ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Uluslararası Ticaret ve Lojistik TezliSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70416METOS-MTL0082 Stratejik Perakende Yönetimi 0 Güz
3 0 3 6
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. EZGİ UZEL AYDINOCAK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, perakende yönetimi için gerekli olan etkili yöntem ve stratejileri, perakende yönetiminde kullanılan kaynak ve tekniklerin nasıl kullanacağını ve mağaza yeri, mağazacılık, ürün ve fiyatlandırma analizlerinin nasıl yapıldığını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste; dünyada ve Türkiye'de perakendeciliğin gelişimi, perkandecilik trendleri, perakende türleri, çok kanallı perakendecilik, tüketici satın alma davranışı, perakende pazarlama stratejileri, perakende site konumlarının seçilmesi, tedarik zinciri yönetimi, mağazacılık, fiyatlandırma, mağaza yönetimi, mağaza düzeni ve tasarımı dahil olmak üzere perakende karmasını oluşturan unsurlar ile müşteri hizmetleri konuları işlenecektir.

Derse Özgü Kurallar

.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Perakende yönetimi için gerekli olan etkili yöntemleri ve stratejileri açıklar.
  2) Perakende yönetiminde kullanılan kaynakları ve teknikleri nasıl kullanacağınızı kavrar.
  3) Ürün yönetimi ve tedarik zinciri stratejilerinin entegrasyonunu açıklar.
  4) Hızla değişen dünyada, rekabetçi bir ortamda perakendecilerin müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için aldıkları kararları anlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mağaza konumu, satış, ürünler ve fiyatlandırma analizini uygular.
  2) Çeşitli perakende sektörlerinde (tekstil, gıda, soğuk zincir, e-ticaret vs.) lojistik operasyonların nasıl yürütüldüğünü açıklar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Stratejik Perakede Yönetimi Genel Kavramı
2) Perakendecilikte Stratejik Planlama Süreci
3) Perakendecilikte Tüketicileri Tanımlamak ve Anlamak
4) Perakendecilik Türleri / Sahiplik Türüne Göre Perakendecilik
5) Perakendecilik Türleri / Fiziksel Mağaza Türüne Göre Perakendecilik
6) Perakendecilik Türleri / Sanal Perakendecilik
7) Magaza Yer Seçimi
8) Ara Sınav
9) Perakende İşletme Yönetimi
10) Perakende Ürün Yönetimi ve Fiyatlandırma
11) Perakende Lojistiği ve Tedarik Zinciri Yönetimi / Gıda Sektörü Operasyon Örnekleri
12) Perakende Lojistiği ve Tedarik Zinciri Yönetimi / Soğuk Zincir Operasyon Örnekleri
13) Perakende Lojistiği ve Tedarik Zinciri Yönetimi / Tekstil Sektörü Operasyon Örnekleri
14) Perakende Lojistiği ve Tedarik Zinciri Yönetimi / E-Ticaret Sektörü Operasyon Örnekleri
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Perakende Yönetimi-Stratejik Bir Yaklaşım, Barry Berman, Joel R. Ermans, Patrali Chatterjee, Çeviri Editörü: Erol Ustaahmetoğlu, Nobel Yayıncılık, 13. Basımdan Çeviri, 2019.

Diğer Kaynaklar: Retailing Management, Levy & Weitz, 9th edition, McGraw-Hill, 2014

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Bu alandaki temel fonksiyonları ve yaklaşımları açıklar
1) Uluslararası ticaret ve lojistik konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar
1) İş etüdü, problem çözme, liderlik, takım çalışması, bağımsız karar verme ve sorumluluk alabilme yetkinliklerini geliştirir
1) Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında sahip olduğu bilgi ve becerileri vizyoner bir yaklaşımla değerlendirir.
1) Alanında karşılaştığı problemleri, analitik bir yaklaşımla, ele alarak çözümler
2) Bireysel ve takım çalışmalarında problem çözme ve bilimsel karar verme yeteneklerini geliştirir
2) Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki farklı konularda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir.
2) Konusundaki farklı alanlarda yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır
2) Bu alandaki farklı süreçleri sistematik bir bakış açısı ile değerlendirir
2) Bilgiyi; eleştirel ve çözüm getirici bir yaklaşımla değerlendirerek kültürel farkındalık kazanmak için kullanır
3) Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar
3) Farklı koşullar için uygun olabilecek iş stratejileri geliştirir
3) Alanındaki değişimleri vizyoner ve etik bir anlayışla kalite ve kültürel değerler ile ilişkilendirir
4) İş ve teknoloji dünyasındaki gelişmelere uyum sağlayabilmenin gerekliliğini kavrar
4) Uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki beklentileri, sahip olduğu yetkinlikleriyle karşılar
5) Bulunduğu iş ortamında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Ödev
Ders Konferansı
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 20 20
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 110
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 6 12
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 47
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 157
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6