Course Objectives: |
The objective of a Global Perspectives course is to equip students with a comprehensive understanding of the interconnectedness of the world and the impact of globalization on various cultural, political, economic, and environmental systems. The course aims to provide students with the knowledge, skills, and values needed to become informed, engaged, and responsible global citizens. This can be achieved through a range of activities, including case studies, group discussions, and simulations, as well as through critical analysis of global trends and issues.
To develop an understanding of the historical and contemporary trends of globalization and their impact on the world.
To explore the cultural, political, economic, and environmental dimensions of globalization and the interconnections between them.
To examine the impact of globalization on different regions, countries, and communities, and to understand the implications for global governance and international relations.
To develop critical thinking skills to analyze and evaluate complex global issues, and to understand the role of media and technology in shaping global perspectives.
To encourage active and informed participation in global processes and to foster a sense of responsibility and agency in addressing global challenges.
To develop cross-cultural communication and intercultural competencies, and to understand the importance of cultural diversity in a rapidly globalizing world. |
Course Content: |
|
Course Learning Outcomes (CLOs) are those describing the knowledge, skills and competencies that students are expected to achieve upon successful completion of the course. In this context, Course Learning Outcomes defined for this course unit are as follows:
|
|
Knowledge
(Described as Theoritical and/or Factual Knowledge.)
|
Skills
(Describe as Cognitive and/or Practical Skills.)
|
Competences
(Described as "Ability of the learner to apply knowledge and skills autonomously with responsibility", "Learning to learn"," Communication and social" and "Field specific" competences.)
|
1) Understanding environmental, social justice and economic issues around the world and assessing their impact on local communities and examining global themes; To gain some competencies in subjects such as technology, culture, economy, environment, ethics, politics, science. The course outcomes of the global perspective course provide students with an understanding of world-wide issues and their impact on local communities. These acquisitions equip students with the skills to make more informed decisions and take actions that contribute to a more sustainable and just world.
2.1) Küresel konularla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak, kararlar vermek ve eylemlerde bulunmak
2.2) öğrencilerin küresel konuların yerel toplumlar üzerindeki etkilerini anlamalarını ve değerlendirmelerini sağlar, küresel konularla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak kararlar vermelerine ve eylemlerde bulunmalarına olanak tanır.
|
2)
3.3) Küresel bakış açısının ders öğrenme çıktıları, öğrencilere dünya çapındaki konuları anlamalarını ve bunları yerel toplumlar üzerindeki etkilerini değerlendirmelerini sağlar. Bu beceriler, öğrencilere daha bilinçli kararlar verebilme
ve daha sürdürülebilir ve adil bir dünya için katkıda bulunan eylemlerde bulunabilme becerilerini kazandırır. Bu beceriler, öğrencilere kararlar verirken dünya çapındaki konuları ve bunların yerel toplumlar üzerindeki etkilerini dikkate almalarını ve kararlarını buna göre yapmalarını sağlar. Aynı zamanda, öğrencilere farklı kültürler ve arka planlara sahip insanlarla etkileşim kurma ve farkındalık ve hayatlarına aktarabilme kazanma becerileri kazandırır. Bu beceriler, öğrencilere daha bilinçli ve duyarlı bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olur.
3.4) Öğrencilerde niteliklerin eğitim ve iş kariyerleri boyunca, kendi ülkelerinde ve uluslararası alanda uyumlu ve esnek düşünce yapılarını arttırmayı hedef alır. Genel eğitim temelli dersi , öğrencileri eleştirel düşünmeye, kanıtları analiz etmeye ve bakış açısı farkındalığı edinmesini temel almaktır. Çok çeşitli öğretim yöntemlerine ve farklı uluslararası bağlamlara uyarlanmış bir derstir. Küresel Bakış Açısı genel eğitim dersi eleştirel düşünme, araştırma ve işbirliği de dahil olmak üzere olağanüstü aktarılabilir beceriler geliştirmelerine yardımcı olmakla birlikte üniversitede ve gelecekteki kariyerlerinde başarılı olmak için ihtiyaç duydukları becerileri geliştirme fırsatı verir.
3.5) Küreselleşmenin önemini ekonomik, siyaset, teknolojik ve ekolojik olmak üzere her boyutlarıyla inceleyerek ilgi alanlarında mezun olmadan ya da iş hayatlarına başladıklarında başarılı olma .Küresel vatandaşlık, küresel düşünme becerileri ve inovasyonlara kolay uyum sağlayabilme ,eleştirisel düşünebilme, problem çözebilme sosyal ve kültürlerarası yetkinliklerini ve farkındalıkları geliştirerek öz farkındalıklarıyla çevreleriyle ölçülü iletişim kurabilme. Profesyonel olabilme , kendini sürekli yenileyerek güncel kalmanın öneminin farkındalığı. Araştırma ve kitap okumanın önemi. Eleştirel düşünebilme becerileri kazanmak. Fikir ya da düşünce farklılarını kabul ederek önyargılarından arınmak , katılmadığı görüşleri ifade ederken doğru dili kullanmak.
3.6) Öğrenciler için en önemli olan küresel sorunları keşfetme ve yaratıcı düşünme becerisi geliştirme şansı.
Üniversiteler ve işverenler tarafından büyük saygı duyulan işbirliği ve araştırma ve yetkinlik becerileri edinme.
Sorgulama ve bağımsız düşünme özgürlüğü. Bağımsız araştırmacılar, profesyoneller, iş dünyasından derse katılan konuklarla kendilerini doğru ifade etme. Küresel bir çok konuyla ilgili diğer bakış açılarını geliştirme.
|
Week |
Subject |
Materials Sharing * |
|
Related Preparation |
Further Study |
1) |
|
|
|
2) |
|
|
|
3) |
Küresel perspektifte beceriler nelerdir? Araştırma, analiz, değerlendirme, yansıtma, işbirliği , iletişim |
|
|
4) |
Ekoloji ve küresel ayak izi |
|
|
5) |
Küresel bakış açısıyla kitap inceleme, analiz etme |
|
|
6) |
Küresel ekonomi, küreselleşen dünyada çapraz kültürlerle çalışma yetkinliğini öğrenme, siyaset ve politikalar, |
|
|
7) |
KÜRESELLEŞME VE EĞİTİM |
|
|
8) |
|
|
|
9) |
Hayvan hakları, Ekoloji |
|
|
10) |
KÜRESEL NORM VE SOSYAL NORMLAR |
|
|
11) |
KÜLTÜR VE ÇEŞİTLERİ |
|
|
12) |
ÖZ-FARKINDALIK, SOSYAL FARKINDALIK, ÖRGÜTSEL FARKINDALIK. İLETİŞİM VE BİLGİ. THİNK GLOBALLY, ACT LOCALLY |
|
|
13) |
İNSAN HAKLARINA BAKIŞ AÇISI GELİŞTİRME |
|
|
14) |
Küresel bakış açısı farkındalığının temel yaşam becerisine aktarılması. |
|
|
(KPLOs and SPLOs are the abbreviations for Key & Sub- Programme Learning Outcomes, respectively. )
|
Programme Learning Outcomes |
Contribution Level (from 1 to 5) |
1) |
Defines the concepts of computer science and design techniques required in Digital Game Design. |
|
|
1.1 Defines game design principles, game mechanics, dynamics and episode design concepts. |
|
|
1.2 Lists drawing and animation techniques in the context of discipline. |
|
|
1.3 Interprets the historical and theoretical information about analog and digital games. |
|
|
|
|
2) |
Creates digital games supported with current technology and designs in line with the determined goals. |
|
|
2.1 Organizes the digital game design process by planning and analyzing the situation. |
|
|
2.2 Manages the digital game design process using interdisciplinary components. |
|
|
2.3 Compiles and dramatizes written and visual stories using various tools. |
|
|
2.4 Adapts the aesthetic and algorithmic components of digital games. |
|
|
2.5 Uses the knowledge of writing code and animation for digital games designed to be offered on different platforms. |
|
|
2.6 Uses artificial intelligence techniques in the game development process and calculates probabilities based on mathematics and physics rules. |
|
|
2.7 Constructs the game design and game elements by using them in non-game areas. |
|
|
|
|
3) |
Designs artistic structure to support digital game design. |
|
|
3.1 Analyzes the design elements in the game using the theoretical knowledge. |
|
|
3.2 Uses freehand drawing and digital drawing techniques. |
|
|
3.3 lans the game design with visual and audio dimensions. |
|
|
|
|
4) |
Analyzes the structures, logical framework and mechanisms of analog and digital games. |
|
|
4.1 Identifies the problems encountered in the game design process. |
|
|
4.2 Synthesizes the references to civilization history and mythology taken as reference in the game discipline according to the current game theory. |
|
|
4.3 Plans the delivery of the product to the target audience in the right way. |
|
|
|
|
5) |
S/he acquires the competencies that develop by the expectations of business world and the society defined as the institutional outcomes of our university on the advanced level in relation with his/her field. |
|
|
5.1 Acquires the analyzing solving the problems and managing the conflicts. |
|
|
5.2 Participates as a team member and takes responsibility in the environments that require the solving of the conflicts and acts as a leader when necessary. |
|
|
5.3 Has awareness for ethical and social responsivity. |
|
|
5.4 By supporting the learnt courses with quantitative and qualitative data; and by using verbal and visual communication means, s/he transfers them to the groups within and outside his/her group in a systematical and effective way. |
|
|
5.5 Evaluates the norms and standards present in the works in which s/he takes responsibility in a critical point of view. |
|
|
5.6 Develops strategical, innovative and entrepreneurial ideas. |
|
|
5.7 Acquires competence of managing the change. |
|
|
5.8 Shows development personally and socially with and awareness for lifelong learning. |
|
|
5.9 Follows advanced technologies and developments about digital transformation. |
|
|
5.10 Has cultural awareness and s/he transfers this to the groups within and outside his/her field. |
|
|
5.11 Has awareness about citizenship competency. |
|
|
5.12 Acquires communication in a Foreign Language (English) competence defined on the level of at least B1 in European Language Portfolio. (In programs whose medium of instruction is English, on the level of B2/B2+). |
|