DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70314YEEUS-SOS2326 | Society, Ecology and Sustainability | 1 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Dersin Türü: | University Elective |
Dersin Düzeyi: | Array TYYÇ:Array. Düzey QF-EHEA:Array EQF-LLL:Array. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi BAŞAK KURU |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: | |
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Toplum, Ekoloji ve Sürdürülebilirlik dersiyle amaçlanan; tarih öncesi devirlerden günümüze, insan aklının gezegen üzerinde yarattığı olumlu ve olumsuz etkiler hakkında bilgi sahibi olmak, insanlık tarihinin başat konuları olan insan türünün (H.Sapiens) evrimi, tarım devrimi, endüstri devrimi, modern sonrası çağ, küreselleşme aşamalarıyla ilgili genel bir yetkinliğe erişmektir. İklim değişikliği gibi güncel ekolojik sorunlar ve bu sorunların altında yatan sebepler hakkında tartışma yetkinliği kazanımıyla birlikte, günümüz üretim sistemleri ve tüketim kültürüne dair eleştirel bir bakışın geliştirilmesi de hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında toplum ve ekoloji arasındaki ilişki tarih öncesi çağlardan başlayarak, insan toplumunun gelişim aşamaları çerçevesinde incelenmektedir. Modern öncesi dönemden tarım ve endüstri devrimlerinin etkilerine, insanların dünyayı kendileri için daha konforlu bir gezegen haline getirme süreçleri ele alınır. İnsanların varoluşundan bu yana gezegeni dönüştürmek için yaptıkları müdahalelerin etkileri, derslerimiz boyunca insan-doğa arasındaki gerilim ekseninde tartışılmaktadır. |
- Canlı derslerin düzenli olarak takip edilmesi beklenmektedir, öğrenciler ders süresince etkinlik ortamında bulunmalı, sınıf tartışma ve aktivitelerine aktif katılım göstermelidir. - Sunulan bütün ödevler sadece öğrencilerin çabasıyla yapılmış olmalıdır. Akademik dürüstlüğün birincil koşul olduğu ders kapsamında intihal veya hırsızlığın hiçbir şekline tolerans söz konusu değildir. Ödevlerde intihal görüldüğü takdirde dersin değerlendirmesi başarısızlıkla sonuçlanacak ve/veya resmi yaptırımlar uyarınca disiplin yaptırımları uygulanacaktır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Yuval Noah Harari. 2014. “Sapiens: A Brief History of Humankind.” 2. Clive Ponting, 2007. "A New Green History of The World: The Environment and The Collapse of Great Civilizations". 3. Gerald G. Marten. 2001. “Human Ecology: Basic Concepts for Sustainable Development” 4. Big History Project: https://www.bighistoryproject.com/home 5. Planetary Boundaries: https://www.stockholmresilience.org/research/planetary-boundaries/the-nine-planetary-boundaries.html 6. Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri / Sustainable Development Goals: https://sdgs.un.org/goals 7. Anthropocene, The Human Epoch: https://theanthropocene.org/film/ 8. Climate of Doubt: https://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/climate-of-doubt/ 9. Plastic Wars – documentary 10. The Plastic Ocean -documentary |
Diğer Kaynaklar: | 1. Pushpam Kumar. 2007. “Ecology and Human Well-Being” 2. Charles H. Southwick. 1996. “Global Ecology in Human Perspective” 3. David L. Peterson & Darryll R. Johnson (Editors). 1995. “Human Ecology and Climatic Change: People and Resources in The Far North” 4. Donna Haraway. 2016. Manifestly Haraway, including “The Cyborg Manifesto” (1991) and “The Companion Species Manifesto” (2003) 5. Anthony Giddens - Politics of Climate Change-Polity (2009) 6. The history of the earth and life: https://www.youtube.com/watch?v=NQ4CUw9RcuA 7. Big History Project: https://www.bighistoryproject.com/home 8. The Real Chernobyl: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=Xw3SFOfbR84 9. Anthropocene, The Human Epoch: https://theanthropocene.org/film/ 10. Climate of Doubt: https://www.pbs.org/wgbh/frontline/film/climate-of-doubt/ 11. Plastic Wars – documentary 12. The Plastic Ocean -documentary 13. P.H. Collin – Dictionary of Environmental Ecology 14. Martin J. Bush, Climate Change and Renewable Energy- How to End the Climate Crisis 15. Steffen W. et al. (2015) Planetary boundaries: Guiding human development on a changing planet, Science, 15 January 2015, 10.1126/science.1259855. 16. Worldwatch Institute (2013) 2013 State of the World - Is sustainability still possible?, Worldwatch Institute 17. WWF Türkiye (2012) , Türkiye'nin Ekolojik Ayak İzi Raporu (http://www.wwf.org.tr/pdf/Turkiyenin_Ekolojik_Ayak_izi_Raporu.pdf) Other Resources on Specific Topics and Issues: 1. Dawson J. (2006), Ecovillages - New Frontiers fo Sustainability, Schumacher Briefings: Chelsea Green Publishing 2. Heinberg R. and Lerch D. (eds.) (2010) The Post Carbon Reader – Managing the 21st Century’s Sustainability Crises, Watershed Media. 3. Hiskes R.P. (2009) The Human Right to a Green Future,- Environmental Rights and Intergenerational Justice, Cmabridge Un.Press. 4. IPCC (2013) Fifth Assesment Report. (http://ipcc.ch/report/ar5/index.shtml) 5. Worldwatch Institute (2015), 2015 State of the World - Confronting Hidden Threats to Sustainability, Worldwatch Institute 6. Worldwatch Institute (2014), 2014 State of the World - Governing for Sustainability, Worldwatch Institute |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Program süresince öğrendiklerini toplum karşısında rahatlıkla yazılı ve sözlü olarak sunmak | |
1) | Verilerin toplanması, işlenmesi, analiz edilmesi ve yorumlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak. | |
1) | E- ticaret ve Pazarlamaya özgü konularda kuramsal ve kavramsal konularda yeterli bilgi birikimi kazanmak | |
1) | Elektronik Ticarete dair temel kavramları öğrenme | |
1) | Gelişen modern teknolojiyi devamlı takip etme bilincine sahip olmak. | |
1) | Takım çalışmasında grup birlikteliği, motivasyonun önemi ve takip etmenin önemini kavramak. | |
1) | Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte gelişmeleri takip etmek, anlamak ve yorumlamak. | |
2) | Pazarlama alanındaki yenilik ve değişimleri izlemeyi içselleştirmek | |
2) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri alanındaki problemlerde kullanabilme becerisi kazanmak. | |
2) | E-Ticaret ve İnternet ilişkisini doğru analiz edebilmek | |
2) | Pazarlama Teorilerine hakim olmak | |
3) | Elektronik Ticaretle ilgili hukuksal boyutu tamamen kavramış olmak | |
3) | Yüz yüze ya da sosyal mecralar üzerinden Türkçe ya da Ingilizce olarak etkili iletişim kurabilme becerisi kazanmak. | |
4) | Mesleki etik, adalet ve toplumsal sorumluluk bilinçlerine sahip olmak. | |
5) | E-Ticaret sistemi geliştirmek için gerekli olan yönetim, operasyon ve teknik unsurları entegre eden yöntem ve teknikleri kullanmak. | |
6) | Araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % | |
Toplam | % |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 81 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 87 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 6 |