Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere yaşamlarında kendileri ve kurumlarını en doğru biçimde ifade edebilmeleri için gerekli olan yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim türleri ile biçimsel, biçimsel olmayan, örgüt içi ve dışı arasında iletişim kurma yeteneklerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Ayrıca bu ders insanlar arası iletişimin temel ilke ve becerilerini tanıtmayı ve irdelemeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste iletişim biliminin temel kavramları üzerinde durulmaktadır. İletişim stratejilerini, sınıflandırılması, önemi, amacı, uygulanması konularını işleyerek Halkla ilişkiler alanında görev alacak öğrencilere iletişim çatışmaların çözümü, iç ve dış iletişim sürecin, yönetebilme , empati geliştirme ve zaman yönetimini başarılı bir şekilde gerçekleştirme kapasitelerini geliştirmelerine olanak sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişimle ilgili kavramları bilir.
|
2) İç ve dış iletişim sürecini yönetebilir.
|
3) İletişim çeşitlerini bilir ve uygulayabilir.
|
4) Sözlü, sözsüz, yazılı ve elektronik iletişim becerileri geliştirebilir.
|
5) Grup kavramı ve grup etkileşiminde analiz ve değerlendirme yöntemlerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dinlemenin iletişimdeki önemini anlama ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
|
2) Zaman yönetimi konusunda bilgilidir ve beceri geliştirebilir.
|
3) Gurup yönetimi konusunda yetkinlik sahibidir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Etkili iletişim kurabilir.
|
2) İnsan ilişkilerindeki bazı güçlüklere ilişkin iletişim bağlamında açıklamalar getirebilir
|
3) Kişiler arası iletişim çatışmaları ve çözümünde iletişim stilleri hakkında bilgiye sahiptir. Ve bu çatışmalı durumları yönetebilecek iletişim becerileri geliştirebilir.
|
4) İkna kavramı ve ikna stratejileri hakkında bilgi sahibidir.
|
5) Kendilerini doğru bir şekilde ifade edebilirler.
|
6) İnsan ilişkilerini bazı iletişim kavramlarıyla tanıyabilir ve anlayabilir.
|
7) Empati kurma ve öğrenme konularında yetenekler geliştirebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İletişim Kavramı ve iletişim süreci |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
2) |
İletişim türleri: Yazılı, sözlü, sözsüz iletişim |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
3) |
Yazılı iletişim: E-posta Kuralları ve Cv yazma |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
4) |
Protokol Kuralları |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
5) |
Algılama ve algılama süreci |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
6) |
Beden Dili |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
7) |
Zor insan, zor insanlarla iletişim |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
İletişimde İkna |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
10) |
Kurumsal İletişim |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
11) |
Kişiler arası iletişim çatışması ve kişiler arası iletişim çatışmalarının çözümünde iletişim stilleri |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
12) |
Öğrenme ve Öğrenme Yetenekleri |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
13) |
Zaman Yönetimi |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları
|
|
14) |
Stress yönetimi |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sunumlar, İnternet arştırmaları, Gazete haberleri.
|
Diğer Kaynaklar: |
İletişim Becerileri, Prof.Dr. Demet Gürüz, Doç.Dr. Ayşe Temel Eğinli, Nobel Yayınları, 2013
İletişime Giriş, Aysel Aziz, Hiperlink Yayınları, 2012
İmaj, İletişim ve Beden Dili, Hayat Yayınları, 2006
İletişimin ABC’si, Prof. Dr. Ünsal Oskay, Der Yayınları, 2011
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir. |
5 |
|
1.1 Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir. |
|
|
1.2 Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir. |
5 |
|
1.3 İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir. |
5 |
|
1.4 Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
3 |
2) |
Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir. |
5 |
|
2.1 Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır. |
|
|
2.2 Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar. |
|
|
2.3 Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar. |
|
|
2.4 Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
|
|
2.5 Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
|
|
2.6 Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
5 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
2 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır. |
2 |
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır. |
|
|
3.4 Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
2 |
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
1 |
|
4.1 Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
5 |
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
|
4.7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
7 |
7 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
49 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
77 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |