DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60211METOS-RTS0087 | Kısa Film Atölyesi | 3 | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MURAT ÇETİNKAYA |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Kısa Film Yapımı dersi, öğrencilerin kısa filmin sinema sanatındaki ayrıksı konumuna dair kavrayışlarının gelişmesini ve kısa film üretimi yaparak profesyonel düzeyde sinema üretiminin gerektirdiği temel planlama ve uygulama yetilerini kazanmalarını hedefler. Derste öğrencilerin kurmaca, belgesel, deneysel, animasyon formatlarındaki kısa film fikirlerini geliştirmeleri ve gerçekleştirmeleri sağlanır. |
Dersin İçeriği: | Kısa film üretiminin uzun metrajlı film üretimiyle ayrışan noktalarının örnekler üzerinden detaylı incelemesi, kısa film senaryosu yazımında yapılan temel hatalar ve fark yaratan seçimlerin üzerinde durulması, kısa film yapımının yazım, ön hazırlık, çekim, post prodüksiyon aşamalarının öğrenciler tarafından deneyimlenmesi, ulusal ve uluslararası alanın iz bırakan kısa filmlerinin izlenmesi, söz konusu kısa filmlerin ön hazırlık aşamasından post prodüksiyon aşamasına uzanan süreçte fark yaratan noktalarının belirlenmesi ve tartışılması başlıkları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Üst düzey bir kısa film hikayesine zemin oluşturabilecek dramatik yapı kurallarına dair farkındalık kazanmak |
||
2) Bir kısa film senaryosunu incelerken üst düzey bir bakış açısı kazanmak |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Profesyonel bir yaklaşımla kısa film çekebilecek noktaya gelmek |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Dersin ve gerekliliklerinin öğrencilere açıklanması | ||
2) | Kısa film üretiminin temel aşamaları nelerdir? Söz konusu aşamalarda yapılan tipik hatalar ve fark yaratan seçimler nelerdir? | ||
3) | Öğrencilerin bir kısa film senaryosu için üçer farklı fikir sunmaları ve söz konusu fikirlerin sınıfta tartışılması. | ||
4) | Öğrencilerin kısa filme dönüştürmeye karar verdikleri hikayenin sinopsisinin ilk taslağını yazmış olarak derse gelmesi ve söz konusu çalışmaların derste tartışılması. | ||
5) | Öğrencilerin gerçekleştirmeye karar verdikleri kısa filmlerin sinopsislerinin ikinci taslağını yazmış olarak derse gelmeleri ve söz konusu sinopsislerin derste tartışılması. | ||
6) | Pitching. Öğrencilerin gerçekleştirmeyi planladıkları kısa filmleri, sınıf arkadaşlarına ve dersten sorumlu öğretim görevlisine “pitch” etmeleri. | ||
7) | Öğrencilerin gerçekleştirmeyi planladıkları kısa filmlerin senaryolarının ilk draftını yazmış olarak derse gelmeleri ve söz konusu senaryoların sınıfta tartışılması. | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Öğrencilerin gerçekleştirmeyi planladıkları kısa filmlerin revize edilmiş senaryolarının sınıfta tartışılması ve söz konusu kısa filmlerin çekimi için yapılan planlamaların tartışılması. | ||
10) | Öğrencilerin gerçekleştirmeyi planladıkları kısa filmlerin okuma provası kayıtlarının sınıfta izlenmesi ve tartışılması. | ||
11) | Öğrencilerin gerçekleştirmeyi planladıkları kısa filmlerin senaryoları için dersten sorumlu öğretim görevlisi ve sınıf arkadaşları tarafından son geri bildirimleri almaları ve çekilecek olan filmlerin ön hazırlık çalışmasının sınıfta son kez sunumunun yapılması. | ||
12) | Çekimlerin yapılması. | ||
13) | Post prodüksiyon işlemlerinin başlaması. | ||
14) | Post prodüksiyon işlemlerinin tamamlanması ve filmlerin sunumu. |
Ders Notları / Kitaplar: | BİR FİLMİN SERÜVENİ: Zeynep Ünal, Koray Sağlam ON FILMMAKING: Alexander MacKendrick |
Diğer Kaynaklar: | Kısa Film Listesi: CURVE ( 2016 ) – Yön: Tim Egan EVICKO – ( 2012 ) Yön: Ziya Demirel BU SAHİLDE ( 2010 ) – Yön: Merve Kayan, Zeynep Dadak BEN GELDİM GİDİYORUM ( 2012 ) – Yön: Metin Akdemir YOLCU ( 2017 ) – Yön: Cem Özay BİR GÜN BİR GÜN BİR ÇOCUK ( 2010 ) – Yön: Berrak Çolak A SUPERMARKET LOVE SONG ( 2006 ) – Yön: Daniel Outram CAROLINE ( 2018 ) - Yön: Celine Held & Logan George IMPASSE ( 2009 ) – Yön: Bram Schouv ALY ( 2020 ) – Yön: Thomas Wood THEY FOUND HER in a FIELD ( 2018 ) – Yön: Ellie Rogers UNUS MUNDUS ( 2007 ) – Yön: Senem Tüzen RABBITS ( 2018 ) – Yön: Riley Sugar SİYAH ÇEMBER ( 2017 ) – Yön: Hasan Can Dağlı SESSİZ ( 2012 ) – Yön: Rezan Yeşilbaş SALI ( 2015 ) – Yön: Ziya Demirel ALİ ATA BAK ( 2012 ) – Yön: Orhan İnce AVARYA ( 2019 ) – Yön: Gökalp Gönen MERKÜR ( 2015 ) – Yön: Melis Balcı PIGGY ( 2019 ) – Yön: Carlota Pereda DAĞINIK YATAK ( 2013 ) – Yön: Eytan İpeker FEELING THROUGH ( 2019 ) – Yön: Doug Roland DAYIM ( 2000 ) – Yön: Tayfun Pirselimoğlu NERDESİN ( 2013 ) – Yön: Halit Fatih Kızılgök |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. | |
2) | Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. | |
3) | Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. | |
4) | Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. | |
5) | Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. | |
6) | Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. | |
7) | Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. | |
8) | Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. | |
9) | Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. | |
10) | Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. | |
11) | Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. | |
12) | Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. | |
13) | Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. | |
14) | Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. | |
15) | Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Gösterip Yaptırma | |
Proje Hazırlama |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 62 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 112 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |