ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI OdyometriSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50031METOZ-ODY0232 Konuşma Gelişimi 1 Bahar 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi ERTUĞRUL GENÇTÜRK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocukta konuşma bozuklukları hakkında iş ve işlem basamakları ile ilgili yeterlilik kazandırmak
Dersin İçeriği: Çocukta normal konuşma gelişimi, İşitme kaybı ile konuşma gelişimi
arasındaki ilişki, Ağır işitenlerde ortaya çıkan konuşma bozukluklarının
sınıflandırılması, Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri. Konuşma engelinin tanımı ve sınıflandırılması. Konuşma engelinin nedenleri. Konuşma engeli türleri. Konuşma bireylerin özellikleri. Konuşma engelli bireylerin eğitimi, Konuşma engelini önleme ve erken tanı.

Derse Özgü Kurallar

Diğer derslerde de olduğu gibi derse %70 devam etme zorunluluğu vardır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ağır işitenlerde ortaya çıkan konuşma bozukluklarının sınıflandırılmasını gerçekleştirir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuklukta konuşma bozukluklukları ile ilgili işlemleri gerçekleştirir
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) İşitme kaybı ve konuşma gelişimi arasındaki ilişkileri inceler
  2) Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yerini inceler

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Çocukta normal konuşma gelişimi 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Çocukta normal konuşma gelişimi özellikleri 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Çocukta normal konuşma gelişimi özellikleri 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) İşitme kaybı ile konuşma gelişimi arasındaki ilişki 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) Ağır işitenlerde ortaya çıkan konuşma bozukluklarının sınıflandırılması 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara Sınav
9) Ağır işitenlerde ortaya çıkan konuşma bozukluklarının sınıflandırılması 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) Konuşma Bozukluğunun Genetik Nedenleri 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Konuşma Bozukluğunun Çevresel Nedenleri 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Konuşma bozukluklarının ayırıcı tanıdaki yeri. 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Konuşma Bozukluklarında Erken Tanı ve Tedavi Yöntemleri 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) Konuşma Bozukluklarında Erken Tanı ve Tedavi Yöntemleri 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) Genel tekrar 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi. 2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık. 3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları. 4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık. 5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Akın, Ş. (2018). Dil Gelişimi Dil Gecikmesi. Akademisyen Kitabevi.
2- Maviş, İ., Tunçer, M. (2013). Semantik Akıcılık. Detay Yayıncılık.
3- Yaşar, M. C., Kandır, A. İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi Yayınları.
4-Yaşar, Ö., Çevik, D., Tunçer, M. ve Maviş, İ. (2019). Dil ve Biliş Bozukluklarında Terapi Etkinlikleri. Detay Yayıncılık.
5- MEB. (2010). Dil ve Konuşma Gelişimi Ders Kitabı. MEB Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: 1- Ongun, M. (2016). Dil ve Konuşma Terapi Seti. (3. Baskı.)
2- Maviş, A. (2011). Etkili ve Başarılı Konuşma Sanatı. Yediveren Yayınları.
3- Akçay, A., Baskın, S. (2017). Etkinliklerle Hafta Hafta Konuşma Eğitimi. Anı Yayınevi.
4- Topbaş, S. Dil ve Kavram Gelişimi. Kök Yayınevi.
5- Dinç Çakır, B. (2017). Konuşma Zamanı.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) gelişim süreçlerini ve konuşma gelişimi evrelerini bilir. 5
1) temel fizik bilgisi ile sesin fiziksel özelliklerini tanımlar
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler
1) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri anatomik ve fizyolojik yapılarını tanımlar.
1) diğer disiplinler ile iş birliği içerisinde çalışır
1) kulağın anatomi ve fizyolojisini bilir
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir
2) işitme sistemindeki akustik prensipleri bilir
2) işitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı konularına hakimdir. 5
2) sağlık kurum ve kuruluşları, işitme merkezleri ve rehabilitasyon merkezleri ile etkin iletişim kurar 3
2) odyometri programına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar,
2) Alanı ile alakalı terminoloji kullanır
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 3
3) işitme kayıplı çocuklarda bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarını takip eder. 5
3) Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. 3
3) alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
3) işitme kayıplarının türlerinin ve nedenlerini bilir
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) gelişim ve rehabilitasyona dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
4) işitme kayıplı çocuklarda eğitsel değerlendirme test ve tedavi yöntemlerini bilir 5
4) işitme kayıplarında ayırıcı tanı ve tedavi yöntemlerini bilir güncel gelişmeleri takip eder
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular
5) alanı ile alakalı objektif ve subjektif değerlendirmeleri yapar
5) meslek etiği ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli donanıma sahiptir.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
6) işitme tarama ve klinik testlerini gerçekleştirir
6) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir
7) kulak burun boğaz hastalıklarında tanı ve tedavi yöntemlerini bilir
8) işitme cihazları ve çeşitlerini bilir. İşitme cihazları elemanlarını tanır
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) işitme cihazlarının bakım, kontrol ve temizliğini yapar. Odyolojik tanı da kullanılan cihazların kalibrasyonunu yapar
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
10) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Problem Çözme
Okuma
Ödev
Akran Eğitimi
Beyin Fırtınası
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 0.00
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 15 4 60
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 6 6
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 66
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 12 24
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 44
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 110
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4