Dersin Amacı: |
Temel düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuduğunu ve dinlediğini anlama becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği: |
Dilbilgisi ve Okuma:
Dilbilgisi konuları arasında karşılaştırma, üstünlük, şimdiki zaman, gitmek gibi konular yer alıyor. Okuma ve kelime bilgisi açısından ise seyahat sıfatları, yerler, sosyal ağ siteleri, görünüm, film türleri gibi birçok farklı konu ele alınıyor.
Yazma:
Yazma bölümünde tatil bilgilerinin kontrol edilip düzeltilmesi, tatil beldelerinin karşılaştırılması, zamir kullanımının geliştirilmesi için bir fotoğrafa yorum yazılması gibi çeşitli görevler bulunmaktadır. Ayrıca, farklı seyahat seçeneklerinin karşılaştırılması, bağlaçların kullanılarak hikaye yazılması gibi yazma aktiviteleri de yer almaktadır.
Dinleme ve Konuşma:
Dinleme ve konuşma aktiviteleri arasında seyahat tercihleri hakkında konuşmak, bir şehrin bölümlerini tarif etmek, bir seyahat programı hakkında video izlemek gibi seyahat odaklı konular bulunmaktadır. Ayrıca, aktörler hakkında konuşmak, insanların görünüşlerini tarif etmek, gelecek planları hakkında konuşmak gibi farklı konular da ele alınmaktadır. Bunun yanı sıra, olağandışı hava durumu hakkında konuşmak, hastalıklar ve sağlık hakkında bilgi alışverişi yapmak gibi konular da dinleme ve konuşma pratiği için önerilmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden, sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular sorabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, A1 düzeyinde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, bir oyun ya da sporda verilen basit sözlü komutları ve temel genel-geçer doğruları anlayabilir.
|
5) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit şekilde yazılmış yol tariflerini (X noktasından Y noktasına gibi) anlayabilir, yazılı kısa bildirimleri, işaretleri ve talimatları görseller yardımıyla anlayabilirler.
|
6) Bu dersi alan öğrenciler sözlü olarak; yiyecek ve içecekler hakkında soru sorabilir, taşıma araçlarını sayabilir, telefon numarası isteyip verebilir,kendi yaşlarını söyleyebilir ve başkasına yaşını sorabilir, işleri hakkında soru sorabilir ve basit sosyal diyaloglar kurabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit mesajları, kartpostalları, elektronik postaları ve sosyal medya mesajlarını anlayabilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, ara verilerek, yavaş ve dikkatli bir şekilde yapılan konuşmaları ve günlük işlere dair diyalogları (alışveriş, dışarıda yemek vs.) takip edebilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
review of the simple present
understand reasons
understand emergencies
Use a dictionary
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
2) |
review of the simple present
think about your responsibility to your community evaluate community projects
Polysemi: Multimeaning words
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
3) |
adjectives
suffix - ity
Relate your ideas to your experience
Think about the importance of friends
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
4) |
comparatives
Multi-Meaning words
consider different types of friends
connect ideas about friends
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
5) |
"*Count and Noncount nouns
Quantifiers"
words that make noise
synonyms
consider how you learn
analyze a type of music
commenting on songs
consider how a different kinds of music make you feel
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
6) |
Simple past
Words about weight
Prefixes col- and com-
Think about how you can get involved
connect ideas about citizen science
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
7) |
Ara sınav Dönemi |
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
8) |
Models for suggestion
Word rrots: bene, sect, and tract
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
9) |
Models for advice
collocations : adjactive + food
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
10) |
Discuss your experiences in nature
Rank the benefits of Nature
Infinitives
*Prefix: - re
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
11) |
Identify World Heritage Sites
Talk about historical places
Gerunds Suffix: -ing, -ive
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
12) |
Define success and failure
Explore ideas about success and failure
Present perfect
Formal and İnformal language
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
13) |
Consider how to be successful ina an interview Compare responses
Present continuous
Prefix: pre-
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
14) |
Communicate tone in a message
Brainstorm tips for texting
Review of the future tenses collocations : send and make + noun
|
Reflect 2 Reading and Writing
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu beşeri ve toplumsal bilimler alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri eşgüdümlü olarak kullanır. |
|
|
1.1 İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini kullanır. |
|
|
1.2 Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelere buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel üretim ve algılama biçimlerini yorumlar. |
|
|
1.3 Çağdaş sanat pratiklerini tartışır. |
|
|
1.4 İletişim ve tasarım alanında kavram geliştirir. |
|
2) |
İletişim, tasarım, sanat, toplum ve birey arasındaki ilişkinin yapısı ile yönünü saptayabilir. |
|
|
2.1 Tasarımsal düşünme metodlarını kullanır. |
|
|
2.2 Görsel iletişim sorunlarına yaratıcı çözüm türetir. |
|
|
2.3 Tasarımda görme ve şekillendirmeye ilişkin yeni formlar ve biçimler geliştirir. |
|
|
2.4 Birbirinden farklı endüstriyel ve sanatsal üretim tekniklerini bir araya getirir. |
|
3) |
İletişim tasarımı alanında proje döngüsünü tasarlar. |
|
|
3.1 Çoklu-ortamda bütüncül iletişim ve tasarım için strateji geliştirebilir. |
|
|
3.2 Yaratıcı fikirlerini çoklu-ortam uygulamalarına uyarlayabilir. |
|
|
3.3 Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel tasarım ve içerik çalışmaları uygulayabilir. |
|
|
3.4 Proje sürecinde sanatın ve tasarımın görsel dilini estetik duyarlılıkla tasarımlarına uyarlar. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
5 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
1 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
28 |
1 |
28 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
94 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
98 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |