Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sanat kavramları arasındaki bağlantılar ve bu kavramların etkileşimleriyle oluşacak kazanımların sanat dilindeki değeri hedeflenir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Biçime dökme sürecinde kavramlar ve anlamlarının karşılıkları olan simgelerle çalışmak hedeflenmektedir. Kişisel yaratıcılık sürecinde her öğrenci farklı gelişim gösterecektir. Bilişsel öğrenimde geniş bir yelpaze oluşturularak öğrencinin seçimlerine yönelmesi sağlanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanın gereklilikleri doğrultusunda tasarım ilkeleri ve yöntemleri ile birlikte ortaya ürün çıkarabilme yetisine sahip olur.
|
2) Biçim, form ve şekiller ile kompozisyonun oluşturulması ışık, renk gibi temel kavramlar ile birlikte ortaya ürün çıkarabilme yetisine sahip olur.
|
3) Sektörün gereklilikleri kapsamında ortaya çıkarılacak ürünlerde temel çizim yetileri ve detaylı yaklaşım biçimleri ile birlikte özgün ürünler ortaya çıkarabilir.
|
4) Tasarım entelektüelliği için tasarım ve sanat dili ile anlatım aktarım gelişimi hedeflenmektedir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İmgesel desen çizimi üzerine incelemeler ve imgesel çizim oluşturma yöntemleri. |
Uygulamalı eğitim.
|
|
2) |
Betimleme üzerinden imgesel desen çizimi. |
Uygulamalı eğitim.
|
|
3) |
İmgesel perspektif mekan çizimi. |
Uygulamalı eğitim.
|
|
4) |
Perspektif ve gölge |
Uygulamalı eğitim.
|
|
5) |
Mekan içinde canlı model çizimi. |
Uygulamalı eğitim.
|
|
6) |
Perspektif model çizimi üzerinde imgesel yaklaşım. |
Uygulamalı eğitim.
|
|
7) |
Vize |
|
|
8) |
Sanat tarihinden önemli desen örnekleri ile ilgili sunum. Önemli tasarımcılara ait çizim örneklerine bakış. |
Örnek inceleme
|
|
9) |
Önemli sanat eserlerinin röprodüksiyonu çalışma. |
Uygulamalı eğitim.
|
|
10) |
Reprodüksiyon eser çalışmaları |
Uygulamalı eğitim.
|
|
11) |
Reprodüksiyon eserler çizimi. |
Uygulamalı eğitim.
|
|
12) |
İmgesel desen çizimi üzerinden mekan ve model kurgusu. |
Uygulamalı eğitim.
|
|
13) |
İmgesel desen çizimi üzerinden mekan ve model kurgusu. |
Uygulamalı eğitim.
|
|
14) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
1 |
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
1 |
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
1 |
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
1 |
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
3 |
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
3 |
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
|
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
3 |
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
3 |
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
4 |
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
5 |
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
2 |
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
2 |
2 |
4 |
Uygulama |
3 |
6 |
18 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
4 |
8 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
62 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
12 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
74 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |