Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
2- Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
3- Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
4- Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
5- Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
6- Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
7- Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
8- Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
2- Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
3- Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
4- Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
5- Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını etkin, hızlı bir şekilde kullanır.
6- Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1- Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
2- Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
3- Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
4- Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
2) 1- Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
3- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
4- Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
3) 1- Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
2- Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalışma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
4) 1- Ekip çalışmalarında uyumlu, verimli, ve etkin olarak yer alabilme becerisine sahiptir.
2- İleri düzey sunumlar hazırlayabilecek nitelikte sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
|
|
|
1) |
Çalışma alanı tanıma, çalışma alanındaki araçlar, paneller ve menüler. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
2) |
Araçlar Paneli, pen ve pencil araçları ile çizim. |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
3) |
Seçim işlemleri, hizalamalar (Pen aracı ile çizim yapmak) |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
4) |
Renk ve Renklendirme, gradyanların kullanımı (Geometrik şekiller ile renklendirme çalışmaları) |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
5) |
Type özellikleri ile çalışmak (Type aracı, character and paragraph özellikleri) |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
6) |
Katmanlar ile çalışmak (Tipografik düzenlemeler ve renklendirme çalışmaları) |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
7) |
Nesneleri dönüştürme. Transform, Pathfinder panellerinin kullanılması (Geometrik şekiller ile uygulama) |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
8) |
Ara Sınav |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
9) |
Efektler, semboller ve fırçalar (Amblem ve logo Tasarımı ) |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
10) |
Kurumsal Kimlik Tasarımı ( Amblem ve logo Tasarımı ) |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
11) |
Kurumsal Kimlik Tasarımı ( Kartvizit , Antetli Kağıt , Zarf ,Diplomat Zarf, Torba Zarf ve Cepli Dosya Tasarımları ) |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
12) |
Kurumsal Kimlik Tasarımı ( Davetiye, CD ve CD Zarfı, Tabela, Totem ve Fatura Tasarımları ) |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
13) |
Kurumsal Kimlik Kataloğu Sayfa Tasarımı |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
14) |
Kurumsal Kimlik Kataloğu Sayfa Tasarımı |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
15) |
Kurumsal Kimlik Kataloğu Sayfa Tasarımı |
Mac. bilgisayar, tablet projeksiyon makinası
|
|
16) |
Final Sınavı |
Mac. bilgisayar, tablet, projeksiyon makinesi
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir. |
4 |
|
1.1 Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir. |
4 |
|
1.2 Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir. |
3 |
|
1.3 İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir. |
2 |
|
1.4 Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
3 |
2) |
Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir. |
5 |
|
2.1 Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır. |
5 |
|
2.2 Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar. |
4 |
|
2.3 Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar. |
3 |
|
2.4 Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
3 |
|
2.5 Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
3 |
|
2.6 Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
5 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
|
3.2 Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır. |
5 |
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır. |
4 |
|
3.4 Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
3 |
|
4.1 Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
3 |
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
4 |
|
4.7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
3 |
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
3 |
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
2 |
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
5 |
15 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
3 |
9 |
27 |
Ödevler |
3 |
10 |
30 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
122 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
17 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
139 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |