Dersin Amacı: |
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci, görsel kültüre ilişkin temel kavram ve kuramları, görsel imgeler ve görselliğin sosyal etkisine odaklanarak değerlendirebilir. Gerçekleştireceği uygulama projeleriyle, medyanın farklı disiplinlerini biçim ve içerik ilişkisini çözümleyerek, izleyici algısıyla ilişkilendirerek analiz edebilir. |
Dersin İçeriği: |
Görsel kültür, akademik çalışma alanı olarak, kültürel çalışmalar, sanat ve medya tarihi, eleştirel teori, antropoloji gibi disiplinlerin kesişiminde kültürün görsel unsurlarına odaklanır. Bu derste görsel kültürün temelleri, görsel teknolojilerin gelişimi, resim, fotoğraf, film gibi farklı görsel sanat alanlarıyla ilişkilendirilerek incelenecek. Öğrenciler gerçekleştirecekleri kısa projelerle dijital imge, ışık ve hareketli görüntü gibi katmanları inceleyerek görsel kültürün temellerini çözümleyecek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Görsel kültüre ilişkin kavramları tanımlar.
|
2) Görsel kültür, sosyal bilimler, sanat ve medya tarihi arasında bağ kurabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Görsel kültüre ilişkin temel yaklaşımları görselliğin sosyal ve psikolojik unsurlarına odaklanarak değerlendirebilir.
|
2) Görsel teknolojilerin gelişiminin görsel kültüre etkisini değerlendirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Gerçekleştirilen projelerle medya estetiğini oluşturan görsel katmanları çözümler
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders tanıtımı, Görsel kültüre giriş |
|
|
2) |
Görsel iletişim ve algı |
|
|
3) |
Görüntüyü Anlamlandırma – İmgeleri Okumak |
|
|
4) |
Görsel Hikâye Anlatımı |
|
|
5) |
Resimden Filme Görüntünün Öyküsü |
|
|
6) |
Görsel dil ve algı – Medya Estetiği (Kompozisyon, ışık, renk) |
|
|
7) |
Görsel dil ve algı – Medya Estetiği (Hareket) |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Görsel Antropoloji |
|
|
10) |
Kurgu, Belgesel, Kurgu-belgesel |
|
|
11) |
Görsel teknolojiler ve pazarlama |
|
|
12) |
Dijital medya, dijital kimlikler |
|
|
13) |
Öğrenci Sunumları |
|
|
14) |
Öğrenci Sunumları |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarında kuramsal bilgileri tanımlayabilme, bu alanların tarihi gelişimini değerlendirebilme |
|
2) |
Güncel toplumsal olaylar, tarih ve kültür-sanat dünyasına ilişkin gelişmeleri yorumlayabilme |
4 |
3) |
Kitle iletişimi ve dijital iletişimin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilme |
|
4) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında güncel medya teknolojileri ve araçlarını değerlendirebilme ve kullanabilme |
|
5) |
Bir filmi, radyo ya da televizyon programını yorumlayabilme |
|
6) |
Haber, kurmaca, belgesel, video sanatı gibi medyanın farklı alanlarını tanımlayabilme; bu alanlarda uluslararası gelişmeleri takip edip değerlendirebilme |
|
7) |
Uygun kuram ve yöntemleri kullanarak medya yapım ve yönetim süreçlerini koordine edebilme |
2 |
8) |
Dijital Medya teknolojileri dönüşümü ile ilgili gelişmeleri değerlendirebilme |
|
9) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme |
|
10) |
Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı içerik üretebilme |
|
11) |
Değişimi değerlendirebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
12) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme |
|
13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
3 |
12 |
36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
140 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
20 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
160 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |