ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60413TATOZ-ISL0021 İşletme Yönetimi 1 Bahar 3 0 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BEHİYE BEĞENDİK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İşletme Yönetimine dersinde iş dünyası, işletmeler, işletme yönetimi ve faaliyetleri ile ilgili süreç ve teknikler sistematik bir şekilde ve başlangıç düzeyinde incelenecek ve öğrencilere iş dünyası ve işletmelerle ilgili genel bir bilgi verilecektir.
Bu ders, anlatım ve karşılıklı tartışmalar yöntemi ile dönem boyunca yürütülecektir.
Dersin İçeriği: İşletme Yönetimi dersi, işletme, işletme türleri, global dünyada işletme, işletmelerde yönetim faaliyeti, işletmelerde insan kaynakları faaliyetleri, işletmelerde muhasebe ve finans faaliyetleri, işletmelerde üretim faaliyetleri, işletmelerde pazarlama faaliyetleri, işletme ve ekonomi, işletme ve hukuk, etik ve sosyal sorumluluk ve işletme dünyasında yeni gelişmeler konularını kapsamaktadır.

Derse Özgü Kurallar

Öğrencilerin, kayıtlı oldukları dersler için programlanmış tüm sınıflara katılması ve öğretim elemanı tarafından belirlenen hedeflere ulaşması beklenir.
Yoklama her gün alınır. Öğrenciler derslerin %70'ine katılmalıdır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu soruları tanımlar ve açıklar; İşletme nedir_ Hangi faaliyetler işletmeyi oluşturur? Bir işletmenin insanın hayatındaki rolü nedir? İşletmeyi yönetmede başlıca işlevler nelerdir? İşletme alanındaki yeni gelişmeler ve ilgi alanları nelerdir?
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uygun teori ve yöntemleri kullanarak etkin yönetim stratejileri geliştirebilir, yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır
  2) İşletme yönetimi alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder
  3) Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üreterek bu fikirleri uygulamaya geçirir
  4) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş Ders Kitabı
2) İşletme Ders Kitabı
3) İşletme Türleri Ders Kitabı ve makaleler
4) Global Dünyada İşletme Ders Kitabı
5) İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri Ders Kitabı
6) İşletmelerde İnsan Kaynakları Faaliyetleri Ders Kitabı ve Makaleler
7) Vize Sınavı Ders Kitabı
8) İşletmelerde Muhasebe ve Finans Faaliyetleri Ders Kitabı
9) İşletmelerde Üretim Faaliyetleri Ders Kitabı ve Makaleler
10) İşletmelerde Pazarlama Faaliyetleri Ders Kitabı
11) İşletme ve Ekonomi Ders Kitabı ve Makaleler
12) İşletme ve Hukuk, Etik ve Sosyal Sorumluluk Ders Kitabı
13) İşletme Dünyasında Yeni Gelişmeler Makaleler
14) Genel Tekrar Ders Kitabı
15) Final Sınavı Ders Kitabı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İşletme
S. Kadri Mirze, Metin Alparslan
Literatür Yayıncılık Dağıtım;
İstanbul, 2014-10, 4.baskı, 13,5x21,5, 442 sayfa, Türkçe, Karton kapak, ISBN 9789750405495
Ataman, G., İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar, Yeni Yaklaşım, İstanbul : Türkmen Kitabevi, 2009
Dinçer, Ö., Fidan, Y., İşletme Yönetimine Giriş, İstanbul :Alfa,12. bası 2013
Halil Can, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan.Genel işletmecilik bilgileri, 16. bası, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2005
Mucuk, İ., Modern İşletmecilik, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 16. bası, 2008
Diğer Kaynaklar: Introduction To Business
S. Kadri Mirze
Literatür - Ders Kitapları;
2014-10, 5.baskı, 190x270, 418 sayfa, İngilizce, Karton, ISBN 9789750405419.
Ataman, G., İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar, Yeni Yaklaşım, Istanbul : Türkmen Kitabevi, 2009
Dinçer, Ö., Fidan, Y., İşletme Yönetimine Giriş, İstanbul :Alfa,12. bası, 2013
Halil Can, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan.Genel işletmecilik bilgileri, 16. bası, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2005
Mucuk, İ., Modern İşletmecilik, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 16. bası, 2008

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir.
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir.
4) Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir.
5) Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir.
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir.
7) Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir.
8) Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir.
10) Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir.
11) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir.
12) Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir.
13) Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
14) Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir.
15) Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Vaka Çalışması
Okuma
Ödev
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 3 3
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 90
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 98
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5