ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İletişim Tasarımı ve Göstergebilim TezliSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70229METOS-ITG0122 Kültür Yönetimi ve Politikaları  0 Bahar
3 0 3 6
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi STAFF
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin kültür ve sanat dünyasının işleyişi hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği: Sanat ve kültür dünyasının temel aktörlerinin tarihi, işleyişi ve kültür politikaları içindeki rolleri, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Derse Özgü Kurallar

Yok

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  2) Kültür politikası alanında kuramsal bilgiye sahip olarak temel literatür araştırması yapabilir ve kültür politikası alanında güncel konuları değerlendirebilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  2) Kültür sektörünün pek çok alanında uygulamalı ve kuramsal uzmanlıklarını sergileyebilirler.
  3) Kültür politikası ve kültür sektörü alanlarında yer alan temel konu ve kuramları açıklayabilir.
  4) Kültür politikalarının diğer disiplinlerle olan ilişkilerini açıklayabilir.
  5) Kazandıkları geniş kuramsal bilgiyi kültür sektöründeki mesleki uygulamalara entegre edebilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin tanıtımı, öğrencilerle tanışma, ders içerikleri üzerinde tartışma.
2) Kültür politikaları kavramı ve kültür politikaları araştırma alanının tarihi. Kültür politikalarının sanat politikalarından farkı.
3) Fransız kültür politikaları, politikanın yayılım aracı olarak sanat, Napoleon'dan 2024'e uzanan Fransız kültür ve sanat politikaları.
4) Kültür politikalarının aracı olarak Fransa'da Ecole des Beaux-Arts ve İngiltere'de Royal Academy. Sanat ve propagandanın incelikli biçimleri.
5) Neoliberalizm ve kültür politikalarında dönüşüm: çağdaş sanat ve kültür politikaları ilişkisi.
6) Çağdaş sanatçının eğitimi ve Goldsmiths ve diğer prestijli sanat okullarından mezun olan sanatçıların yapıtlarının piyasa değeri. Sanatta yeni bir iktidar biçimi olarak çağdaş sanat eğitimi.
7) Öğrencilerin kültür kurumları hakkında hazırladıkları ödevleri sunmaları.
8) Arasınav haftası.
9) Ülkelerin kültür politikalarının sunum aracı olarak müzeler.
10) Sanat dünyasında pazar payı en yüksek kurumlardan olan müzayede evleri ve işleyiş kuralları.
11) Sanatın uluslararası dolaşımında geniş ölçekli sergilerin rolü.
12) Sanatın sergileme ve satış aracı olarak sanat galerileri ve galericiliğin Paris'ten başlayarak evrilişi.
13) Sanatın satış aracı olarak büyük ölçekli uluslararası sanat fuarları ve niş fuarlar.
14) Öğrencilerin sunumları.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Becker, H. S. (2008). Art worlds. Univ of California Press. - Becker, H. S. (2013). Sanat Dünyaları. (E. Yılmaz, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. - Bourdieu, P., Darbel, A., & Scnapper, D. (1990). The love of art: European art museums and their public. - Doherty, C. (2004). The institution is dead! Long live the instituti Contemporary Art and New Institutionalism. Engage Review Art of Encounter,15. - Edson, G. (2204). Museum Management. Running a museum (pp. 133-1 ICOM. - Goodwin, J. (Ed.) (2008). The international art markets: the essential guide for collectors and investors. Kogan Page Limited. - Grampp, W. D. (198 Pricing the priceless: art, artists, and economics. Basic Books. - Grenfell, M., & Hardy, C. (2007). Art rules: Pierre Bourdieu and the visual arts. Berg. - Shine (2001). The invention of art: A cultural history. University of Chicago Press. (Chapter VI). - Shiner, L. (2010). Sanatın icadı: bir kültür tarihi. (İ. Türkmen, Çev). Yayınları. - Stallabrass, J. (2004). Art incorporated: The story of contemporary art. Oxford University Press, USA. - Tanner, J. (Ed.). (2004). The social produc art. Sociology of Art: A Reader (pp. 69-76). Routledge. - Thompson, D. (2009). The $12 million stuffed shark: The curious economics of contemporary art. A Canada. - Zolberg, V. L. (1990). Constructing a Sociology of the Arts. Cambridge University Press. - Zolberg, V. L. (1990). Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak. Özbay, Çev). Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: Zolberg, V. L. (1990). Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak. Özbay, Çev). Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir.
1) Bir sanat eserini estetik açıdan yorumlayabilir.
1) İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir.
1) Göstergebilim ve iletişim alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir.
1) İletişim alanındaki araştırmalardan elde edilen verileri toplayarak, yorumlayabilir ve analiz edebilir.
1) Alanıyla ilgili yenilikçi projeler üretme yetisi kazanır.
2) Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar.
2) Kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanarak sorunlara çözüm üretir.
2) İlgi duyduğu görsel ve/ya işitsel sanatların üretimini göstergebilimi etkin kullanarak yetkin biçimde gerçekleştirebilir.
2) Bir yapıtı eleştirel bağlamda estetik açıdan yorumlayabilir.
2) İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir.
2) Yazılı ve sözlü olarak kendini doğru, açık ve etkin biçimde ifade edebilir, alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilir, bu araştırmanın sonuçlarını yorumlama ve yayma süreçlerinde etik davranabilir.
3) Estetik bilgisine ve duygusuna sahiptir.
3) Alınan kuramsal bilgiler ışığında estetik bakış açısını geliştirir.
3) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
3) Bir iletişim tasarım projesi tasarlayıp, konusuyla ilgili araştırmaları yapabilir ve çalışmasını bir rapor haline getirip sunabilir.
3) Estetik bilgisine ve duyusuna sahiptir.
4) Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır.
4) Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu yöntembilimsel bilgileri etkin bir biçimde kullanır ve çıktıları çözümsel biçimde raporlar.
5) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.
5) Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir.
6) Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Okuma
Ödev

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 42
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 9
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 51
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6