Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sürdürülebilirlik kavramları ve tarihsel perspektif, Ekosistem hizmetleri ve doğal sermaye hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Birleşmiş Milletler'in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG)'ni öğrenir.
|
3) Sürdürülebilir kalkınma ve küresel sorunlar ile ilgili fikir sahibi olur.
|
4) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Sosyal Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir.
|
5) Sosyal adalet, eşitsizlik ve toplumsal cinsiyet, Sağlık, eğitim ve refah, Toplumsal sorumluluk ve etik konularına kavramsal bir çerçevede yaklaşabilir ve işletme için gerekliliğini ifade edebilir.
|
6) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Ekonomik Sürdürülebilirlik kavramını ve ilgili terimleri öğrenir.
|
7) Sürdürülebilir iş modelleri, Döngüsel ekonomi ve yeşil finans, Sosyal girişimcilik ve iş dünyasında sürdürülebilirlik konuları üzerinde bilgi sahibi olur.
|
8) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Çevresel Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir.
|
9) İklim değişikliği ve etkileri ve iklim krizi hakkında bilgi sahibi olur.
|
10) Su yönetimi ve koruma, Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
11) Sürdürülebilirlik Politikaları ve Stratejileri ile ilgili çalışmalar inceler ve yorumlayabilir hale gelir.
|
12) Ulusal ve uluslararası sürdürülebilirlik politikaları ve Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri ilişkili kavramları ve aralarındaki korelasyonu anlayabilir hale gelir.
|
13) Sürdürülebilirlik raporlaması ve sertifikasyon uygulamalarının hem Dünya hem de Türkiye'deki örnekleri ile bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
• Giriş, dersin amacı ve hedefleri
• Sürdürülebilirlik kavramları ve tarihsel perspektif
|
Ders Notları
|
|
2) |
• Ekosistem hizmetleri ve doğal sermaye
• Birleşmiş Milletler'in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG) |
Ders Notları
|
|
3) |
• Her bir SDG'nin incelenmesi
• Sürdürülebilir kalkınma ve küresel sorunlar
|
Ders Notları
|
|
4) |
Sosyal Sürdürülebilirlik
• Sosyal adalet, eşitsizlik ve toplumsal cinsiyet |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
5) |
Sosyal Sürdürülebilirlik
• Sağlık, eğitim ve refah
• Toplumsal sorumluluk ve etik |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
6) |
Ekonomik Sürdürülebilirlik
• Sürdürülebilir iş modelleri
• Döngüsel ekonomi ve yeşil finans
|
Ders Notları
|
|
7) |
Ekonomik Sürdürülebilirlik
• Sosyal girişimcilik ve iş dünyasında sürdürülebilirlik |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Çevresel Sürdürülebilirlik
• İklim krizi
• Su yönetimi ve koruma
• Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynakları
|
Ders Notları
|
|
10) |
Çevresel sürdürülebilirlik
• İklim değişikliği ve etkileri |
Ders Notları
|
|
11) |
Sürdürülebilirlik Politikaları ve Stratejileri |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
12) |
• Ulusal ve uluslararası sürdürülebilirlik politikaları
• Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri
|
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
13) |
Ülkemizde ve Dünyada Sürdürülebilirlik Endeksleri
Küresel Raporlama Girişimi Rehberi,
Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi,
Birleşmiş Milletler Sorumlu Yatırım İlkeleri,
OECD Çokuluslu İşletmeler Rehberi,
ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Rehberi,
AA1000APS Hesap Verebilirlik Standardı,
AA1000AS Güvence Standardıdır.
|
Ders Notları
|
|
14) |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Ders Notları
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Kurs notları Online Beykoz üzerinden paylaşılacaktır.
|
Diğer Kaynaklar: |
Shirazi, M. R., & Keivani, R. (Eds.). (2019). Urban social sustainability: theory, policy and practice. Routledge.
Güner, U. (2020). Çevresel sürdürülebilirlik. Utku Güner.
Docherty, P., Kira, M., & Shani, A. R. (Eds.). (2008). Creating sustainable work systems: Developing social sustainability. Routledge.
Colantonio, A., & Dixon, T. (2011). Urban regeneration and social sustainability: Best practice from European cities. John Wiley & Sons.
Portney, K. E. (2015). Sustainability. MIT Press.
Thiele, L. P. (2016). Sustainability. John Wiley & Sons. Materyal
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Modern Lojistik faaliyetleri bilme ve bu konularda temel mevzuatı öğrenebilme. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilme ve bu gelişimleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenebilme |
3 |
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlama |
|
|
3.3 Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
3 |
|
3.5 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanma. |
|
|
|
|
4) |
Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme. Sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilme |
5 |
|
4.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirme |
5 |
|
|
|
5) |
Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olma. |
|
|
5.5 Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
|
|
|
6) |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme |
3 |
|
6.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlama. |
|
|
6.4 Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklama. |
3 |
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
1 |
|
7.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alma. |
1 |
|
|
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
3 |
|
9.4 Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlama |
3 |
|
|
|