ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI OdyometriSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50914METOZ-ODY0263 Odyolojik Uygulamalar 2 Güz 2 6 5 12
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi ERTUĞRUL GENÇTÜRK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İşitme kayıpları ölçümleri, odyogram okuma, odyometre cihaz kullanımı ve maskeleme yöntemlerine ait uygulamalar yaptırmak.
Dersin İçeriği: Bu ders, Odyometre Cihazının Temel Parçalarını Öğrenme, Odyogram okuma ve işaretleme, Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti, Konuşma odyometrisi, Klinik maskeleme nedir, hangi durumlarda kullanılmaktadır, Kemik yolu maskeleme prosedürü, Hava yolu maskeleme prosedürü, Sensörinöral, İletim tipi ve Mikst tip işitme kayıplarında maskeleme, Maskeleme ikilemi nedir, hangi durumlarda ortaya çıkar, Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler, Zor vakalarda maskeleme prosedürü; konularını içermektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Odyometride maskeleme prensiplerini açıklar.
  2) Saf ses işitme eşikleri ölçümlerini basamaklarını listeler.
  3) Odyometre ve elektro akustik aletlerin teorik özelliklerini açıklar.
  4) Etkili hasta iletişim yöntemlerini açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Odyometri test yöntemlerini uygular.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrendiği teorik ve pratik bilgiler ışığında bağımsız bir şekilde çalışır ve sorumluluk alır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) İşitme Anatomisi ve Fizyolojisi Ders Slaytı
2) Odyometre Cihazının Temel Parçalarını Öğrenme Ders Slaytı
3) Saf Ses Odyometri Ders Slaytı
4) Odyogram İşaretleme Ders Slaytı
5) İşitme Kaybı Tipleri Ders Slaytı- Temel Odyoloji Kitabı
6) Klinik maskeleme nedir, hangi durumlarda kullanılmaktadır Ders Slaytı- Temel Odyoloji Kitabı
7) Saf ses odyometri uygulamaları Ders Slaytı- Temel Odyoloji Kitabı
8) Ara sınav
9) Kemik yolu maskeleme prosedürü, Hava yolu maskeleme prosedürü Ders Slaytı- Temel Odyoloji Kitabı
10) Akustik İmmitansmetri ve Akustik Refleks Testi Ders Slaytı- Temel Odyoloji Kitabı
11) Konuşma odyometrisi Ders Slaytı- Temel Odyoloji Kitabı
12) Akustik Refleks Decay, Tone Decay, Bekesy Odyometrisi Ders Slaytı- Temel Odyoloji Kitabı
13) Klinik ve Tarama İşitsel Beyin Sapı Cevapları Ders Slaytı- Temel Odyoloji Kitabı
14) Vestibüler sistem ve yatakbaşı testleri Ders Slaytı- Temel Odyoloji Kitabı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elamanı ders notları
Diğer Kaynaklar: Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Güneş Tıp Kitabevleri
Odyolojinin Temelleri, JERRY L. CRANFORD
Temel Odyolojik Testler, Dr. Ateş Mehmet Akşit

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler
1) kulağın anatomi ve fizyolojisini bilir 3
1) temel fizik bilgisi ile sesin fiziksel özelliklerini tanımlar 3
1) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri anatomik ve fizyolojik yapılarını tanımlar.
1) diğer disiplinler ile iş birliği içerisinde çalışır
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır
1) gelişim süreçlerini ve konuşma gelişimi evrelerini bilir. 5
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir
2) Alanı ile alakalı terminoloji kullanır 3
2) işitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı konularına hakimdir. 5
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) odyometri programına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar,
2) sağlık kurum ve kuruluşları, işitme merkezleri ve rehabilitasyon merkezleri ile etkin iletişim kurar
2) işitme sistemindeki akustik prensipleri bilir 3
3) işitme kayıplı çocuklarda bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarını takip eder. 5
3) Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır.
3) işitme kayıplarının türlerinin ve nedenlerini bilir 3
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır
3) alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
4) gelişim ve rehabilitasyona dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar
4) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 4
4) işitme kayıplarında ayırıcı tanı ve tedavi yöntemlerini bilir güncel gelişmeleri takip eder
4) işitme kayıplı çocuklarda eğitsel değerlendirme test ve tedavi yöntemlerini bilir 5
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular
5) meslek etiği ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli donanıma sahiptir. 4
5) alanı ile alakalı objektif ve subjektif değerlendirmeleri yapar
6) işitme tarama ve klinik testlerini gerçekleştirir 5
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
6) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir
7) kulak burun boğaz hastalıklarında tanı ve tedavi yöntemlerini bilir 3
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
8) işitme cihazları ve çeşitlerini bilir. İşitme cihazları elemanlarını tanır 3
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
9) işitme cihazlarının bakım, kontrol ve temizliğini yapar. Odyolojik tanı da kullanılan cihazların kalibrasyonunu yapar
10) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Vaka Çalışması
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 6 84
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 24 24
Proje 0 0 0
Ödevler 2 30 60
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 196
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 20 20
Ara Sınavlar 1 32 32
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 48 48
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 296
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 12