Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Temel iletişim, tasarım ve web tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
2- Web tasarımda kullanılan, programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
3- Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir dijital tasarım ürünlerini tanır.
4- Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Dijital tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
2- Dijital tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
3- Dijital tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
4- Bilgisayar destekli dijital tasarım programlarını etkin, hızlı bir şekilde kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Dijital tasarım ürünü oluşturmada, fikir, taslak, konsept yaratma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
2- Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
3- Dijital tasarımlarını ve projelerini sunabilme becerisine sahiptir.
4- Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
2) 1- Dijital tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
3- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
4- Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
3) 1- Her türlü dijital tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
2- Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalışma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
4) 1- Ekip çalışmalarında uyumlu, verimli, ve etkin olarak yer alabilme becerisine sahiptir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İnternetin tarihi, internet ortamına giriş ve gelişim dönemi. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
2) |
Web site terimleri ve kullanım amaçları. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
3) |
Kodlama dilleri ve işlemsel bilgileri. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
4) |
Statik web sitesi nedir? Statik web sitesi teknik özellikleri ve kullanım aşamaları. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
5) |
Dinamik web sitesi nedir? Dinamik web sitesi teknik özellikleri ve kullanım aşamaları. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
|
|
6) |
Web sitesinde görsel kullanımı ve dikkat edilmesi gerekenler. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
|
|
7) |
UI design ve UX design terimlerinin açılımı, işlem özellikleri ve uygulama alanlarının öğrenilmesi ve sektörel farklılıkları. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
|
|
8) |
Ara sınav |
Ara sınav dönemine kadar işlenilen ders içeriğinden oluşan sorular.
|
|
9) |
Application nedir? Uygulam şekilleri, kullanılan kodlama dilleri nelerdir? Sektörel uygulama incelemeleri. |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
|
|
10) |
Photoshop programında statik web site arayüzü hazırlama. |
Online ortamda yayında olan statik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
|
|
11) |
Photoshop programında dinamik web site arayüz tasarımı oluşturma. |
Online ortamda yayında olan dinamik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
|
|
12) |
Illustrator programında application arayüz tasarımı oluşturma. |
Online ortamda yayında olan application tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
|
|
13) |
Illustrator programı application arayüz tasarımı ödev sunumu |
Online ortamda aktif durumdaki responsive sitelerin incelenip raporlanması.
|
|
14) |
Final sınavı |
Final dönemine kadar işlenen konular üzerinden hazırlanan sorular.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
1 |
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
1 |
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
|
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
1 |
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
2 |
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
|
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
2 |
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
|
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
|
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
|
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
4 |
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
5 |
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
2 |
4 |
8 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
2 |
5 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
4 |
8 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
86 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
15 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
101 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |