Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders oryantasyonu, ders içeriği tanıtımı ve tanışma. |
|
|
2) |
3 Boyut kavramı, koordinat sistemi, epür çizim sistemi. |
|
|
3) |
Yazılım arayüzü, temel nesneler kullanımı ve hareket ettirme |
|
|
4) |
Ekran ayarları ve perspektif kullanım araçları, gelişmiş temel nesneler, iki boyutlu nesneler. |
|
|
5) |
İki boyutlu nesneleri üç boyutlu yapan değiştiriciler ve Loft Modelleme. |
|
|
6) |
Lathe ile silindirik obje yapımı ve Spline Modelleme. |
|
|
7) |
Bezier çizgilerle oluşturulan modelleri polygon objelere dönüştürme ve detaylandırma. |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Geometry Nodes |
|
|
10) |
Çevresel obje çalışmaları |
|
|
11) |
Ev eşyaları çalışmaları |
|
|
12) |
Material Editör |
|
|
13) |
Işık ve Render Ayarları |
|
|
14) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
The Complete Guide to Blender Graphics: Computer Modeling & Animation 7th Edition, John M. Blain, A K Peters Ltd, 2022
Learning Blender 3rd Edition, Oliver Villar, Addison-Wesley Professional 3rd Edition, 2021
Beginner’s Guide to Creating Characters in Blender, 3dtotal Publishing, 3DTotal Publishing, 2021
Introduction to Blender 3.0: Learn Organic and Architectural Modeling, Lighting, Materials, Painting, Rendering, and Compositing with Blender, Gianpiero Moioli, Apress, 2022
Blender 2D Animation: The Complete Guide to the Grease Pencil, John M. Blain, A K Peters/CRC Press, 2021
Lighting for Animation: The Art of Visual Storytelling, Jasmine Katatikarn, Michael Tanzillo, Routledge, 2016
Light for Visual Artists Second Edition: Understanding and Using Light in Art & Design 2nd Edition, Richard Yot, Laurence King Publishing, 2019
Digital Lighting And Rendering 2nd Edition, Jeremy Birn, New Riders Pub, 2006
|
Diğer Kaynaklar: |
3D Photorealistic Rendering: Interiors & Exteriors with V-Ray and 3ds Max, Jamie Cardoso, A K Peters/CRC Press, 2016
Deconstructing the Elements with 3ds Max: Create Natural Fire, Earth, Air and Water without Plug-ins 3rd Edition, Pete Draper, Routledge, 2008
Game Engine Architecture 3rd Edition, Jason Gregory, A K Peters/CRC Press, 2018
3D Graphics Rendering Cookbook: A comprehensive guide to exploring rendering algorithms in modern OpenGL and Vulkan, Sergey Kosarevsky, Packt Publishing, 2021
Real Time Visual Effects for the Technical Artist, Chris Roda, CRC Press, 2022
Real-Time Rendering 4th Edition, Tomas Akenine-Möller, Eric Haines, Naty Hoffman, A K Peters/CRC Press, 2018
Fundamentals of Computer Graphics 5th Edition, Steve Marschner, Peter Shirley, A K Peters/CRC Press, 2021
Production Pipeline Fundamentals for Film and Games, Renee Dunlop, Routledge, 2014
The Complete Guide to Photorealism for Visual Effects, Visualization and Games, Eran Dinur, Routledge, 2021
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. |
5 |
|
1.1 Animasyonda tasarımın ve görsel iletişimin gerekliliklerini kazanır. |
5 |
|
1.2 Özgün ve yaratıcı filmler üretir. |
4 |
|
1.3 Verilmek istenilen mesajı, hedef kitleye uygun olarak tasarlar ve sunar. |
4 |
|
1.4 Tasarım yaparken bağımsız karar almayı benimser. |
4 |
|
1.5 Çizgi Film ve Animasyonun prensiplerini uygular. |
4 |
|
1.6 Alanındaki teknolojileri takip eder ve uygular. |
5 |
|
1.7 Tasarım ilkelerini benimser. |
5 |
|
1.8 Animasyon sektöründe profesyonel bilgi ve becerisini ortaya koyabileceği ve geliştirebileceği donanımı kavrar. |
4 |
2) |
Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. |
3 |
|
2.1 Diğer sanatçı veya tasarımcılara ait eserlerin telif haklarını korur. |
3 |
|
2.2 Çalışma üreteceği alanları analiz ederek hedef kitleye ulaşır. |
3 |
3) |
Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. |
2 |
|
3.1 Toplumsal olaylar, tarih ve sanata ilişkin sentez yapar. |
2 |
|
3.2 Eserlerini ülkesinde yada dünyanın farklı ülkelerinde çalıştaylarda, festivallerde, sergilerde sunar. |
3 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
4 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede, eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
2 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
2 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilinci kazanır. |
3 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
2 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.8 Yaşam Boyu öğrenme bilinci ile kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
3 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
5.10 Kültürel bilinç oluşturur ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç kazanır. |
2 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
13 |
2 |
26 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
13 |
2 |
26 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
15 |
30 |
Ödevler |
1 |
20 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
102 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
25 |
25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
70 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
172 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
7 |