Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
2) Kültür politikası alanında kuramsal bilgiye sahip olarak temel literatür araştırması yapabilir ve kültür politikası alanında güncel konuları değerlendirebilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
2) Kültür sektörünün pek çok alanında uygulamalı ve kuramsal uzmanlıklarını sergileyebilirler.
|
3) Kültür politikası ve kültür sektörü alanlarında yer alan temel konu ve kuramları açıklayabilir.
|
4) Kültür politikalarının diğer disiplinlerle olan ilişkilerini açıklayabilir.
|
5) Kazandıkları geniş kuramsal bilgiyi kültür sektöründeki mesleki uygulamalara entegre edebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin tanıtımı, öğrencilerle tanışma, ders içerikleri üzerinde tartışma. |
|
|
2) |
Kültür politikaları kavramı ve kültür politikaları araştırma alanının tarihi. Kültür politikalarının sanat politikalarından farkı. |
|
|
3) |
Fransız kültür politikaları, politikanın yayılım aracı olarak sanat, Napoleon'dan 2024'e uzanan Fransız kültür ve sanat politikaları. |
|
|
4) |
Kültür politikalarının aracı olarak Fransa'da Ecole des Beaux-Arts ve İngiltere'de Royal Academy. Sanat ve propagandanın incelikli biçimleri. |
|
|
5) |
Neoliberalizm ve kültür politikalarında dönüşüm: çağdaş sanat ve kültür politikaları ilişkisi. |
|
|
6) |
Çağdaş sanatçının eğitimi ve Goldsmiths ve diğer prestijli sanat okullarından mezun olan sanatçıların yapıtlarının piyasa değeri. Sanatta yeni bir iktidar biçimi olarak çağdaş sanat eğitimi. |
|
|
7) |
Öğrencilerin kültür kurumları hakkında hazırladıkları ödevleri sunmaları. |
|
|
8) |
Arasınav haftası. |
|
|
9) |
Ülkelerin kültür politikalarının sunum aracı olarak müzeler. |
|
|
10) |
Sanat dünyasında pazar payı en yüksek kurumlardan olan müzayede evleri ve işleyiş kuralları. |
|
|
11) |
Sanatın uluslararası dolaşımında geniş ölçekli sergilerin rolü. |
|
|
12) |
Sanatın sergileme ve satış aracı olarak sanat galerileri ve galericiliğin Paris'ten başlayarak evrilişi. |
|
|
13) |
Sanatın satış aracı olarak büyük ölçekli uluslararası sanat fuarları ve niş fuarlar. |
|
|
14) |
Öğrencilerin sunumları. |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Becker, H. S. (2008). Art worlds. Univ of California Press. - Becker, H. S. (2013). Sanat Dünyaları. (E. Yılmaz, Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. - Bourdieu, P., Darbel, A., & Scnapper, D. (1990). The love of art: European art museums and their public. - Doherty, C. (2004). The institution is dead! Long live the instituti Contemporary Art and New Institutionalism. Engage Review Art of Encounter,15. - Edson, G. (2204). Museum Management. Running a museum (pp. 133-1 ICOM. - Goodwin, J. (Ed.) (2008). The international art markets: the essential guide for collectors and investors. Kogan Page Limited. - Grampp, W. D. (198 Pricing the priceless: art, artists, and economics. Basic Books. - Grenfell, M., & Hardy, C. (2007). Art rules: Pierre Bourdieu and the visual arts. Berg. - Shine (2001). The invention of art: A cultural history. University of Chicago Press. (Chapter VI). - Shiner, L. (2010). Sanatın icadı: bir kültür tarihi. (İ. Türkmen, Çev). Yayınları. - Stallabrass, J. (2004). Art incorporated: The story of contemporary art. Oxford University Press, USA. - Tanner, J. (Ed.). (2004). The social produc art. Sociology of Art: A Reader (pp. 69-76). Routledge. - Thompson, D. (2009). The $12 million stuffed shark: The curious economics of contemporary art. A Canada. - Zolberg, V. L. (1990). Constructing a Sociology of the Arts. Cambridge University Press. - Zolberg, V. L. (1990). Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak. Özbay, Çev). Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
|
Diğer Kaynaklar: |
Zolberg, V. L. (1990). Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak. Özbay, Çev). Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
1) |
Bir sanat eserini estetik açıdan yorumlayabilir. |
|
1) |
İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
1) |
Göstergebilim ve iletişim alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir. |
|
1) |
İletişim alanındaki araştırmalardan elde edilen verileri toplayarak, yorumlayabilir ve analiz edebilir. |
|
1) |
Alanıyla ilgili yenilikçi projeler üretme yetisi kazanır. |
|
2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
|
2) |
Kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanarak sorunlara çözüm üretir. |
|
2) |
İlgi duyduğu görsel ve/ya işitsel sanatların üretimini göstergebilimi etkin kullanarak yetkin biçimde gerçekleştirebilir. |
|
2) |
Bir yapıtı eleştirel bağlamda estetik açıdan yorumlayabilir. |
|
2) |
İletişim alanındaki kişi ve kurumları bilgilendirebilecek, görüş ve çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
2) |
Yazılı ve sözlü olarak kendini doğru, açık ve etkin biçimde ifade edebilir,
alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilir, bu araştırmanın sonuçlarını yorumlama ve yayma süreçlerinde etik davranabilir. |
|
3) |
Estetik bilgisine ve duygusuna sahiptir. |
|
3) |
Alınan kuramsal bilgiler ışığında estetik bakış açısını geliştirir. |
|
3) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
3) |
Bir iletişim tasarım projesi tasarlayıp, konusuyla ilgili araştırmaları yapabilir ve çalışmasını bir rapor haline getirip sunabilir. |
|
3) |
Estetik bilgisine ve duyusuna sahiptir. |
|
4) |
Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
4) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu yöntembilimsel bilgileri etkin bir biçimde kullanır ve çıktıları çözümsel biçimde raporlar. |
|
5) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
5) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
|
6) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
6 |
6 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
9 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
51 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |