Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Beste Freunde Deutsch Für Jugendliche - Arbeitsbuch kitabıyla ilk dönemin devamını işlemeye başladık. |
Beste Freunde Deutsch Für Jugendliche - Arbeitsbuch
|
|
2) |
Alıştırma yaptık. Gramer olarak kendi fikirlerimizi ve düşüncelerimizi söylemeyi, yazı olarak yazmayı öğrenerek bununla ilgili alıştırmaları kitaptan faydalanarak dersimizi işledik. |
|
|
3) |
Akkusativ ismin i halini ve düzensiz fiil çekimlerini öğrendik. Avrupa sanat tarihi Barok döneminin toplum üzerinde etkisi, o dönemin müzik aletleri, o döneme ait müzisyenler Bach ve Vivaldi işlendi. |
|
|
4) |
Alman tarihinde, siyasetinde, biliminde, edebiyatında, ve sanatında vb. önemli insanları ve hayatlarını inceledik . |
|
|
5) |
Koşmak, araba kullanmak, dans etmek, okumak ve toplamak fiillerinin akkusetiv aldığını, hobiler üzerine konuştuk. Birisiyle nasıl program yapabileceğimizi öğrendik. |
|
|
6) |
Almanca olarak CV nasıl hazırlanacağını ve sosyal platformları Cv için doğru kullanmayı öğrendik. Cv çeşitlerini inceledik. Özellikle Cv hazırlarken dikkat etmemiz gereken konuları örneklerle inceledik. |
|
|
7) |
Almanca olarak ilk yardım öğrendik. Basit spor yaralanmalarında kullanılan PECH kurallarını ve hastalıkları öğrendik. "Başım ağrıyor, sırtım ağrıyor, yaralandım kaza geçirdim" gibi cümleleri söylemeyi öğrendik. Dativ alan şahıs çekimlerini öğrendik. Hastalıklara karşı iyi dileklerde bulunmayı (çok yaşa, uzun yaşa, geçmiş olsun) ve olayın nasıl gerçekleştiğini anlatmayı öğrendik. (Kaza oldu gibi...) İnsan anatomisi ve uzuvları öğrendik. Bunları cümle içerisinde kullandık. İlk yardım öğrendik. İlk yardımda doğru uygulamaların ve kullanılacak olan ilk yardım materyallerin Almanca isimlerini öğrendik. |
|
|
8) |
Midterm yapıldı |
|
|
9) |
Hayallerle ilgili cümleler kurmayı öğrendik. |
|
|
10) |
Metin inceleme çevirmesi yapıldı |
|
|
11) |
Pratetium "haben ve sein" çekimlerini past-tanse (geçmiş zaman) cümleleri kullanmayı öğrendik. Fiileri, geçmiş zamana dair çekimlemeyi, dün neler yapmış olduğumuzu, geçmişte neler yapmış olduğumuzu söylemeyi öğrendik. |
|
|
12) |
Kısa sınav (quiz) yapıldı. Geçtiğimiz hafta işlediğimiz konuların tekrarını işledik. |
|
|
13) |
Kıyafetlerin isimleri, doğum günlerini kutlamayı ve özel günleri kutlamayı, nelerden hoşlanmadığımızı, hediye almayı ve hediye seçimini, hediye aldığımızda nasıl teşekkür edebileceğimizi; Almanca olarak sofra kurallarını ve Alman görgü kurallarını öğreniyoruz. Hayvan isimlerini tekrarlanıyoruz. Almanya'nın kendi festivalleri üzerine konuşma yaptık. |
|
|
14) |
Sokak Sanatçıları üzerine makale okuması yapıldı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu beşeri ve toplumsal bilimler alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri eşgüdümlü olarak kullanır. |
|
|
1.1 İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini kullanır. |
|
|
1.2 Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelere buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel üretim ve algılama biçimlerini yorumlar. |
|
|
1.3 Çağdaş sanat pratiklerini tartışır. |
|
|
1.4 İletişim ve tasarım alanında kavram geliştirir. |
|
2) |
İletişim, tasarım, sanat, toplum ve birey arasındaki ilişkinin yapısı ile yönünü saptayabilir. |
|
|
2.1 Tasarımsal düşünme metodlarını kullanır. |
|
|
2.2 Görsel iletişim sorunlarına yaratıcı çözüm türetir. |
|
|
2.3 Tasarımda görme ve şekillendirmeye ilişkin yeni formlar ve biçimler geliştirir. |
|
|
2.4 Birbirinden farklı endüstriyel ve sanatsal üretim tekniklerini bir araya getirir. |
|
3) |
İletişim tasarımı alanında proje döngüsünü tasarlar. |
|
|
3.1 Çoklu-ortamda bütüncül iletişim ve tasarım için strateji geliştirebilir. |
|
|
3.2 Yaratıcı fikirlerini çoklu-ortam uygulamalarına uyarlayabilir. |
|
|
3.3 Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel tasarım ve içerik çalışmaları uygulayabilir. |
|
|
3.4 Proje sürecinde sanatın ve tasarımın görsel dilini estetik duyarlılıkla tasarımlarına uyarlar. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|