3 Alan terminolojisini etkin kullanabilir |
|
|
1.4 Alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. |
|
|
1.5 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
|
2.1 Donanımlı, gelişen teknolojiye uygun bilgi ve beceriye sahip olur |
|
|
2.2 Araştırma ve sorun çözme yeteneğini geliştirir. |
|
3) |
Diyaliz ünitelerinin sterilizasyonu ve dezenfeksiyonu işlemlerini gerçekleştirerek korunmasını sağlar |
|
|
3.1 Sterilizasyon, dezenfeksiyon, asepsi, antisepsi terimlerini tanımlayarak, aseptik koşullar altında çalışma yetkinliği kazanır. |
|
|
3.2 Hijyen kurallarının önemini algılamak ve uygulamada etkinlik kazanır. |
|
4) |
Gelen hasta güvenliğini sağlayarak diyaliz işlemini başlatıp sonlandırabilir. |
|
|
4.1 İlk yardım uygulamalarında yetkinlik kazanır. |
|
|
4.2 doktorların gözetiminde hastaların günlük, haftalık, aylık ve yıllık olarak diyaliz makinesine bağlanmasını takip edebilir. |
|
|
4.3 Diyaliz makinesinin hastaya bağlanmasından ve kullanılmasından birinci derecede sorumlu olur. |
|
|
4.4 Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanabilir. |
|
|
4.5 Su Sistemlerini tanır |
|
|
4.6 Diyaliz cihazının bakımı ile ilgili kontrolleri gerçekleştirebilir. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
5.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
5.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
5.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır |
|
|
5.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
|
6) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
6.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır |
|
|
6.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
6.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|
|
6.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
6.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
6.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır |
|
|
6.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir |
|
|
6.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
6.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
15 |
30 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
66 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
72 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |