Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Grafik animasyon uygulamaları yapabilir.
2.1) Çok katmanlı projelerin kurgusu yapabilir.
|
2) Tanıtım Filmi kurgusu yapabilir.
|
3) Fragman kurgusu yapabilir.
|
4) Müzik Videosu kurgusu yapabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kurgu Tekniklerinin genel değerlendirmesi
Çekimleri bitmiş bir sinema ya da televizyon filminin geçirdiği tüm post prodüksiyon aşamaları.
Video Formatları, sistemleri ve çözünürlükler, Aspect Ratio , fps
Sekans – Clip uyumluluğu
Project Penceresinin Detaylı olarak incelenmesi
Sekans-Clip, Timecode
Scratch Disc
Auto Save Folder
Markers
Tracks (Sellection, Lock, Mute, Solo vb.) |
|
|
2) |
Görüntü stabilizasyonu
Adobe Premiere'de Keyframe kullanımı ve Animasyon.
Fotoğraf kareleri ile animasyonlu tanıtım filmi hazırlama |
|
|
3) |
Fragman Tasarımına Giriş |
|
|
4) |
Fragman Projesi Kaba Kurgusu |
|
|
5) |
Fragman Projesi Kaba Kurgusu değerlendirme ve revizyonlar |
|
|
6) |
Fragman Projesi Final kurgusu |
|
|
7) |
Fragman Projesi Final Kurgusu ve Revizyonların Tamamlanması |
|
|
8) |
VİZE HAFTASI |
|
|
9) |
Müzik Videosu Kurgusuna Giriş
Senkron ve B-Roll Çekimleri
Senkronizasyon çalışmaları
1. Kısa Müzik Videosu Projesi |
|
|
10) |
2. Müzik Videosu Projesi Kaba Kurgusu |
|
|
10) |
2. Müzik Videosu Projesi Kaba Kurgusu |
|
|
11) |
2. Müzik Videosu Projesi Final Kurgusu |
|
|
12) |
3. Müzik Videosu (Final Projesi) Kaba Kurgusu |
|
|
13) |
3. Müzik Videosu (Final Projesi) Kurgusu |
|
|
14) |
3. Müzik Videosu (Final Projesi) Final Kurgusu ve Revizyonların Tamamlanması |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Cem Yıldırım, Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği, Urzeni Yayınları.
2. Adobe Premiere Pro CC, ile Montaj Teknikleri", Ümit Tunç, Kodlab Yayınları.
3. “Göz Kırparken”, Walter Murch, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
1.Don Fairservice, Film Editing - History, Theory and Practice.
Manchester University Press
2. Alexey G. Sokolv,Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, Agora Kitaplığı
3. Edward Dmytryk,Sinemada Kurgu,Agora kitaplığı
4. Bülent Küçükerdoğan, Sinemada Kurgu ve Eisenstein
Hayalperest Yayınevi
5. Walter Murch, In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing, 2nd Edition
Silman-James Press
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. |
5 |
|
1.1 Animasyonda tasarımın ve görsel iletişimin gerekliliklerini kazanır. |
5 |
|
1.2 Özgün ve yaratıcı filmler üretir. |
5 |
|
1.3 Verilmek istenilen mesajı, hedef kitleye uygun olarak tasarlar ve sunar. |
5 |
|
1.4 Tasarım yaparken bağımsız karar almayı benimser. |
4 |
|
1.5 Çizgi Film ve Animasyonun prensiplerini uygular. |
4 |
|
1.6 Alanındaki teknolojileri takip eder ve uygular. |
5 |
|
1.7 Tasarım ilkelerini benimser. |
5 |
|
1.8 Animasyon sektöründe profesyonel bilgi ve becerisini ortaya koyabileceği ve geliştirebileceği donanımı kavrar. |
4 |
2) |
Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. |
5 |
|
2.1 Diğer sanatçı veya tasarımcılara ait eserlerin telif haklarını korur. |
5 |
|
2.2 Çalışma üreteceği alanları analiz ederek hedef kitleye ulaşır. |
5 |
3) |
Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. |
3 |
|
3.1 Toplumsal olaylar, tarih ve sanata ilişkin sentez yapar. |
3 |
|
3.2 Eserlerini ülkesinde yada dünyanın farklı ülkelerinde çalıştaylarda, festivallerde, sergilerde sunar. |
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede, eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
4 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilinci kazanır. |
4 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Yaşam Boyu öğrenme bilinci ile kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
4 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilinç oluşturur ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
2 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç kazanır. |
2 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
1 |