ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Küresel Siyaset ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) TezliSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70312TAEOZ-POL0302 Current Issues in International Politics 1 Bahar 3 0 3 6
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: English
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. AHMET KASIM HAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı uluslararası politikadaki güncel konuları analiz etmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında Soğuk Savaş sonrasında değişen küresel düzene dair teorik yaklaşımlar ve güncel sorun alanları işlenmektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uluslararası siyasetteki güncel konuları analiz eder.
  2) Teori ile bağlam ve güncel olaylar arasında bağ kurar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş Burchill, S. and Linklater, A. (eds.) (2005). Theories of International Relations. New York: Palgrave Macmillan. Leonard, E. K. (eds.). (2018). Building Your IR Theory Toolbox: An Introduction to Understanding World Politics. Rowman&Littlefield.
2) Modern Dünya Düzeni Lawson, G. (2022). “The Rise of Modern International Order” in The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations (eds.) Baylis, J., Smith, S. and Owens, P. Oxford: Oxford University Press, 39-54. Scott, L. (2022). “International History of the Twentieth Century” in The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations (eds.) Baylis, J., Smith, S. and Owens, P. Oxford: Oxford University Press, 54-69. Bayly, C. A. (2004). The Birth of the Modern World, 1780–1914. Oxford: Blackwell. Best, A., Hanhimäki, J. M., Maiolo, J. A., and Schulze, K. E. (2014). International History of the Twentieth Century and Beyond. London: Routledge. Burbank, J., and Cooper, F. (2010). Empires in World History. Princeton, NJ: Princeton University Press. Buzan, B., and Lawson, G. (2015). The Global Transformation. Cambridge: Cambridge University Press. Keylor, W. R. (2012). The Twentieth-Century World and Beyond: An International History since 1900. Oxford: Oxford University Press. Osterhammel, J. (2014). The Transformation of the World. Princeton, NJ: Princeton University Press. Pomeranz, K. (2000). The Great Divergence. Princeton. NJ: Princeton University Press. Reynolds, D. (2005). One World Divisible: A Global History Since 1945. London: Penguin.
3) Modern Dünya Düzeni Fukuyama, F. (1989). "The End of History?", The National Interest. Menand, L. (August 27, 2018). “Francis Fukuyama Postpones the End of History”, The New Yorker. Nye, J. S. Jr. (2016). “What is Power in Global Affairs?” in International Politics: Enduring Concepts and Contemporary Issues (eds.) Art, R. J. and Jervis, R. Pearson, 41-48. Waltz, K. N. (1964). “The Stability of a Bipolar World”. Daedalus, 93(3), 881-909. Webb, M. C. and Krasner, S. D. (1989). “Hegemonic Stability Theory: An Empirical Assessment”. Review of International Studies, 15(2), 183-198. Cox, M. (2011). “The Uses and Abuses of History: The End of the Cold War and Soviet Collapse”. International Politics, 48(4–5): 627–46. Zubok, V. (2021). Collapse: The Fall of The Soviet Union. New Haven, CT: Yale University Press.
4) Kitap Tartışması Acemoğlu, D. and Robinson, J. A. (2012). Why Nations Fail? The Origins of Power, Prosperity, and Poverty. London: Profile Books. Diamond, J. (1997). Guns, Germs and Steel: A Short History of Everybody for the Last 13.000 Years. Vintage UK. Zarakol, A. (2022). Before the West: The Rise and Fall of Eastern World Orders. Cambridge: Cambridge University Press.
5) Değişen Dünya Düzeni Cox, M. (2022). “From the End of the Cold War to a New World Dis-order” in The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations (eds.) Baylis, J., Smith, S. and Owens, P. Oxford: Oxford University Press, 70-84. Kaplan, R. D. (1994). “The Coming Anarchy”. The Atlantic, 44-77. Mearsheimer, J. J. (1990). "Back to the Future: Instability in Europe after the Cold War". International Security, 15(1), 5-56.
6) Değişen Dünya Düzeni Hurrell, A. (2022). “Rising Powers and the Emerging Global Order” in The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations (eds.) Baylis, J., Smith, S. and Owens, P. Oxford: Oxford University Press, 85-99. Cox, M. (2016). “Power Shifts, Economic Change, and the Decline of the West?” in International Politics: Enduring Concepts and Contemporary Issues (eds.) Art, R. J. and Jervis, R. Pearson, 560-571. Posen, B. R. (2016). “Emerging Multipolarity: Why Should We Care?” in International Politics: Enduring Concepts and Contemporary Issues (eds.) Art, R. J. and Jervis, R. Pearson, 532-541. Khanna, P. (2019). The Future is Asian: Global Order in the Twenty-First Century. New York: Simon & Schuster. Lucas, E. (2008). The New Cold War: Putin’s Threat to Russia and the West. London: Bloomsbury Publishing. Toje, A. (2018). Will China’s Rise Be Peaceful?: Security, Stability and Legitimacy. Oxford: Oxford University Press.
7) Kitap Tartışması Huntington, S. P. (1996). The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order. New York. Simon&Schuster. Sen, A. (2007). Identity and Violence: The Illusion of Destiny. W. W. Norton&Company. Zakaria, F. (2008). The Post-American World. New York: W. W. Norton.
8) Arasınav
9) Güç Kullanımı Shaw, M. N. (2017). International Law. Cambridge: Cambridge University Press, 851-891.
10) Güvenlik Baylis, J. (2022). “International and Global Security” in The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations (eds.) Baylis, J., Smith, S. and Owens, P. Oxford: Oxford University Press, 228-243. Jervis, R. (2016). “The Era of Leading Power Peace” in International Politics: Enduring Concepts and Contemporary Issues (eds.) Art, R. J. and Jervis, R. Pearson, 376-377. Art, R. J. (2016). “The United States and the Rise of China” in International Politics: Enduring Concepts and Contemporary Issues (eds.) Art, R. J. and Jervis, R. Pearson, 393-401.
11) Savaş ve Çatışmalar Barkawi, T. (2022). “War and World Politics” in The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations (eds.) Baylis, J., Smith, S. and Owens, P. Oxford: Oxford University Press, 213-227.
12) Uluslararası Hukuk ve Örgütler Ikenberry, G. J. (2016). “The Future of the Liberal World Order” in International Politics: Enduring Concepts and Contemporary Issues (eds.) Art, R. J. and Jervis, R. Pearson, 522-531.
13) Kitap Tartışması Kaldor, M. (2012). New and Old Wars: Organized Violence in a Global Era. Cambridge: Polity Press. Klein, N. (2007). The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism. New York: Metropolitan Books.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
2) Güncel küresel siyasi konularla ilgili analiz yapabilir,
3) Siyasi konuları eleştirel düşünce ve açık fikirlilikle ele alabilir,
4) Bağımsız akademik araştırma yürütebilir,
5) Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır,

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Okuma
Ödev
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 3 3 9
Proje 0 0 0
Ödevler 14 2 28
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 135
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 147
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6