DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60413TATOZ-ISL0021 | İşletme Yönetimi | 1 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BEHİYE BEĞENDİK |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | İşletme Yönetimine dersinde iş dünyası, işletmeler, işletme yönetimi ve faaliyetleri ile ilgili süreç ve teknikler sistematik bir şekilde ve başlangıç düzeyinde incelenecek ve öğrencilere iş dünyası ve işletmelerle ilgili genel bir bilgi verilecektir. Bu ders, anlatım ve karşılıklı tartışmalar yöntemi ile dönem boyunca yürütülecektir. |
Dersin İçeriği: | İşletme Yönetimi dersi, işletme, işletme türleri, global dünyada işletme, işletmelerde yönetim faaliyeti, işletmelerde insan kaynakları faaliyetleri, işletmelerde muhasebe ve finans faaliyetleri, işletmelerde üretim faaliyetleri, işletmelerde pazarlama faaliyetleri, işletme ve ekonomi, işletme ve hukuk, etik ve sosyal sorumluluk ve işletme dünyasında yeni gelişmeler konularını kapsamaktadır. |
Öğrencilerin, kayıtlı oldukları dersler için programlanmış tüm sınıflara katılması ve öğretim elemanı tarafından belirlenen hedeflere ulaşması beklenir. Yoklama her gün alınır. Öğrenciler derslerin %70'ine katılmalıdır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu soruları tanımlar ve açıklar;
İşletme nedir_ Hangi faaliyetler işletmeyi oluşturur?
Bir işletmenin insanın hayatındaki rolü nedir?
İşletmeyi yönetmede başlıca işlevler nelerdir?
İşletme alanındaki yeni gelişmeler ve ilgi alanları nelerdir? |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Uygun teori ve yöntemleri kullanarak etkin yönetim stratejileri geliştirebilir, yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır |
||
2) İşletme yönetimi alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder |
||
3) Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üreterek bu fikirleri uygulamaya geçirir |
||
4) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Giriş | Ders Kitabı | |
2) | İşletme | Ders Kitabı | |
3) | İşletme Türleri | Ders Kitabı ve makaleler | |
4) | Global Dünyada İşletme | Ders Kitabı | |
5) | İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri | Ders Kitabı | |
6) | İşletmelerde İnsan Kaynakları Faaliyetleri | Ders Kitabı ve Makaleler | |
7) | Vize Sınavı | Ders Kitabı | |
8) | İşletmelerde Muhasebe ve Finans Faaliyetleri | Ders Kitabı | |
9) | İşletmelerde Üretim Faaliyetleri | Ders Kitabı ve Makaleler | |
10) | İşletmelerde Pazarlama Faaliyetleri | Ders Kitabı | |
11) | İşletme ve Ekonomi | Ders Kitabı ve Makaleler | |
12) | İşletme ve Hukuk, Etik ve Sosyal Sorumluluk | Ders Kitabı | |
13) | İşletme Dünyasında Yeni Gelişmeler | Makaleler | |
14) | Genel Tekrar | Ders Kitabı | |
15) | Final Sınavı | Ders Kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | İşletme S. Kadri Mirze, Metin Alparslan Literatür Yayıncılık Dağıtım; İstanbul, 2014-10, 4.baskı, 13,5x21,5, 442 sayfa, Türkçe, Karton kapak, ISBN 9789750405495 Ataman, G., İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar, Yeni Yaklaşım, İstanbul : Türkmen Kitabevi, 2009 Dinçer, Ö., Fidan, Y., İşletme Yönetimine Giriş, İstanbul :Alfa,12. bası 2013 Halil Can, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan.Genel işletmecilik bilgileri, 16. bası, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2005 Mucuk, İ., Modern İşletmecilik, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 16. bası, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | Introduction To Business S. Kadri Mirze Literatür - Ders Kitapları; 2014-10, 5.baskı, 190x270, 418 sayfa, İngilizce, Karton, ISBN 9789750405419. Ataman, G., İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar, Yeni Yaklaşım, Istanbul : Türkmen Kitabevi, 2009 Dinçer, Ö., Fidan, Y., İşletme Yönetimine Giriş, İstanbul :Alfa,12. bası, 2013 Halil Can, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan.Genel işletmecilik bilgileri, 16. bası, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2005 Mucuk, İ., Modern İşletmecilik, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 16. bası, 2008 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. | |
2) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. | |
3) | Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. | |
4) | Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. | |
5) | Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. | |
6) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. | |
7) | Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. | |
8) | Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. | |
9) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. | |
10) | Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. | |
11) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. | |
12) | Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. | |
13) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | |
14) | Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. | |
15) | Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Vaka Çalışması | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 90 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 98 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |