Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla İlişkilerin temel konuları, ilkeleri ve yöntemlerini açıklayabilmek.
|
2) Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip etmek
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla İlişkiler projeleri ve sunumları tasarlamak.
|
2) İş yaşamında halkla ilişkiler ile ilgili becerileri etkin olarak planlayabilmek
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekip çalışmasında uyumlu olmak ancak gerektiğinde sorumluluk alıp gruptan bağımsız çalışabilmek
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Halkla İlişkilerde Yeni Yönelimler ders içeriğinin öğrencilere aktarılması. Küreselleşme kavramının tartışılması |
|
|
2) |
Halkla İlişkiler modelleri. Küreselleşme ve halkla ilişkiler arasındaki bağ. Konuyla ilgili örnek çalışmaların incelenmesi. |
|
|
3) |
Halkla İlişkilerde ölçme ve değerlendirme. |
|
|
4) |
Halkla İlişkilerde internet uygulamaları. Gerilla Halkla İlişkiler. |
|
|
5) |
Dijital dönüşüm geçiren hedef kitle. Uygulama. |
|
|
6) |
Halkla ilişkilerde hikaye anlatıcılığı. Halkla İlişkiler Yazarlığı |
|
|
7) |
Algı Yönetimi. Çağdaş halkla ilişkiler uygulamalarının incelenmesi. Uygulama |
|
|
8) |
Vize haftası |
|
|
9) |
Dijital halkla ilişkilerde kriz yönetimi |
|
|
10) |
Güncel Pazarlama Yaklaşımları |
|
|
11) |
Güncel Pazarlama Yaklaşımları |
|
|
12) |
Sosyal medya, yapay zeka ve halkla ilişkiler |
|
|
13) |
Mükemmel halkla ilişkiler |
|
|
14) |
Halkla İlişkilerin geleceği, olası sorunlar |
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● E. Pelin Baytekin, Halkla İlişkiler Perspektifinden Güncel Pazarlama Yaklaşımları, Nobel Yayınları.
● Elif Başak Sarıoğlu, Dijital Halkla İlişkiler, Eğitim Yayınevi.
|
Diğer Kaynaklar: |
● Aybike Pelenk Özel, Nuray Yılmaz Sert. Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları, Derin Yayınları.
● Fatih Keskin, Pınar Özdemir (Der.), Halkla İlişkiler Üzerine, Disiplinlerarası Bir Alanın Yönelimleri, Dipnot Yayınları.
● Michael Levine, halkla İlişkiler: Bir Gerilla Savaşı, Rota Yayınları.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinine ait temel kavramları, kuramları ve modelleri açıklayabilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki etik kurallar, yasal düzenlemeler ve mesleki standartları tanımlayabilir. |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılığın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarını analiz edebilir. |
|
4) |
Hedef kitle analizi yaparak halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları geliştirebilir. |
|
5) |
Geleneksel ve dijital medya araçlarını kullanarak yaratıcı iletişim çözümleri üretebilir. |
|
6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık stratejilerini değerlendirerek etkinlik analizi yapabilir. |
|
7) |
Halkla ilişkiler ve reklam projelerinde bireysel ve ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklam stratejilerini belirlerken liderlik ve karar alma becerilerini kullanabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni trendleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir. |
|
10) |
Araştırma ve analiz becerilerini kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında bilgi üretebilir. |
|
11) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında etik ve sosyal sorumluluk ilkelerine uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve marka yönetimi süreçlerini planlayabilir ve uygulayabilir. |
|
13) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık süreçlerinde etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
|
14) |
Çok kültürlü ve küresel iletişim bağlamlarında profesyonel ilişkiler geliştirebilir. |
|
15) |
Yeni medya araçlarını kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital stratejiler geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
4 |
5 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
60 |
60 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
100 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |