Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Gelişimsel özellikler ile normallikten sapmalar arasında klinik ayrımı yapabilmek
|
2) Gelişimsel bozuklukların ve diğer psikolojik ve davranışsal bozuklukların belirti ve semptomlarını tanıyabilmek
|
3) Çocukluk ve ergenlik döneminde ortaya çıkan farklı ruhsal bozukluklara ait ana kriterleri belirlemek ve açıklamak
|
4) Benzer ruhsal bozuklukları klinik tabloya ve ayırıcı tanı kriterlerine göre ayırt etmek
|
5) Gelişimsel bozukluklarla ilişkili nedensel faktörleri ve çocuk ve ergen psikiyatrisi kliniklerindeki tedavi yaklaşımlarını kavrayabilme
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersle ilgili kısa tanıtım ve tanışma
Anormal Çocuk Psikolojisinin Bilimsel Arka Planı ve Uygulaması |
|
|
2) |
Çocukluk Çağı Bozukluklarının Nedenleri |
|
|
3) |
Değerlendirme ve Tanı |
|
|
4) |
Çocukları, Ergenleri ve Aileleri Tedavi Etmek |
|
|
5) |
Zihinsel Yeti Eksiklikleri ve Gelişimsel Bozukluklar |
|
|
6) |
Otizm Spektrum Bozukluğu |
|
|
7) |
İletişim ve Öğrenme Bozuklukları |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu |
|
|
10) |
Çocuk ve Ergenlerde Davranım Bozuklukları |
|
|
11) |
Ergenlerde Madde Kullanım Bozuklukları |
|
|
12) |
Kaygı Bozuklukları ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk |
|
|
13) |
Travma ile İlişkili Bozukluklar ve Çocuklukta Kötü Muamele |
|
|
14) |
Depresif Bozukluklar ve İntihar |
|
|
15) |
Çocukluk Çağında Bipolar Bozukluk ve Şizofreni |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
|
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
|
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
|
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
|
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
|
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
|
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
|
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
84 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
24 |
24 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
24 |
24 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
134 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |