Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
2) Öğrenciler sanat ve tasarım ve toplumsal süreçler arasındaki ilişkileri kuramsal çerçevede değerlendirebilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Türkiye ve dünyadan tarihsel ve güncel sanat eserlerinin ve tasarım örneklerinin içeriklerini açıklayabilirler.
|
2) Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
3) Sanat ve tasarım mecralarında uygulamalı ve kuramsal uzmanlıklarını sergileyebilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
2) Kazandıkları kuramsal bilgiyi ve uygulama becerilerini görsel sanatlar ve iletişim tasarımı alanlarına uyarlayabilirler.
|
3) Öğrenciler sanat ve tasarım disiplinlerinin diğer alanlarla ilişkilerini açıklayabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Ders oryantasyonu ve ders içeriği tanıtımı. |
|
|
2) |
2. Disiplinlerarasılık kavramı ve sanatta uygulama biçimlerine giriş. |
|
|
3) |
3. Sanatın geleneksel sunum biçimleri ve alternatif etkileşimli arayışlar I. |
|
|
4) |
4. Sanatın geleneksel sunum biçimleri ve alternatif etkileşimli arayışlar II. |
|
|
5) |
5. Sitüasyonistler, yürüme, dérive (sürüklenme) ve kent keşfi. |
|
|
6) |
6. Arazide sanat, yürüme, etkileşim ve eylem örnekleri. |
|
|
7) |
7. Marina Abramovic ve katılımlı ve etkileşimli sanat uygulamaları. |
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
9. Fluxus ve etkileşim I. |
|
|
10) |
10. Fluxus ve etkileşim II. |
|
|
11) |
11. Ai Weiwei ve etkileşimli sanat örnekleri |
|
|
12) |
12. Rachel Whiteread ve kent. |
|
|
13) |
13. Öğrenci sunumları |
|
|
14) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Editorial), The Twenty-first Century Art Book, 2014. London: Phaidon.
Belting, Hans, Global Studies: Mapping Contemporary Art, 2012. Hatje Cantz Publishing.
Belting, Hans, The Global Contemporary and the Rise of New Art Worlds, 2013. The MIT Press.
London: Thames and Hudson.
Bonham-Carter, Charlotte, 2016, The Contemporary Art Book. London: Carlton Books.
(Ed) Perry, Gill and Paul Wood, 2004, Themes in Contemporary Art. Milton Keynes: Open Univ.
Stallabrass, Julian (Çev: Esin Soğancılar), 2016, Sanat A.Ş. İstanbul: İletişim Y.
Thomson, Don (Çev: Renan Akman), 2012, Sanat Mezat. İstanbul: İletişim Y.
Materyal
|
Diğer Kaynaklar: |
Öğrencilere bu kaynakların dışında makaleler ders sayfasına yönlendirilecektir.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Öğrenciler, görsel sanatlar, çağdaş sanat ve görsel iletişim tasarımı alanlarındaki temel kavramları tanımlayabilir. |
3 |
1) |
Öğrenciler, görsel sanatlar ve iletişim tasarımı alanlarında araştırma yöntemleri ve istatistiksel analiz tekniklerini kullanarak bilimsel bulgular elde edebilir. |
3 |
1) |
Öğrenciler, soyut veya metinsel kavramları görsel ve işitsel tasarım araçları kullanarak somut hale getirebilir. |
5 |
1) |
Öğrenciler, görsel metinlerdeki biçim ve içerik unsurlarını sanat kuramları doğrultusunda analiz edebilir. |
3 |
1) |
Öğrenciler, kuramsal bilgilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek mesleki uygulamalarda karar alma süreçlerine entegre edebilir. |
3 |
1) |
Öğrenciler görsel metinleri kapsamlı bir sanat kuramı bilgisiyle okuyarak görsel temsilin biçim ve içeriğini tarihsel ve tematik bağlamda değerlendirebilir. |
|
1) |
Öğrenciler, görsel sanatlar ile performans, edebiyat ve müzik gibi diğer sanat disiplinleri arasındaki etkileşimleri tanımlayabilir. |
5 |
1) |
Öğrenciler, birden çok mecrada kuramsal bilgilerini uygulamalı projelerle bütünleştirerek ifade edebilir. |
5 |
2) |
Öğrenciler, iletişim ve medya çalışmalarında yer alan temel kuramları ve bu kuramların sanatla olan ilişkisini açıklayabilir. |
3 |
2) |
Öğrenciler, görsel sanatların diğer disiplinlerle olan ilişkisini tematik ve biçimsel açıdan karşılaştırarak açıklayabilir. |
5 |
2) |
Öğrenciler, metinsel kavramları yaratıcı süreçler aracılığıyla görsel veya işitsel temsillere dönüştürebilir. |
5 |
2) |
Öğrenciler, birden fazla görsel sanat mecrasında kuramsal bilgi ve pratik becerilerini birleştirerek profesyonel düzeyde çalışmalar üretebilir. |
5 |
2) |
Öğrenciler, lisansüstü düzeyde araştırma yöntemleri bilgisiyle bağımsız araştırma projeleri tasarlayarak alanlarında katkı sağlayabilir. |
3 |
2) |
Öğrenciler, görsel temsil örneklerini tarihsel ve tematik bağlamlarda yorumlayarak değerlendirebilir. |
3 |
2) |
Öğrenciler, görsel sanatlar ve iletişim tasarımı projelerinde kuramsal bilgileri sentezleyerek etkili stratejiler oluşturabilir. |
3 |
2) |
Görsel sanatlar ve çağdaş sanat, görsel iletişim tasarımı, iletişim ve medya çalışmaları gibi alanlarda yer alan temel konu ve kuramları açıklayabilir. |
|
3) |
Görsel sanatların bir ya da birden çok mecrasında uygulamalı ve kuramsal uzmanlıklarını sergileyebilirler |
|
4) |
Öğrenciler soyut/metinsel kavramları somut ve görsel/işitsel formlara dönüştürebilir |
|
5) |
Öğrenciler görsel sanatların diğer sanat disiplinleriyle ilişkilerini açıklayabilir |
|
6) |
Kazanılan kapsamlı kuransal bilgiyi görsel sanatlar ve iletişim tasarımı alanındaki mesleki uygulamalara entegre edebilir. |
|
7) |
Lisansüstü düzeyde araştırma yöntemleri ve istatistik bilgisi ile görsel sanatlar ve iletişim tasarımı alanlarında bilimsel temele dayalı araştırmalar yürütebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
70 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
122 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |