ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Muhasebe ve Denetim TezsizSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70411METOZ-MUH0032 Uluslararası Denetim Standartları 1 Bahar 3 0 3 6
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Personel HAMİ AYDIN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Personel HAMİ AYDIN
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dünya çapında yaşanan muhasebe skandalları ve vergi kayıpları ulusal ve uluslararası çevrede denetimin önem kazanmasına ve böylece dünya çapında geçerli olacak denetim standartlarının oluşturulması ihtiyacını ortaya çıkarmıştır.
Bilindiği üzere, ilk kez 01.01.2013 ve sonrasında başlayacak hesap dönemlerinin denetiminde uygulanmak üzere Kamu Gözetim Kurumu (KGK) tarafından uluslararası standartlarla uyumlu Türkiye Denetim Standartları (TDS) yayımlanmıştır. Yayımlanan TDS’lerin yürürlük tarihlerinin birbirlerinden farklılık arz etmesi, zaman içerisinde TDS külliyatına yeni standartların katılması ve uluslararası standartlarda meydana gelen değişiklikler dolayısıyla TDS’lerde de güncellemeler yapılmıştır. Söz konusu güncellemeler nedeniyle ilgili yıllarda yapılacak denetimlerde oluşabilecek olası karışıklıkları önlemek amacıyla her hesap döneminin denetiminde uygulanacak TDS setleri oluşturulmuştur.
Bu dersin amacı, öğrenciler tarafından denetçi ve denetimin rolünün anlaşılmasını sağlamak olup, belirtilen TS setleri hakkında genel bilgilendirme yapılmasıdır. Uluslararası denetim standartları kapsamında denetçilerin statüsü, fonksiyon ve görevleri ile etik kuralların öğretilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilere uluslararası denetim standartları kapsamında ileri denetim süreci ve raporlanması bilgisi verilmesi amaçlanmaktadır.
Ayrıca, bu derste Türkiye'de de uygulanmakta olan Uluslararası Denetim Standartları kapsamında denetimin planlanması, gerçekleştirilmesi ve raporlanmasına ilişkin esaslar irdelenecektir.
Dersin İçeriği: Denetim Standartlarının Ulusal ve Uluslararası Çerçevesi, Bağımsız Denetimde Kalite Kontrol, Etik Kurallar, Bağımsız Denetçilerin Hileye İlişkin Sorumlulukları, İç Kontrol Sisteminin Değerlemesi, Denetimin Planlanması, Denetimde Risk Değerleme ve Önemlilik, Denetim Kanıtları, İç Denetim, İlişkili Taraflar

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ulusal ve uluslararası denetim mevzuatına hâkim olma
    2.1) Denetim sürecini kavrayabilme.
  2) Uluslararası denetim standartları hakkında yorum yapabilme.
  3) Uluslararası denetim standartlarına göre denetimin planlanmasını, yürütülmesini ve sonuçlandırılmasını kavrayabilme ve denetim ile denetçide bulunması gereken özellikleri anlayabilme
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uluslararası denetim standartlarına uygun denetim raporları oluşturabilme

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Uluslararası Denetim Standartlarına Giriş: Kavramsal Çerçeve, Kurumsal Risk Yönetimi, İç Kontrol ve İç Denetim BAĞIMSIZ DENETÇİLER İÇİN ETİK KURALLAR
2) KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI (KYS1 – KYS2)
3) BAĞIMSIZ DENETİM STANDARTLARI- GENEL İLKE VE SORUMLULUKLAR (BDS:200-265)
4) BAĞIMSIZ DENETİM STANDARTLARI- RiSK DEĞERLENDİRMESİ VE RİSK OLARAK DEĞERLENDİRİLEN HUSUSLARA VERİLECEK KARŞILIKLAR (BDS:300-450)
5) BAĞIMSIZ DENETİM STANDARTLARI-BAĞIMSIZ DENETİM KANITLARI (BDS:500-580)
6) BAĞIMSIZ DENETİM STANDARTLARI -BAŞKALARININ ÇALIŞMALARININ KULLANILMASI (BDS:600-620)
7) BAĞIMSIZ DENETİM STANDARTLARI -BAĞIMSIZ DENETİMİN SONUÇLARI VE RAPORLAMA (BDS:700-720)
8) Ara Sınav
9) Öğrenci Sunumu1:
10) Öğrenci Sunumu2:
11) Öğrenci Sunumu3:
12) Öğrenci Sunumu4:
13) Öğrenci Sunumu5:
14) Öğrenci Sunumu6:
15) Öğrenci Sunumu7-8:
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK) tarafından yayımlanan Türkiye Denetim Standartları (www.kgk.gov.tr) / Uluslararası Bağımsız Denetim Standartları (ISA) 100-999

Materyal
Diğer Kaynaklar: Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK) tarafından yayımlanan Türkiye Denetim Standartları (www.kgk.gov.tr) / Uluslararası Bağımsız Denetim Standartları (ISA) 100-999

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Sunum 1 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Derse Aktif Katılım 1 % 5.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 7 3 21
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 161
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 165
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6