Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Gelişimle ilgili temel kavramları açıklar
|
2) Gelişimle ilgili temel ilkeleri açıklar.
|
3) Gelişim alanlarını ve her bir alanda ilgili önemli kuramlarını bilir
|
4) Gelişim dönemlerinin özelliklerini, gelişimsel görevleri bilir ve karşılaşılan uyum sorunları ve bu sorunlarla nasıl başa çıkılabileceğini açıklar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Gelişimi etkileyen faktörleri bilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Gelişimle ilgili temel kavramlar ve gelişimin ilkeleri |
|
|
2) |
Gelişim dönemleri ve her dönemin görevleri |
|
|
3) |
Gelişim alanlarına özgü gelişim kuramları |
|
|
4) |
Çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri, gelişim görevleri ve bu gelişim görevlerini başarmada yaşanana gelişimsel sorunlarla başa çıkabilme |
|
|
5) |
Ergenlik dönemi gelişimsel özellikleri, gelişim görevleri ve bu gelişim görevlerini başarmada yaşanana gelişimsel sorunlarla başa çıkabilme |
|
|
6) |
Genç yetişkinlik dönemi gelişimsel özellikleri, gelişim görevleri ve bu gelişim görevlerini başarmada yaşanana gelişimsel sorunlarla başa çıkabilme |
|
|
7) |
Yetişkinlik dönemi gelişimsel özellikleri, gelişim görevleri ve bu gelişim görevlerini başarmada yaşanana gelişimsel sorunlarla başa çıkabilme |
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Orta yaş dönemi gelişimsel özellikleri, gelişim görevleri ve bu gelişim görevlerini başarmada yaşanana gelişimsel sorunlarla başa çıkabilme |
|
|
10) |
Yaşlılık gelişimsel özellikleri, gelişim görevleri ve bu gelişim görevlerini başarmada yaşanana gelişimsel sorunlarla başa çıkabilme |
|
|
11) |
Gelişim psikolojinde önemli konular |
|
|
12) |
Gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri |
|
|
13) |
Gelişim psikoloji araştırma örnekleri |
|
|
14) |
Dersin değerlendirilmesi |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16 |
3 |
48 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
3 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
96 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
22 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
118 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |