DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70312TAEOZ-POL0181 | International Human Rights | 0 | Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | Elective Course I |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doçent Dr. ÖZLEM DENLİ |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Doçent Dr. ÖZLEM DENLİ |
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı insan haklarının tarihsel gelişimi, alandaki temel kuramsal yaklaşımları ve özgün bir kuram ve kurumlar bütünü olarak uluslararası insan hakları rejimini tanıtmaktır |
Dersin İçeriği: | Hak kavramı İnsan haklarına dair tarihsel bir perspektif Uluslararası insan hakları rejimi: Kuramlar ve kurumlar |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hak ve insan hakları kavramlarını ve bu alanlardaki temel kuramsal yaklaşımları bilmek |
||
2) Uluslararası insan hakları rejiminin kuramsal ve kurumsal yapılara dair boyutlarını bilmek |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Siyasal ve toplumsal olguları insan hakları perspektifinden değerlendirmek, kurumsal yapının sunduğu imkanları tanımak |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Genel giriş | ||
2) | Hak kavramı, haklar ve ödevlerin sınıflandırılması | ||
3) | Modern dünyada hak kavramı ve insan hakları düşüncesinin tarihsel gelişimi | ||
4) | Modern birey ve devlet egemenliği bağlamında insan hakları düşüncesi | ||
5) | Bireylerin hakları ve siyasal iktidar I: Thomas Hobbes | ||
6) | Bireylerin hakları ve siyasal iktidar II: John Locke | ||
7) | vize? | ||
8) | Uluslararası insan hakları rejimi: Temel kuramsal yapı | ||
9) | Evrensel İnsan Hakları Beyannamesi: Düşünsel temeller Uluslararası İnsan Hakları rejimi: Temel kurumlar ve uygulamalar | ||
10) | Evrensel beyannameden uluslararası sözleşmelere: Uluslararası Sivil ve Siyasal Haklar Sözleşmesi; Uluslararası Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Haklar Sözleşmesi | ||
11) | İnsanlığın ortak kazanımı olarak insan hakları: Ulus içi ve uluslararası çatışma alanları için çözüm önerileri | ||
12) | Öğrenci sunumu ve tartışma | ||
13) | Öğrenci sunumu ve tartışma | ||
14) | Öğrenci sunumu ve tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | online beykoz sitesine yüklenen birincil ve ikincil kaynaklar |
Diğer Kaynaklar: |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ |
---|
DÖÇ1 |
DÖÇ2 |
DÖÇ3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | ||||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 10.00 |
Sunum | 1 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |