Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yiyecek içecek sektöründe pazarlama çevresini değerlendirir.
|
2) Hizmet pazarlaması çerçevesinde yiyecek içecek sektörünü değerlendirir.
|
3) Yiyecek içecek sektöründe tüketici ve endüstriyel pazarları değerlendirir.
|
4) Yiyecek içecek sektöründe pazar bölümlendirme çalışmaları yapar.
|
5) Yiyecek içecek sektöründe pazar araştırması hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
|
6) Yiyecek içecek sektöründe ürün ve marka kavramlarının pazarlamaya etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
|
7) Yiyecek içecek sektöründe işletmenin fiyat politikasının belirlenmesi faaliyetlerini öğrenir.
|
8) Yiyecek içecek sektöründe tutundurma karması faaliyetlerinin uygulanmasında bilgi sahibi olur.
|
9) Yiyecek içecek sektöründe pazarlama karmasının dağıtım fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama kavramı, Temel kavramlar |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
2) |
Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
3) |
Tüketici pazarları |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
4) |
Endüstriyel pazarlar |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
5) |
Pazar bölümlendirme, Pazar hedefleme, Pazar konumlandırma |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
6) |
Pazarlama araştırma süreci, Pazarlama araştırma yöntemleri, Kalitatif ve Kantitatif araştırma, pazarlama bilgi sistemi |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
7) |
Ürün, Ürün sınıflandırmaları, Yeni ürün geliştirme süreci |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Ürün yaşam eğrisi, Marka kavramı, Marka değeri |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
10) |
Hizmet pazarlaması, Hizmetin boyutları, Hizmet kalitesi |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
11) |
Fiyat, Fiyatlandırma stratejileri, Fiyat farklılaştırma |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
12) |
Dağıtım, Dağıtım stratejileri, Toptancılık ve Perakendecilik |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
13) |
İletişim süreci, Tutundurma bütçesi belirleme, Tutundurma karması |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması Ders Kitabı
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
14) |
Kişisel satış, Halkla ilişkiler, Doğrudan pazarlama, Reklâm, Satış geliştirme |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
15) |
Uluslararası pazarlama, Standardizasyon ve adaptasyon, Kültür kavramı |
1. Pazarlama İlkeleri Ders Kitabı
2. Hizmet Pazarlaması
3. Hospitality Marketing Ders Kitabı
4. Ders notları
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Bingöl, Ramazan, Restoran İşletmeciliği: Restoranlar ve Lokantalar Nasıl Yönetilir?, Timaş Yayınları, İstanbul, 2009
|
Diğer Kaynaklar: |
Mucuk, İsmet, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2006, İstanbul
İslamoğlu, Hamdi, Aydın, Kenan, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayınları, 2016, İstanbul
Bowie, David, Buttle, Francis, Hospitality Marketing, Elsevier, Oxford, 2004
Kotler, Philip, Bowen, John T., Makens, James C., Baloglu, Seyhmus, Marketing for Hospitality and Tourism, Pearson, 2017
Kotler, P., Principles of marketing, Harlow : Pearson Prentice Hall, 2008
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları ve temel ilkeleri kavrar |
5 |
|
1.1 Gıda bilimi ve beslenme ilkelerini öğrenir ve alanında uygular |
|
|
1.2 Yiyecek-içecekleri tedarik etme, depolama, hazırlama, pişirme ve sunma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak bilir ve uygulayabilir |
5 |
|
1.3 Gastronomi alanındaki teknikleri ve güncel gelişmeleri öğrenir. Bu konuda araştırma yapma becerisi kazanır |
|
|
1.4 Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği, hijyen, sanitasyon kuralları ile bu alanlardaki mevzuat ve standartları öğrenir ve uygular |
|
|
1.5 Gıda-insan ve gıda-toplum ilişkilerini öğrenir, gıdanın toplumsal düzen üzerindeki etkisini anlar. |
|
|
1.6 İşletme, pazarlama ve iktisat alanlarındaki temel kavramları öğrenir. Bu kavramları alanında kullanma becerisi geliştirir |
5 |
|
1.7 Menü yönetimi, menü planlaması, yiyecek-içecek maliyeti, fiyatlandırma gibi konularda bilgi sahibi olur ve alanında uygular |
|
|
1.8 Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, iş güvenliği ve çalışan sağlığı ilkelerini bilir ve uygular |
|
2) |
Yiyecek içecek işletmeciliğine ilişkin teori ve uygulamaları bilir, girişimcilik becerileri kazanır |
3 |
|
2.1 Mesleğinde sorumluluk alabilir ve etik değerleri uygular |
|
|
2.2 Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirir |
|
|
2.3 Konaklama ve ağırlama endüstrileri alanındaki kavramlar ve kurallar hakkında bilgi sahibi olur. Gastronomi alanının konaklama ve ağırlama endüstrisindeki yerini anlar, gereğini yerine getirebilir |
3 |
|
2.4 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmelerden kazanım sağlar. Teknolojiyi ve teknolojik gelişmeleri alanında uygular |
|
3) |
Yiyecek içecek işletmeciliği, gastronomi ve mutfak sanatları alanına katkı sağlayacak proje geliştirme becerisi kazanır |
|
|
3.1 Grupla beraber çalışmayı öğrenir, yazılı ve sözlü olarak etkileşim kurma ve sunum becerilerini geliştirir |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
|
|
4.2 Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları sözlü ve yazılı olarak bilgilendirebilir. |
|
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
|
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
|
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|