ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60312MEEOZ-POL0427 Field Research Workshop 4 Güz 3 0 3 5
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doçent Dr. PINAR SAYAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, siyaset bilimlerinde saha araştırmasının yöntemlerini, etiğini, uygulamalarını ve zorluklarını tartışmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Ders, farklı yöntemleri ele almanın yanı sıra araştırma tasarımı, saha çalışmasının zorlukları, etik ve yasal yönler ve izinler, kırılgan nüfuslarla çalışma, sahaya erişim, araştırmacının kişisel iyiliği, finansman, lojistik, veri analizi ve depolama konularına odaklanmaktadır. Dönem boyunca, konuk konuşmacılar saha çalışmalarını ayrıntılı olarak tartışmak üzere davet edilecektir. Öğrenciler ayrıca gerçek saha çalışması yapma ve geri bildirim alma şansı yakalayacaklardır.

Derse Özgü Kurallar

Öğrencilerin haftalık ödevleri okumaları/izlemeleri/dinlemeleri beklenir. Dönem boyunca ek kaynaklar verilebilir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Saha araştırmasında etik konuları anlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Siyaset biliminde saha araştırması yöntemlerini uygulayabilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş Kapiszewski D, MacLean LM, and Read BL. (2015).“The Principles of Field Research” in Field Research in Political Science: Practices and Principles. Cambridge University Press: 26-32. Kapiszewski D, MacLean LM, and Read BL. (2015). “A Historical and Empirical Overview of Field Research in the Discipline” in Field Research in Political Science: Practices and Principles. Cambridge University Press: 34-81.
2) Bir Saha Araştırması Planlamak Yabanci, B. (2019). “Work for the Nation, Obey the State, Praise the Ummah: Turkey’s Government-oriented Youth Organizations in Cultivating a New Nation”. Ethnopolitics, 20(4), 467–499. https://doi.org/10.1080/17449057.2019.1676536 Kapiszewski D, MacLean LM, and Read BL. (2015). “Preparing for Fieldwork” in Field Research in Political Science: Practices and Principles. Cambridge University Press: 82-119. Kapiszewski D, MacLean LM, and Read BL. (2015). “Managing in the Field: Logistical, Social, Operational, and Ethical Challenges” in Field Research in Political Science: Practices and Principles. Cambridge University Press: 119-151.
3) Gözleme Dayalı Saha Araştırması Kapiszewski D, MacLean LM, and Read BL. (2015). “Site Intensive Methods: Ethnography and Participant Observation” in Field Research in Political Science: Practices and Principles. Cambridge University Press: 190-266.
4) Etnografi Geertz, C. (1973). “Thick Description: Toward an Interpretive Theory of Culture” in The Interpretation of Cultures. Basic Books: 310-323. Forsey, M. G. (2010). “Ethnography as Participant Listening”, Ethnography 11(4): 558-572. Teitelbaum, B. R. (2019). “Collaborating with the Radical Right: Scholar-Informant Solidarity and the Case for an Immoral Anthropology”, Current Anthropology 60(3): 414-435. Fassin, D. (2013). “Why Ethnography Matters: On Anthropology and Its Publics”, Cultural Anthropology 28(4): 621-646. Sağlam, E. (2021). “Darkness Unbound. Insights from Ethnographic Research with Nationalist Groups in Contemporary Turkey” in Journal of Social and Cultural Anthropology 146: 129-155. Sağlam, E. (2020). “What to Do with Conspiracy Theories? Insights from Contemporary Turkey”, Anthropology Today 36(5): 18-21.
5) Derinlemesine Görüşme Gamaghelyan, P. and Sayan, P. (2022). “What next for Armenia and Azerbaijan?” LSE EUROPP Blog. Gamaghelyan, P. and Sayan, P. (2022). “In Armenia-Turkey Normalization, Where is Civil Society?” Eurasianet. Gamaghelyan, P. and Sayan, P. (2022). “Türkiye ve Ermenistan Arasındaki Normalleşme Sürecinde Sivil Toplum Nerede?” Demos Research Association. Imagine Center For Conflict Transformation (2023). “Why Re-engage in the Armenia-Turkey Normalization Process?” Sayan, P. (2023). “How does the European Union Contribute to the Peace? A Comparative Discussion”. Journal of Diplomatic Research 5(1), 1-12. Sayan, P. and Duygulu, S. (2022). “NGOization, Politicization and Polarization of Roma Civil Society in Turkey”. Southeast European and Blacksea Studies Journal 22(3), 419-440. Sayan, P. and Duygulu, S. (2022). “Roma Inclusion Policies between Europeanisation, De-Europeanisation and Transactionalism”. Beykoz Akademi 10(2), 352-373. Sayan, P. (2019). “Enforcement of the Anti-Racism Legislation of the European Union against Antigypsyism”. Ethnic and Racial Studies 42(5), 763-781.
6) Katılımcı Gözlem Deneyim Aktarımı
7) Arasınav
8) Derinlemesine Görüşme Kapiszewski D, MacLean LM, and Read BL. (2015). “Interviews, Oral Histories and Focus Groups” in Field Research in Political Science: Practices and Principles. Cambridge University Press: 190-234.
9) Arşivler Kapiszewski D, MacLean LM, and Read BL. (2015). “Thinking Outside the (Archive) Box: Discovering Data in the Field” in Field Research in Political Science: Practices and Principles. Cambridge University Press: 151-190.
10) Anket Roman Nüfus Araştırması: https://www.romaar.com/ Kapiszewski D, MacLean LM, and Read BL. (2015). “Surveys in the Context of the Field Research” in Field Research in Political Science: Practices and Principles. Cambridge University Press: 266-299.
11) Odak Grup Sayan, P. (2023). “Gender Differences in Perceptions towards the Use of Force”. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 25(3), 1328-1345. Sayan, P. and Sağlam, E. (2023). “Komplo Teorileri ve Dış Politika Algısı: Uluslararası İlişkiler, Gündelik Söylemler ve Siyasal Algılar Üzerine Disiplinlerarası Bir İnceleme”. Akademik Hassasiyetler 10(22), 135-160. Sayan, P., Dizdaroğlu, C. (2022). “Approaches to and Perceptions of Foreign Policy in Turkey-2022”, İstanbul Political Research Institute. Sayan, P., Şar, E. (2021). “Approaches to and Perceptions of Foreign Policy in Turkey-2021”, İstanbul Political Research Institute.
12) Derinlemesine Görüşme Saha Çalışması Deneyim Aktarımı
13) Nvivo ile Kodlama
14) Veri Analizi ve Raporlama Kapiszewski D, MacLean LM, and Read BL. (2015). “Analyzing, Writing and Retooling in the Field” in Field Research in Political Science: Practices and Principles. Cambridge University Press: 332-368.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kapiszewski D, MacLean LM, and Read BL. (2015). Field Research in Political Science: Practices and Principles. Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir,
2) Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir,
3) Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir,
4) Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir,
5) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir,
6) Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir,
7) Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir,
8) Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir,
9) Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir,
10) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir,
11) Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir,
12) Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir,
13) Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir,

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Okuma
Ödev
Seminer
Teknik Gezi
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 30.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 14 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 32 64
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 120
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 18
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 138
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5