ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mimarlık ve Çevre TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60212METOZ-IMC0552 İç Mimarlığa Giriş II 1 Bahar 1 3 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi Dr. ÇİĞDEM BİLGEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İç Mimarlığa Giriş I dersinin devamı olarak, İç Mimarlığa Giriş II dersinin amacı; Öğrencilere, İç Mimarlık ve Çevre tasarımı kavramlarının tanımı, mekanın insan ile etkileşimini, insanın fiziksel ve fonksiyonel temel gereksinimlerinin mekana etkilerini uygulamalı olarak verilerek, İç Mimarlık ve çevre tasarımı kavramına tasarımcı gözüyle bir bakış açısı geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Mekan tasarımına yönelik önemli kriterlerin aktarılması ve uygulamalı proje çalışmalarının verilmesi ve değerlendirilmesi. Bir konutun tüm birimlerinin detaylı incelenmesi sonrası şematik olarak yerleşimle birlikte iki boyutlu ve üç boyutlu projelendirme çalışmalarının yapılması.

Derse Özgü Kurallar

Derse gelmeden önce konular ile ilgili ön hazırlık yapmış olmak

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanında, tasarım teori ve tarihi, araştırma yöntemleri ve uygulama bilgisine sahip olabilmek.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fikir üretebilmek, ürettiği fikirleri sunabilmek ve hedef kitleye kendini ifade edebilmek.
  2) Sorumluluk bilinci geliştirebilmek ve disiplinler arası çalışmalar yapabilmek.
  3) Bir iç mekanı tüm aşamalarıyla projelendirme becerisine sahip olmak
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilimsel araştırma yapabilmek, bilgiye ulaşabilmek ve özgün bilgi üretebilmek ve sorgulayabilmek.
  2) Güncel tasarım problemleri, eğilimleri ve çağdaş malzemeler ile ilgili konuların değerlendirmesini yapabilmek.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse giriş. Dersin içeriği, dönem içi verilecek ödevler, atölye çalışmaları, sınavlar ve kaynakça hakkında bilgi verilmesi. İç Mimarlık eğitimin amacı ve meslek olarak gelişimi. İç mimari projelendirmede tasarım sürecinin evreleri.
2) Mekan kavramı. Mekanı anlama yöntemleri: Mekanı çizimlerle ve maketlerle anlamak, Çizimde ölçek, plan, görünüş ve kesit kavramları nedir? Küçük ölçekli mekan örneği ölçekli plan çizimi.
3) Mekanı düzenleme safhaları: Tasarım geliştirme (Eskiz çizme yöntem ve araçları, İnsan boyutları ve ölçek, Ergonomi), Düzenleme ilkeleri (Aks, denge, referans noktası, uyum, bütünlük/çeşitlilik, vurgu/baskınlık, ritim/tekrar vb. gibi kavramlar). Kamusal küçük ölçekli mekan ölçekli plan ve kesit çizim çalışması.
4) Bina yapım teknikleri (iskelet sistemler, hafif iskelet sistemler, Yığma yapım sistemi, Karma sistemler), yapı malzemeleri (ahşap, taş, tuğla, beton, çelik ve diğer metaller, cam), mekanik ve elektrik sistemleri. Kamusal küçük ölçekli plan ve kesit çizim çalışması kritik edilmesi.
5) Binaların mekanik ve elektrik sistemleri. İç mekanda kurumsal kimliğin kullanılması, iç mekanda akustik ve ışık (doğal ve yapay ışık, aydınlatma tasarımı). Kamusal küçük ölçekli plan, kesit çizim ve maket çalışması.
6) Ara Sınav (Sınav takvimine göre ders yapılabilir.)
7) Ara Sınav
8) İç mekanda renk (renk şemaları, renk algısı, renklerin psikolojik etkisi ve iç mekana katkısı. İç mekanda mobilya (sabit ve hareketli), mobilyada doku, renk ve biçim gibi kavramlar. Kamusal küçük ölçekli plan, kesit çizim ve maket çalışması.
9) Konut kavramı. Konutlarda mekan örgütlenmesi ve plan tipleri. Rölöve nasıl alınır? Yaşama alanından bir birimin seçilerek rölövesinin alınarak ölçekli (plan, kesit ve görünüş) çizimleri ile eskiz perspektif çiziminin yapılması.
10) Konutlarda işlevler ve işlev analizi. Mekanlara göre tefrişler; Salon, oturma odası ve ofis mekanları. Salon tefriş ölçekli (plan, kesit ve görünüş) çizimleri.
11) Mekanlara göre tefrişler; WC, banyo ve mutfak. Mutfak tefriş ölçekli çizimler ve renkli izometrik çizimi. Salon tefrişi ölçekli (plan, kesit ve görünüş) çizimleri.
12) Mekanlara göre tefrişler; Ebeveyn yatak odası ve çocuk yatak odası. Ebeveyn yatak odası tefrişi ölçekli plan çizimi ve perspektif çizimi.
13) Tasarım nasıl sunulur? Hazırlanan proje nasıl anlatılır? (Sözlü anlatım, proje teklifi sunumu, sunum çizimleri ve çizim yöntemleri. Final teslimine hazırlık. Kullanıcı konseptine göre; 2+1 apartman dairesi tasarım sürecinin başlaması. Mekan örgütlemeleri. Konutun ölçekli (plan, kesit ve görünüş) çizimlerine başlangıç.
14) Bilgisayar destekli çizim programları, sunum paftaları ve multimedya sunumlar. Final teslimine hazırlık. Kullanıcı konseptine göre tasarlanan 2+1 apartman dairesinin ölçekli plan, görünüş ve kesit çizimleri ve renkli mekan perspektifleri.
15) Final teslimi.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. F.D.K. Ching (2002): "Mimarlık Biçim Mekân ve Düzen", Yem yayınları
2. Ş. Çakın (1990): "Mimari Tasarım İnsan Toplum ve Çevre İlişkileri" Özal Mat. İstanbul
3. S.E. Rasmussen (2009): "Yaşanan Mimari" Remzi K.E. İstanbul
4. J. Erzen (1): "Çevre Estetiği".
5. S. Dodsworth/ S. Anderson (2011): “İç Mekan tasarımının Temelleri”
6. J. Coles/ N House (2012): “İç Mimarlığın Temelleri”
Diğer Kaynaklar: 1. Anthony Sully (2015), interior Desing: Conceptual Basis, Spirnger, Londra.
2. Ian Higgins, (2015), Spatial Stategy for Interior Design, Laurance Kings, Londra.
3. Mauren Mitton, Courrney Nystuen (2016 ), Residental İnterior Desing, Wiley, Canada.
4. Neufert- Yapı Bilgisi
5. Time-Saver Standarts for interoir Desing as Space Planning, ( 1991),Mc Graw Hill.
6. Franz D.K. Ching ( 1996) İç EMkan Tasarımı, YEM , İstanbul
7. Cindy Colomen (2002), interior Desing, Hand of Professional Practice, McGraw Hil,
8.John Pile (2013 ), History of interior Design, Wiley, Canada.
9.Murat ( 2015) Konsept Nedir? BAÜ Yayınları, İstanbul.
10. Dr.Gürkan Ceylan( ) Dış Mekan Süs Bitkileri, Flora Yayanıları, İstanbul.
11. iç Mİmarlık Nedir?
12. Simon İç Mimarlığın Temelleri,
13. Sylvia Leydecker ( 2013) Desinging İnterior Architecture. Birkhausöer Basel,Berlin.
14. Loft Design ()



Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İç mimarlık ve çevre tasarımı alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlayabilme ve açıklayabilme.
2) İç mimarlık ve çevre tasarımı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak mekân tasarımı yapabilme. 4
3) Tarihsel ve çağdaş mimari akımları değerlendirebilme ve iç mimarlık üzerindeki etkilerini analiz edebilme.
4) Yapı sistemleri ve fiziksel çevre kontrolü konularını değerlendirerek tasarım süreçlerine entegre edebilme.
5) Estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme. 5
6) Kültürel ve mekânsal bağlamı analiz ederek tasarım kararlarını buna göre şekillendirebilme. 5
7) Dijital tasarım araçlarını ve teknik çizim programlarını etkin bir şekilde kullanarak proje sunumu yapabilme.
8) İç mimarlık projelerinde malzeme, üretim teknikleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek uygun çözümler üretebilme.
9) Karşılaşılan tasarım ve uygulama problemlerini analiz ederek yenilikçi çözümler üretebilme.
10) İç mimarlık projelerinde bireysel veya ekip içinde sorumluluk alabilme, bağımsız karar verebilme ve süreci yönetebilme.
11) Güncel tasarım trendlerini, yeni teknolojileri ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve iç mimarlık pratiğine entegre edebilme.
12) Disiplinler arası ekip çalışmalarında yer alabilme ve tasarım süreçlerinde etkin iletişim kurabilme.
13) Kullanıcı gereksinimlerini ve ergonomik prensipleri göz önünde bulundurarak iç mekân tasarımlarını şekillendirebilme.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Tartışma
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Ödev
Proje Hazırlama

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Uygulama 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 12 3 36
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 10 2 20
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 3 24 72
Ödevler 2 1 2
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 134
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 1 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 140
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5