Course Learning Outcomes (CLOs) are those describing the knowledge, skills and competencies that students are expected to achieve upon successful completion of the course. In this context, Course Learning Outcomes defined for this course unit are as follows:
| Week |
Subject |
Materials Sharing * |
|
Related Preparation |
Further Study |
| 1) |
OKSİJEN-YANGIN Uçuş operasyonu sırasında kabin ekibinin görev ve sorumlulukları ile acil durumlara çabuk ve etkili müdahale edilmesinin önemi. Kabin ekibi üyelerinin ne zaman bir tahliye veya acil durum süreçlerini başlatma yetki ve sorumluluğuna sahip olacağının tanımı ve önemi.
|
Lecture notes,Video
|
|
| 2) |
Yolcu kabininin emniyete alınması dahil türbülans durumundaki görevleri. Pilot ı̇nkapası̇te kuralları, pı̇lot koltuğunun ı̇şlevlerı̇/pedallar, koltuk kemerlerı̇, kontrol
listesı̇okuma, kabı̇n ekı̇bi ı̇nkapası̇te prosedürlerı̇. |
Lecture Notes, Video
|
|
| 3) |
Basınçlandırma eksı̇klı̇gı̇̆, anı̇/yavaş basınç boşalması, hipoksi, basınç boşalması gerçekleşmeden öncekı̇ fı̇zı̇ksel belı̇rtı̇ler ve kabı̇n ekı̇bı̇üyelerı̇tarafından alınması gereken önlemler, kokpı̇tten gelecek komutlar ve kabı̇n ekı̇bı̇ üyelerı̇nı̇n görevlerı̇. |
|
|
| 4) |
Yangın tipleri ve yangın tiplerine göre uygulanacak prosedürler ve kullanılacak uygun yangın söndürücülerin tanımı. Duman/yangınla mücadele, alınacak önlemler, yangının ögeleri, yangın çeşı̇tlerı̇ (kabı̇n, tuvalet, galley, kokpı̇t, elektrı̇kı̇, litium pil) ve en çok rı̇sk taşıyan alanlar. Tuvaletler ve duman detektörleri de dahil olmak üzere, yangın riski taşıyan bölgelerin sık kontrol edilmesinin önemi. |
Lecture Notes, Video
|
|
| 5) |
Yangın tipleri ve yangın tiplerine göre uygulanacak prosedürler ve kullanılacak uygun yangın söndürücülerin tanımı.
Duman/yangınla mücadele, alınacak önlemler, yangının ögeler ̆ ı̇, yangın çeşı̇tlerı̇ (kabı̇n, tuvalet, galley, kokpı̇t, elektrı̇kı, lityum pil). En çok rı̇sk taşıyan alanlar. Tuvaletler ve duman detektörleri de dahil olmak üzere, yangın riski taşıyan
bölgelerin (cabin, Galley, Tuvalet vb.) sık kontrol edilmesinin öneminin vurgulanması. |
Lecture notes,Video
|
|
| 6) |
Yangının kaynağının tespitine ilişkin önem vurgulanmak suretiyle, kabin ekibi üyesinin yangın ve duman durumunda görev ve sorumluluklarının vurgulanması. Yangın veya duman tespit edildiğinde, koordinasyon ve destek için gereken
uygulamalar ile birlikte kokpit ekibinin derhal bilgilendirilmesinin öneminin vurgulanması. |
Lecture notes,Video
|
|
| 7) |
Uçuş öncesi acil durum ve güvenlik malzeme kontrolü, Acil Durum Ekipman yerleşimi, Acil durum ekipman kullanımı, güvenlik önlemleri, gösteri çantası. Kokpitte Acil Güvenlik Ekipmanı. Kabin Personeli İstasyonları kullanımı. (Kemer, açılır kapanır koltuklar) |
Lecture notes,Video
|
|
| 8) |
Midterm exam |
|
|
| 9) |
Uçuş öncesı̇acı̇l durum ve emnı̇yet malzeme kontrolü, yerleşı̇m şeması, kullanımı ve güvenlı̇k önlemlerı̇, Safety Brifing çantası (demo), kokpı̇tte bulunan acı̇l durum malzemelerı̇, K/M ı̇stasyonlarında bulunan acı̇l durum malzemelerı̇. |
Lecture notes,Video
|
|
| 10) |
Halon/BCF/su glı̇kollü yangın söndürücü/freon gazı ı̇çeren sabı̇t söndürücüler
tuvalet duman dedektörü, kevlar eldı̇venı̇, balta, koruyucu solunum malzemesı̇ (smoke hood, PBE), el fenerı̇. Kabin, kokpit sabı̇tkabı̇n oksı̇jeni, MRT. Taşınabı̇lı̇r oksı̇jen tüpü, kokpı̇t sabı̇t oksı̇jen sı̇stemı̇ve oksı̇jen maskelerı̇, duman gözlügü̆ , bebek kemerı̇, uzatma kemerı̇/yetı̇şkı̇n can yeleğı̇, bebek can yelegı̇̆, megafon, ELT, kaçışhalatı/tutunma halatı, acı̇l durum ışıkları (ı̇ç-dış), kaçışslideları/botlar, hayatta kalma çantası (survival kit), ı̇lkyardım çantası/medical kit, DGR kit |
Lecture Notes, Video
|
|
| 10) |
Acı̇l durum tanımı ve çeşı̇tlerı̇, uçuşun kritik safhaları (Kalkış sonrası +3 dak., İnişten önce 8 dakika), 30 sanı̇yelı̇k gözden geçı̇rme (zı̇hı̇nsel hazırlık), uçuş
sırasında abnormal/acı̇l durumların fark edı̇lmesı̇ ve kokpı̇t ekı̇bı̇nı̇n bı̇lgı̇lendı̇rı̇lmesı̇ (uçuşun safhalarına göre), uçuş emnı̇yetı̇ ı̇le ı̇lgı̇lı̇ görev ve sorumlulukların bı̇lı̇ncı̇nde olmanın ve acı̇l durumlarda anında ve etkı̇n müdahalede bulunmanın önemı̇ preparation for anticipated emergency landing and chain of command. |
Lecture notes,Video
|
|
| 11) |
Acı̇l durumda ekı̇p koordı̇nasyonu, kalkıştan vazgeçiş, taksı̇ sırasında yaşanabı̇lecek acı̇l durumlar, slide’ın patlamaması, hazırlıklı karaya/suya acı̇l ı̇nı̇ş, acı̇l durumun kabı̇n ekı̇bı̇üyelerı̇ne bı̇ldı̇rı̇mı̇, K/A – K/M brı̇fı̇ngı̇.
|
Lecture notes,Video
|
|
| 12) |
Survival |
Lecture notes,Video
|
|
| 12) |
Kabı̇n ekı̇bı̇ üyelerı̇nı̇n görevlerı̇, acı̇l durum yolcu brı̇fı̇ngı̇/anonsu/demonstrasyon, çarpma pozı̇syonları, yolcu hazırlığı, yardımcı yolcu seçı̇mı̇ ve brifingi, oturma düzenı̇/yer değı̇ştı̇rme, kabı̇n hazırlığı - galley hazırlığı - kabı̇n ekı̇bı̇ hazırlıgı, kabı̇n hazır raporu, hazırlıksız karaya/suya acı̇l ı̇nı̇ş, kalabalığın kontrolü yöntemlerı̇nı̇ de ı̇çeren tahlı̇ye prosedürlerı̇. Acil durumda tahliye gerçekleştirebilmek için gereken kalabalığın kontrolü ve yolcuların yönlendirilmesinde kullanılacak metotlar. |
Lectur Nores, Video
|
|
| 13) |
Karaya tahlı̇ye, kapı ve slı̇de’ları kullanarak tahlı̇ye, kanat üstüçıkışları kullanarak tahlı̇ye, suya tahlı̇ye, kapı ve slı̇de’ları/botları kullanarak tahlı̇ye, kanat üstüçıkışları kullanarak tahlı̇ye, kabı̇n ekı̇bı̇üyelerı̇nı̇n tahlı̇ye sırasında
görevlerı̇, uçucu ekı̇p üyelerı̇nı̇n tahlı̇ye sırasında görevleri ve tahlı̇ye sonrası görevleri. |
Lecture notes,Video
|
|
| 14) |
Kutup, çöl, orman, deniz gibi güç şartlarda hayatta kalma prensipleri, hayatta kalmayı etkı̇leyen olumlu ve olumsuz-faktörler, hayatta kalma çantası (survival kit) ve uluslararası ı̇şaretler. Havaalanlarında acil durumlarda kullanılan yer
servislerine ilişkin operasyon prosedürleri. |
|
|
| 15) |
Pilot inkapasite konusu tamamlanır ve genel konu özeti yapılır. |
|
|
| 16) |
Final Sınavı |
|
|
| |
Programme Learning Outcomes |
Contribution Level (from 1 to 5) |
| 1) |
Can define the basic concepts of aviation and aircraft structures/systems. |
|
| 2) |
Can explain the fundamental concepts of aviation and its historical development. |
|
| 3) |
Can use professional English in both oral and written communication within the international aviation environment. |
|
| 4) |
Can classify dangerous goods in accordance with relevant standards and evaluate their impacts on cabin safety. |
|
| 5) |
Can explain the basic principles of national and international aviation law. |
|
| 6) |
Can provide first aid in compliance with international regulations for health problems occurring during flights. |
|
| 7) |
Can establish effective communication with all crew members during flights and carry out task sharing. |
|
| 8) |
Can explain national and international regulations on flight, duty, and rest periods. |
|
| 9) |
Can anticipate operational risks and apply aviation safety procedures. |
|
| 10) |
Can apply the principles of behavioral sciences in passenger relations and enhance professional representation through personal care and diction. |
|
| 11) |
Can prepare a career development plan and adopt a lifelong learning approach. |
|
| 12) |
Can apply professional knowledge and skills in the workplace and gain industry experience. |
|
| 13) |
Can acquire the ability to communicate in a foreign language (English) at a level defined as at least A2 in the European Language Portfolio. |
|
| 14) |
Apply the fundamental knowledge of business management functions to analyze organizational problems, make informed decisions, and contribute effectively to the operations of enterprises in dynamic and competitive environments. |
|