Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Görsel efekt tasarımının gerekliliklerini kazanır. Görüntü manipülasyonunun temel prensiplerinin terminolojisini açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulama yapar.
Fiziksel canlandırma alanındaki güncel yaklaşımlarla ve teknolojilerle özgün yaklaşımını sentezler ve tasarımlarında bağımsız karar almayı benimser.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Canlandırma endüstrisinin tüm süreçlerini deneyimler.
Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri. Görsel Efekt nedir? Görsel Efekt tarihi |
|
|
2) |
Tracking nedir? Tracking tarihi gelişimi ve örnekleri. |
|
|
3) |
Video tracking yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar. Video tracking örnekleri. |
|
|
4) |
Video tracking yapımı. |
|
|
5) |
Video tracking yapımı |
|
|
6) |
Video perspektif tracking yapımı |
|
|
7) |
Video perspektif tracking yapımı |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Hareketli ve deformasyona uğrayan yüzeylerde tracking yapımı |
|
|
10) |
Hareketli ve deformasyona uğrayan yüzeylerde tracking yapımı |
|
|
11) |
Hareketli ve deformasyona uğrayan yüzeylerde tracking yapımı |
|
|
12) |
Hareketli ve deformasyona uğrayan yüzeylerde tracking yapımı |
|
|
13) |
Hareketli ve deformasyona uğrayan yüzeylerde tracking yapımı |
|
|
14) |
Final sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
The Filmmaker's Guide to Visual Effects: The Art and Techniques of VFX for Directors, Producers, Editors and Cinematographers, 2017, Eran Dinur, Routledge Taylor & Francis Group
The Complete Guide to Photorealism for Visual Effects, Visualization and Games, 2021, Eran Dinur, Routledge Taylor & Francis Group
The VES Handbook of Visual Effects: Industry Standard VFX Practices and Procedures, 2020, Jeffrey Okun (VES), Susan Zwerman (VES), Routledge Taylor & Francis Group
|
Diğer Kaynaklar: |
The Filmmaker's Eye: Learning (and Breaking) the Rules of Cinematic Composition, 2022, Gustavo Mercado, Focal Press
The Art and Science of Digital Compositing: Techniques for Visual Effects, Animation and Motion Graphics, 2008, Ron Brinkmann, Morgan Kaufmann Publishers
Digital Compositing for Film and Video: Production Workflows and Techniques, 2017, Steve Wright, Routledge Taylor & Francis Group
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. |
5 |
|
1.1 Animasyonda tasarımın ve görsel iletişimin gerekliliklerini kazanır. |
5 |
|
1.2 Özgün ve yaratıcı filmler üretir. |
4 |
|
1.3 Verilmek istenilen mesajı, hedef kitleye uygun olarak tasarlar ve sunar. |
4 |
|
1.4 Tasarım yaparken bağımsız karar almayı benimser. |
4 |
|
1.5 Çizgi Film ve Animasyonun prensiplerini uygular. |
5 |
|
1.6 Alanındaki teknolojileri takip eder ve uygular. |
4 |
|
1.7 Tasarım ilkelerini benimser. |
4 |
|
1.8 Animasyon sektöründe profesyonel bilgi ve becerisini ortaya koyabileceği ve geliştirebileceği donanımı kavrar. |
4 |
2) |
Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. |
3 |
|
2.1 Diğer sanatçı veya tasarımcılara ait eserlerin telif haklarını korur. |
3 |
|
2.2 Çalışma üreteceği alanları analiz ederek hedef kitleye ulaşır. |
2 |
3) |
Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. |
4 |
|
3.1 Toplumsal olaylar, tarih ve sanata ilişkin sentez yapar. |
|
|
3.2 Eserlerini ülkesinde yada dünyanın farklı ülkelerinde çalıştaylarda, festivallerde, sergilerde sunar. |
4 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede, eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilinci kazanır. |
3 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
2 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.8 Yaşam Boyu öğrenme bilinci ile kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
2 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
5.10 Kültürel bilinç oluşturur ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
1 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç kazanır. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
12 |
1 |
12 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
12 |
4 |
48 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
20 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
80 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
25 |
25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
70 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
150 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |