Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Hafta : 19. Yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu… Islahatçı Padişahlar: III. Selim ve II Mahmut |
Deringil, Selim, “II. Mahmud’un Dış Siyaseti ve Osmanlı Diplomasisi”,
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi,Tarih Araştırma Merkezi,Sultan II.Mahmud ve Reformları Semineri,Bildiriler, İstanbul, 1990, s. 59-70.
Kuran, Ercüment, “Sultan II. Mahmud ve Kavalalı Mehmed Ali Paşa’nın Gerçekleştirdikleri Reformların Karşılıklı Tesirleri”,İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Araştırma Merkezi,Sultan II.Mahmud ve Reformları Semine ri,Bildiriler,İstanbul, 1990, s. 107-111.
Özcan, Besim, “Sultan III. Selim Devri Islahat Hareketleri (Nizâm-ı Cedîd)”,
Türkler, Ankara, 2002, c. XII, s. 671-683.
Özçelik, A. Selçuk, “Sened-i İttifak”,İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, İstanbul, 1959, c. XXIV, sy. 1-4, s. 6-11
|
Eric Zürcher, “Gelenek ve Bid’at Arasında: Sultan III.Selim ve ‘Nizam-ı Cedid’, 1789-1807,” “Sultan II. Mahmud’un İlk Yılları: Merkez Denetimi Ele Geçirmeye Çalışıyor” ve “Sultan II. Mahmud’un Sonraki Yılları: Reformların Başlaması,” Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, (İstanbul: İletişim Yay, 2007) s. 39-77
|
1) |
|
|
|
2) |
II. Hafta :Tanzimat ve Modernleşme
Tanzimat Fermanı
Osmanlı Kimliği
Tanzimat Aydını
Mısır Meselesi
Doğu Sorunu |
Carter Findley, “Tanzimat” Modern Dünyada Türkiye 1839-2010, derleyen Reşat Kasaba, (İstanbul: Kitap Yay. 2011) s. 37-69.
TÜSİAD Tarih 1839-1939 sf. no. 128-145. Osmanlı İmparatoluğu’nda Reform (1839-1876)
|
|
3) |
III. Hafta: I. Meşrutiyet ve II. Abdülhamid Dönemi
Büyük Kriz (1875-1878)
Siyaset ve Ulusçuluk
Mutlakiyet Rejimi
|
Eric J. Zurcher, “1873-1878 Bunalımı ve Sonuçları” ve “Gerici İstibdat ya da Islahatların Doruğu?: Sultan II. Abdülhamid’in Saltanatı” Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, (İstanbul, İletişim Yay, 2007) s. 109-136.
TÜSİAD Tarih 1839-1939 :Osmanlı İmparatorluğunda Mutlakiyet ve Modernleşme (1876-1908) s. 166-172
|
|
4) |
IV. Hafta: Jön Türkler ve II. Meşrutiyet
Jön Türkler
Meşrutiyetin Yeniden İlanı
Zor Başlangıç (1908-1909)
Sancılı Yıllar (1909-1913)
İttihat ve Terakki iktidarı (1913-1918)
Türk Ulusçuluğu ve Milli İktisat
|
Erik J. Zürcher, “İkinci Meşrutiyet Dönemi,” Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, (İstanbul: İletişim Yayınları, 1999), s.139-193.
TÜSİAD Tarih 1839-1939:Osmanlı İmparatorluğunda Mutlakiyet ve Modernleşme (1876-1908) s. 186-211.
|
|
5) |
V. Hafta: I. Dünya Savaşı
Barıştan Savaşa
Cepheler
Dünya Çapında bir Savaş
Osmanlı Devleti’nin Savaşa Girişi
İmparatorluğun Sonuna Doğru
Topyekün bir Savaş
Cephe Gerisinde Savaş
Savaşın Bırakışmaları (Mütarekeler)
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939:Osmanlı İmparatorluğunda Mutlakıyet ve Modernleşme (1876-1908) s. 230-235.
Şevket Pamuk, ‘Sanayi Devrimi ve Sonrası’ Osmanlı Türkiye İktisadi Tarihi 1500-1914) (İstanbul: İletişim Yay. 2002) s. 191-197.
Eric Hobsbawm, “Endüstri Devrimi” ve “Fransız Devrimi” Devrim Çağı 1789-1848 (Ankara: Dost Kitabevi Yay. 2005) s. 36-88
|
|
6) |
VI. Hafta: Milli Mücadele ve Cepheler
Milli Mücadele’nin Başlangıcı
Türkiye Büyük Millet Meclisi
Anadolu Savaşı (Cepheler)
Osmanlı İmparatorluğunun sonu
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939: Birinci Dünya Savaşı (1914-1918) s. 284-304.
|
|
7) |
VII. Hafta: Cumhuriyet ve Devrimler 1923-1930
Lozan Antlaşması ve Halk Fırkası
Yeni Devletin Oluşumu
Cumhuriyet Devrimi ve Sorunları
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939: Türkiye’de Cumhuriyet ve Devrimler (1923-1930)
|
|
8) |
Ara sınav (Vize) |
|
|
9) |
IX. Hafta: Tek Parti Dönemi 1930’lar
1930’larda Parti ve Devlet
Rejimin İdeolojik Temelleri
Düşünce Dünyasıyla İlişkiler
Atatürk ve İnönü
Toplumun Biçimlendirilmesi
1930’larda Türkiye’nin Dış Politikası
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939: Türkiye’de Tek Parti Yönetimi (1931-1939) s. 340-361.
Erik Jan Zürcher. Kemalist Tek Parti Devleti 1925 1945, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi’nin içinde. (İstanbul: İletişim Yayınları, 2002) s. 257-298.
|
|
10) |
X. Hafta: II. Dünya Savaşı öncesi siyasi ortam ve II. Dünya Savaşı’nın Türkiye’ye etkileri
|
TÜSİAD Tarih 1839-1939.: Savaşa Doğru s. 408-417
TÜSİAD Tarih 1939-2000.: II. Dünya Savaşının Türkiye’ye Etkileri s. 64-79.
|
|
11) |
XI. Hafta :Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş 1950’li yıllar
Demokrat Parti iktidarı
Menderes’li yıllar
Tarıma Dayalı Büyüme Dönemi
Soğuk Savaş’ta Türkiye
6-7 Eylül Olayları
1958 Ekonomik krizi ve siyasal huzursuzluk
27 Mayıs 1960 Darbesi
|
TÜSİAD Tarih 1939 2000.: Çok Partili Hayata Doğru 1946-1961. s. 288-307. s. 344-347.
Erik Jan Zürcher. “Demokrasiye Geçiş 1945-1950”, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi’nin içinde. (İstanbul: İletişim Yayınları, 2002) s. 299-317.
|
|
12) |
XII. Hafta: 1960’lar
Çalkantılar Dönemi 1961-1982
1961 Anayasası
Toplumsal Gerginliğin Yükselmesi
Koalisyon hükümetleri
İthal İkameci Kalkınma Modeli
|
TÜSİAD Tarih 1939 2000:. s. 308-321. s. 348-351.
Eric Jan Zürcher, ”İkinci Türkiye Cumhuriyeti” Modernleşen Türkiye’nin Tarihinin İçinde, İstanbul: İletişim, 2002, s. 351-404.
|
|
13) |
XIII. Hafta :1970’lar
1970ler ve Kibrıs Sorunu
CHP’nin Orta’nın Solu açlımı
Milliyetçi Cephe Hükümetleri
Gündelik Yaşamda Dönüşümler
24 Ocak Kararları
Tarihi’nin İçinde, İstanbul: İletişim, 2002, s. 351-404.
|
TÜSİAD Tarih 1939-2000 : s. 308-321.
|
|
14) |
XIV. 14. Hafta :1980’ler ve 1990’lar
12 Eylül ve 1982 Anayasası
Liberalizmin yükselişi: 1983 seçimleri ve Özal’lı yıllar
Neo-liberal Politikalar ve İhracata dönük Ekonomik Büyüme
Yasaklıların Siyasete Geri Dönüşü
Yeni Koalisyonlar Dönemi
Refah Partisi'nin Yükselişi
Türkiye’nin Avrupa Birliği ile İlişkileri
Gündelik Yaşamda Dönüşümler
|
TÜSİAD Tarih 1939-2000.: s. 322-339. s. 352-373.
|
|
15) |
Final sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Raylı Sistemler İşletmeciliği alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Raylı sistemler işletmeciliği alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri bilir |
|
|
1.2 Raylı sistemlerin temel teknik bilgisine sahiptir |
|
|
1.3 Raylı sistemlerde tren dizileri hazırlayabilir; yük ve yolcu taşıma planlamalarını yapabilir |
|
|
1.4 Taşınması özellik arz eden eşyaların taşınmasıyla ilgili uygulamaları gerçekleştirebilir |
|
|
1.5 Raylı sistem işletmelerinde demiryolu terminolojisini doğru ve etkili şekilde kullanabilecek bilgiye sahiptir |
|
|
1.6 Raylı sistemler işletmeciliği alanıyla ilgili literatür ve gelişmeleri yakından takip eder, alana özgü mevzuata hakimdir. |
|
2) |
Raylı Sistemler İşletmeciliği alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir |
2 |
|
2.1 Raylı sistemler işletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır |
|
|
2.2 Raylı sistemler işletmeciliği alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür |
2 |
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
2 |
|
3.1 Pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini bilir ve temel düzeyde uygular |
|
|
3.2 Ülke ve dünya ekonomisiyle ilgili gelişmeler hakkında genel bilgi sahibidir |
2 |
|
3.3 Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve beceri sahibidir |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür |
|
|
5.2 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler |
5 |
|
5.3 Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|
|
5.4 Ana Dilini en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır |
|
|
5.5 Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|
|
5.6 Kendi işini kurabilecek ya da çalıştığı işyerinde bir iç girişimi başarabilecek düzeyde girişimcilik bilgi ve becerisine sahiptir |
|
|
5.7 Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir |
|
|
5.8 Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir |
|
|
5.9 Kalite güvence sistemleri ve iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibidir |
|
|
5.10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır |
5 |