Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Eşitsizlik ve ayrımcılık biçimleri; tarihsel, teorik, kültürel bağlamlarda kesişimsellik ilkesiyle kavranır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılık ve eşitsizliklerin nedenlerini, nasıl üretildiğini ve sürdürüldüğünü öğrenerek bunlarla mücadele etmenin önemini kavrar.
|
2) Öğrenciler toplumsal cinsiyete ilişkin analitik ve eleştirel bakış açıları kazanır.
|
3) Toplumsal cinsiyete ilişkin edebiyat, sinema, medya gibi alanlardaki dil ve temsil meselesini sorgulayarak ayrımcılık biçimlerini sorunsallaştırır.
|
4) Öğrenciler toplumsal cinsiyet çalışmalarını ikili cinsiyet rejimi üzerinden değil kapsayıcı ve kesişimsel açılardan öğrenir.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulanan ileri düzeydeki güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
3) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında uygulama ve geliştirme yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|
4) |
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
|
5) |
Bilgisayar bilimleri ve mühendisliği alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
|
7) |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
|
8) |
Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir. |
|
9) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
10) |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
3 |
45 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
4 |
16 |
64 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
16 |
32 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
141 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
2 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
143 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |