Course Objectives: |
The objective of a Global Perspectives course is to equip students with a comprehensive understanding of the interconnectedness of the world and the impact of globalization on various cultural, political, economic, and environmental systems. The course aims to provide students with the knowledge, skills, and values needed to become informed, engaged, and responsible global citizens. This can be achieved through a range of activities, including case studies, group discussions, and simulations, as well as through critical analysis of global trends and issues.
To develop an understanding of the historical and contemporary trends of globalization and their impact on the world.
To explore the cultural, political, economic, and environmental dimensions of globalization and the interconnections between them.
To examine the impact of globalization on different regions, countries, and communities, and to understand the implications for global governance and international relations.
To develop critical thinking skills to analyze and evaluate complex global issues, and to understand the role of media and technology in shaping global perspectives.
To encourage active and informed participation in global processes and to foster a sense of responsibility and agency in addressing global challenges.
To develop cross-cultural communication and intercultural competencies, and to understand the importance of cultural diversity in a rapidly globalizing world. |
Course Content: |
|
Course Learning Outcomes (CLOs) are those describing the knowledge, skills and competencies that students are expected to achieve upon successful completion of the course. In this context, Course Learning Outcomes defined for this course unit are as follows:
|
|
Knowledge
(Described as Theoritical and/or Factual Knowledge.)
|
Skills
(Describe as Cognitive and/or Practical Skills.)
|
Competences
(Described as "Ability of the learner to apply knowledge and skills autonomously with responsibility", "Learning to learn"," Communication and social" and "Field specific" competences.)
|
1) Understanding environmental, social justice and economic issues around the world and assessing their impact on local communities and examining global themes; To gain some competencies in subjects such as technology, culture, economy, environment, ethics, politics, science. The course outcomes of the global perspective course provide students with an understanding of world-wide issues and their impact on local communities. These acquisitions equip students with the skills to make more informed decisions and take actions that contribute to a more sustainable and just world.
2.1) Küresel konularla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak, kararlar vermek ve eylemlerde bulunmak
2.2) öğrencilerin küresel konuların yerel toplumlar üzerindeki etkilerini anlamalarını ve değerlendirmelerini sağlar, küresel konularla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak kararlar vermelerine ve eylemlerde bulunmalarına olanak tanır.
|
2)
3.3) Küresel bakış açısının ders öğrenme çıktıları, öğrencilere dünya çapındaki konuları anlamalarını ve bunları yerel toplumlar üzerindeki etkilerini değerlendirmelerini sağlar. Bu beceriler, öğrencilere daha bilinçli kararlar verebilme
ve daha sürdürülebilir ve adil bir dünya için katkıda bulunan eylemlerde bulunabilme becerilerini kazandırır. Bu beceriler, öğrencilere kararlar verirken dünya çapındaki konuları ve bunların yerel toplumlar üzerindeki etkilerini dikkate almalarını ve kararlarını buna göre yapmalarını sağlar. Aynı zamanda, öğrencilere farklı kültürler ve arka planlara sahip insanlarla etkileşim kurma ve farkındalık ve hayatlarına aktarabilme kazanma becerileri kazandırır. Bu beceriler, öğrencilere daha bilinçli ve duyarlı bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olur.
3.4) Öğrencilerde niteliklerin eğitim ve iş kariyerleri boyunca, kendi ülkelerinde ve uluslararası alanda uyumlu ve esnek düşünce yapılarını arttırmayı hedef alır. Genel eğitim temelli dersi , öğrencileri eleştirel düşünmeye, kanıtları analiz etmeye ve bakış açısı farkındalığı edinmesini temel almaktır. Çok çeşitli öğretim yöntemlerine ve farklı uluslararası bağlamlara uyarlanmış bir derstir. Küresel Bakış Açısı genel eğitim dersi eleştirel düşünme, araştırma ve işbirliği de dahil olmak üzere olağanüstü aktarılabilir beceriler geliştirmelerine yardımcı olmakla birlikte üniversitede ve gelecekteki kariyerlerinde başarılı olmak için ihtiyaç duydukları becerileri geliştirme fırsatı verir.
3.5) Küreselleşmenin önemini ekonomik, siyaset, teknolojik ve ekolojik olmak üzere her boyutlarıyla inceleyerek ilgi alanlarında mezun olmadan ya da iş hayatlarına başladıklarında başarılı olma .Küresel vatandaşlık, küresel düşünme becerileri ve inovasyonlara kolay uyum sağlayabilme ,eleştirisel düşünebilme, problem çözebilme sosyal ve kültürlerarası yetkinliklerini ve farkındalıkları geliştirerek öz farkındalıklarıyla çevreleriyle ölçülü iletişim kurabilme. Profesyonel olabilme , kendini sürekli yenileyerek güncel kalmanın öneminin farkındalığı. Araştırma ve kitap okumanın önemi. Eleştirel düşünebilme becerileri kazanmak. Fikir ya da düşünce farklılarını kabul ederek önyargılarından arınmak , katılmadığı görüşleri ifade ederken doğru dili kullanmak.
3.6) Öğrenciler için en önemli olan küresel sorunları keşfetme ve yaratıcı düşünme becerisi geliştirme şansı.
Üniversiteler ve işverenler tarafından büyük saygı duyulan işbirliği ve araştırma ve yetkinlik becerileri edinme.
Sorgulama ve bağımsız düşünme özgürlüğü. Bağımsız araştırmacılar, profesyoneller, iş dünyasından derse katılan konuklarla kendilerini doğru ifade etme. Küresel bir çok konuyla ilgili diğer bakış açılarını geliştirme.
|
Week |
Subject |
Materials Sharing * |
|
Related Preparation |
Further Study |
1) |
|
|
|
2) |
|
|
|
3) |
Küresel perspektifte beceriler nelerdir? Araştırma, analiz, değerlendirme, yansıtma, işbirliği , iletişim |
|
|
4) |
Ekoloji ve küresel ayak izi |
|
|
5) |
Küresel bakış açısıyla kitap inceleme, analiz etme |
|
|
6) |
Küresel ekonomi, küreselleşen dünyada çapraz kültürlerle çalışma yetkinliğini öğrenme, siyaset ve politikalar, |
|
|
7) |
KÜRESELLEŞME VE EĞİTİM |
|
|
8) |
|
|
|
9) |
Hayvan hakları, Ekoloji |
|
|
10) |
KÜRESEL NORM VE SOSYAL NORMLAR |
|
|
11) |
KÜLTÜR VE ÇEŞİTLERİ |
|
|
12) |
ÖZ-FARKINDALIK, SOSYAL FARKINDALIK, ÖRGÜTSEL FARKINDALIK. İLETİŞİM VE BİLGİ. THİNK GLOBALLY, ACT LOCALLY |
|
|
13) |
İNSAN HAKLARINA BAKIŞ AÇISI GELİŞTİRME |
|
|
14) |
Küresel bakış açısı farkındalığının temel yaşam becerisine aktarılması. |
|
|
(KPLOs and SPLOs are the abbreviations for Key & Sub- Programme Learning Outcomes, respectively. )
|
Programme Learning Outcomes |
Contribution Level (from 1 to 5) |
1) |
Designs visual elements creatively and comprehensibly in Cartoon and Animation. |
|
|
1.1 Gains the requirements of design and visual communication in animation. |
|
|
1.2 It produces original and creative films. |
|
|
1.3 It designs and presents the message to be given in accordance with the target audience. |
|
|
1.4 It adopts independent decision making while designing. |
|
|
1.5 Applies the principles of Cartoon and Animation. |
|
|
1.6 Follows and applies technologies in the field. |
|
|
1.7 It adopts design principles. |
|
|
1.8 Understands the equipment that can demonstrate and develop professional knowledge and skills in the animation industry. |
|
2) |
Adopts the principle of being original in Cartoon and Animation. |
|
|
2.1 It respects the copyrights of works by other artists or designers. |
|
|
2.2 The study reaches the target audience by analyzing the areas it will produce. |
|
3) |
Synthesizes different disciplines in Cartoon and Animation. |
|
|
3.1 Synthesizes social events, history and art |
|
|
3.2 He/She presents his/her works in workshops, festivals and exhibitions in his/her country or in different countries of the world. |
|
4) |
Applies the theoretical knowledge that he learned by being in business life for a half year. |
|
|
4.1 Experience all processes in business life. |
|
|
4.2 It takes part in activities related to the field of education in a company operating in its field. |
|
|
4.3 Compares theoretical knowledge with practice. |
|
|
4.4 Absorbs the knowledge and experience gained in the field. |
|
5) |
Gains advanced competencies developed in line with the expectations of the business world and society and defined as the institutional outcomes of our university. |
|
|
5.1 Gains the ability to analyze problems, solve problems and manage conflicts. |
|
|
5.2 It takes duties and responsibilities as a team member in environments that require solving problems, and leads when necessary. |
|
|
5.3 Has ethical and social responsibility awareness. |
|
|
5.4 Supporting what they have learned with quantitative and qualitative data; transfers systematically and impressively to the groups outside and outside the field by using written, verbal and visual communication tools. |
|
|
5.5 Evaluate the norms and standards existing in the works that he takes responsibility from a critical perspective. |
|
|
5.6 It develops strategic, innovative and entrepreneurial ideas. |
|
|
5.7 Gains the ability to manage change. |
|
|
5.8 It shows personal and social development with lifelong learning awareness. |
|
|
5.9 It follows the developments in advanced technologies and digital transformation. |
|
|
5.10 It has cultural awareness and transfers it to groups outside and outside the field. |
|
|
5.11 Has awareness of citizenship competence. |
|
|
5.12 Gains the competence to communicate in a Foreign Language (English) defined in at least B1 level of the European Language Portfolio. (B2 / B2 + level for the programs whose language of instruction is English) |
|