Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İnsan davranışını anlamayı amaçlayan Psikoloji Bilimi için davranışların (duygu/heyecan, eylem ve düşünce boyutunda) altındaki temel mekanizmayı oluşturan sinir sisteminin anatomik ve işlevsel organizasyonu hakkında bilgi edinir.
|
2) İnsan beyninin yapısal ve işlevsel organizasyonun anlaşılması yoluyla beyin ve davranış arasındaki köprüyü kavrar.
|
3) İnsan sinir sistemin çevreyle etkileşiminde normal adaptasyon süreci ve bu süreçteki çeşitli uyumsuzluklar (örneğin beyin hasarı ve psikiyatrik hastalıklar gibi durumlarda) hakkında bilgi edinir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Davranışın fizyolojik ve nörolojik temellerinin kavrayarak insan davranışını bir bütün olarak değerlendirebilme öngörüsünü ve becerisini geliştirir.
|
2) Davranışın biyolojik yönlerine ilişkin farkındalığı artar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse Giriş: Tanım, İçerik ve Amaçlar, Davranış Nörolojisinin Kısa Tarihçesi |
|
|
2) |
Nörofizyolojik Değerlendirme Yöntemleri |
|
|
3) |
Nöronlar: Yapısı ve İşlevleri & Aksiyon Potansiyeli |
|
|
4) |
Post Sinaptik Potansiyeller & Nörotranstmitterler ve İşlevleri |
|
|
5) |
Nöroplastisite & Uzun Süreli Güçlenme |
|
|
6) |
İnsan Beyninin Yapısı/Anatomisi |
|
|
7) |
İnsan Beyninin İşlevsel Organizasyonu |
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
|
9) |
Paralimbik Yapılar ve İşlevleri |
|
|
10) |
Duygu ve Bilincin Teorisi, Duyguların Nöral Temellerini Kavrama |
|
|
11) |
Psikiyatrik Sendromların Nöral Temelleri: Duygudurum Bozuklukları: Bilimsel Makele Okuması (Öğrenci Sunumu) |
|
|
12) |
Psikiyatrik Sendromların Nöral Temelleri: Anksiyete Bozuklukları-Bilimsel Makale Okuması (Öğrenci Sunumu) |
|
|
13) |
Psikiyatrik Sendromların Nöral Temelleri: Şizofreni |
|
|
14) |
Geriatrik Psikiyari : Yaşlılık & Demans |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Öğretim Üyesinin paylaştığı ders sunuları ve bilimsel makaleler.
Ders içeriğine ilişkin konulara özgü bilimsel makaleler, dönem boyunca OİS sistemi aracılığıyla iletilen e-maillerle öğrencilerle paylaşılacaktır. Öğrenciler, dersin öğretim üyesi tarafından paylaşılan e-mailleri ve makaleleri takip etmekten sorumludur.
|
Diğer Kaynaklar: |
1.Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş (2013), Öget ÖKTEM, Nobel Tıp Kitabevleri (Temel Kaynak).
2.Gerçek Bir Yanılsama Bilinç (2012), Tevfik Alıcı, Metis Bilim Yayınları (Temel Kaynak).
3. Afektif Nörobilim, Jaak Panksepp (Çev. Süheyla Ünal) (1. Baskı, 2017), Alfa Bilim Yayınları. (Temel Kaynak).
4. Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri, M. Mesulam (Çev.Hakan Gürvit) (2004), Yelkovan Yayınları. (Yardımcı Kaynak)
5. Belleğin Peşinde Yeni bir Zihnin Biliminin Doğuşu (2011), Eric R. Kandel, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları (Yardımcı Kaynak, Okuma Önerisi).
6.The Cognitive Neurosciences- Michael S. Gazzaniga (Edt) (1994) (Yardımcı Kaynak).
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Ders |
13 |
39 |
Laboratuvar |
|
|
Uygulama |
|
|
Derse Özgü Staj |
|
|
Arazi Çalışması |
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
28 |
Sunum / Seminer |
1 |
6 |
Proje |
|
|
Ödevler |
|
|
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
73 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
24 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
40 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
80 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
153 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |